Gå til innhold

Regler for samarbeidsutvalg?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

5. Samarbeidsutvalgets sammensetning og funksjon.

Eierne og foreldrene velger en representant hver (med vararepresentant) til barnehagens samarbeidsutvalg. Representantene velges for et år av gangen. Samarbeidsutvalget konstituerer seg selv. Samarbeidsutvalget skal være samarbeids mellom foresatte og eiere. De som sitter i samarbeidsutvalget har taushetsplikt på lik linje med de ansatte i barnehagen jfr. Barnehagen §16.

Barnehagens eiere innkaller til første møte innen utgangen av oktober måned. Det skal føres møtebok.

Samarbeidsutvalget skal be om foreldrerådets syn i saker som må anses særlig viktig for de foresatte.

Samarbeidsutvalget skal ikke behandle personalsaker.

Samarbeidsutvalget skal ikke behandle saker som gjelder det enkelte barn.

Samarbeidsutvalgets oppgaver vil være saker som gjelder barnehagens daglige drift. Dvs. føre tilsyn med at virksomheten drives i samsvar med gjeldende mål, regler og retningslinjer for barnehagen, utformet lovverk, vedtekter og rammeplanen. Samarbeidsutvalget har et særlig ansvar for barnehagens indre forhold, dvs. forhold som knytter seg særlig til det daglige livet i barnehagen. For eksempel planer for virksomheten, tilstelninger, dugnader m.m.

Samarbeidsutvalget skal godkjenne årsplanen for barnehagens virksomhet.

Samarbeidsutvalget skal ha minimum to – 2 - møter i året.

Dette var jo knall! Hvor fant du det?

Persille1365381127
Skrevet

http://www.bydel-grunerlokka.oslo.kommune.no/getfile.php/bydel%20gr%C3%BCnerl%C3%B8kka%20(BGA)/Internett%20(BGA)/Bilder/_Fra%20konvertering/Vedtekter%20for%20Birk%20Barnehage%5B1%5D.pdf

Ja, men dette er vedtektene for en barnehage - ikke en lovtekst :)

Vi har også forklarende vedtekter, men det er en lovtekst jeg er på jakt etter. Imidlertid tror jeg at jeg har funnet en ganske dekkende forskrift til barnehageloven - så jeg prøver meg med den :)

Gjest google er en god venn
Skrevet

Ja, men dette er vedtektene for en barnehage - ikke en lovtekst :)

Vi har også forklarende vedtekter, men det er en lovtekst jeg er på jakt etter. Imidlertid tror jeg at jeg har funnet en ganske dekkende forskrift til barnehageloven - så jeg prøver meg med den :)

Er klar over det, ville bare vise hvor den gjengitte teksten sannsynligvis var hentet fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...