Gå til innhold

Sjelen vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mener du sjelen befinner seg i kroppen, og tror du den går ut av kroppen når vi dør? Til hva?

Skrevet

Sjelen er abstrakt og kan ikke lokaliseres.

Ja, tror den forsvinner når vi dør.

Skrevet

Jeg har en fòlelse av at sjelen befinner seg i mellomgulvet vàrt - solar plexus altsà. Men hva vet vel jeg :-)

Nàr vi dòr, forlater sjelen kroppen. Kroppen vàr er som et skall, et klesplagg for sjelen vàr kan du si. Nàr vi dòr, trenger den ikke kroppen lengre.

Jeg har hòrt mange historier om folk som forlater kroppen sin, spesielt ved slike naer- dòden opplevelser. Pga. min kristne tro, tror jeg sjelen gàr til den ene eller den andre siden...

Skrevet

Det var da pokker til dype tanker så tidlig på morgenen! ;o)

*lol*

Skrevet

Jeg tror mesteparten er i hjernen, men at den har en link til hjertet - derav følelsene. Når vi dør fordamper sjelen ut av kroppen og går over i en annen dimensjon hvor den møter andre sjeler.

Gjest klokkeline
Skrevet

Den befinner seg i mellomgulvet akkurat der det gjør mest vondt når du har psykiske smerter. Det er jeg overbevist om, min er hullete så jeg er ikke sikker på om jeg kommer over på den andre siden denne gangen.

Jo, vi har flere liv, ihvertfall har jeg det :-). Vi får en mellomstasjon etter dette livet hvor vi treffer igjen alle som har dødd før oss. Der er vi i vår beste alder alle sammen. Så overføres vi til et nytt liv.

Hvis det ikke hadde vært slik ville det jo være mange millioner sjeler som svevet rundt omkring. Jeg har selv jevnlig besøk av sjelen til farmor og tante. De står ved min side når ting blir for vanskelig. Men hysjsjjj, ikke si dette til noen i psykiatrien, da blir du buret inne og pakket i medisiner til du ikke gjør annet enn å sove...

Skrevet

Den befinner seg i mellomgulvet akkurat der det gjør mest vondt når du har psykiske smerter. Det er jeg overbevist om, min er hullete så jeg er ikke sikker på om jeg kommer over på den andre siden denne gangen.

Jo, vi har flere liv, ihvertfall har jeg det :-). Vi får en mellomstasjon etter dette livet hvor vi treffer igjen alle som har dødd før oss. Der er vi i vår beste alder alle sammen. Så overføres vi til et nytt liv.

Hvis det ikke hadde vært slik ville det jo være mange millioner sjeler som svevet rundt omkring. Jeg har selv jevnlig besøk av sjelen til farmor og tante. De står ved min side når ting blir for vanskelig. Men hysjsjjj, ikke si dette til noen i psykiatrien, da blir du buret inne og pakket i medisiner til du ikke gjør annet enn å sove...

Fine tanker :) Men du, stol på meg :) hihi Seriøst, det er jo ikke tabu å snakke om det å se avdøde lengre vel? Det er mange som ser hjelperene sine vettu :)

Gjest klokkeline
Skrevet

Fine tanker :) Men du, stol på meg :) hihi Seriøst, det er jo ikke tabu å snakke om det å se avdøde lengre vel? Det er mange som ser hjelperene sine vettu :)

Godt å høre. Da er jeg kanskje ikke så tullete likevel :-). Takk !!

Skrevet

Jeg tror at hjernen, som styrer alt i kroppen, er sjelen! Den slippes fri fra kroppen og hjernen, når vi dør. Resten blir bare spekulasjoner....

Skrevet

Jeg tror sjelen er utenfor og inni kroppen,og når vi dør lever sjelen videre på et astralt plan,det er der sjelen havner når kroppen dør.

Der lever sjelen/vi videre og holder på med oppgaver osv på den andre siden.

Skrevet

Jeg har alltid følt at sjela sitter et sted der ja, mellomgulvet. Det ble riktig... Jeg har ofte tenkt brystet men det ble mellomgulvet som ble mer beskrivende. Jeg tror også på flere liv. Jeg vet jeg har levd før.

Jeg ser ofte for meg et rosa lys når jeg mediterer, og har alltid visst at det er et symbol for ubetinget kjærlighet. Det fikk jeg bekreftet en gang. Jeg jobbet på an skole der det hadde vært gjengangere og etter at den synske mediumet hadde sendt åndene over til den andre siden hadde hun sagt at man kunne forestille seg rommet fyllt av et rosa lys. Det ville hjelpe på å gi åndene fred.

Jeg tror et av mine mål i dette livet er å leve i ubetinget kjærlighet. Jeg begynner å klare det nå. Jeg var så redd før. Så redd for å bli såret.

Det må være en mening med ting og det er mer mellom himmel og jord enn det vi ser. Hvordan kan man ellers forklare at jeg fikk denne gaven av en samboer jeg har. Han har virkelig stillt opp for meg. Han er den første mannen jeg stoler på. Og han har virkelig fortjent denne tilliten også da.

Jeg får alltid tårer i øynene når jeg tenker på hvor mye jeg elsker ham og hva han betyr for meg. Hvor mye han har hjulpet meg i riktig retning og hvor mye han har satset for å være sammen med meg. Det er fortsatt sårt å elske noen så høyt. Hva om jeg mister ham, liksom.... Men det er sånn en god følelse, og så verdt det...

Skrevet

Synes det du skriver er veldig interessant. Hvordan vet du at du har hatt et tidligere liv? Har du blitt fortalt dette av noen, eller vet du det selv fordi du husker det?

Gjest klokkeline
Skrevet

Synes det du skriver er veldig interessant. Hvordan vet du at du har hatt et tidligere liv? Har du blitt fortalt dette av noen, eller vet du det selv fordi du husker det?

Har vært på et sted i Italia en gang hvor jeg aldri har vært før. Kjente meg igjen fra vi kom inn til det lille stedet. Visste hvordan det så ut etterhvert som vi kjørte, altså så for meg på forhånd og dette stemte.

Har også vært i kontakt med synske som har fortalt meg dette og hvor jeg har vært. Det gir mening pga at jeg alltid har oppsøkt de menneskene også i dette livet. Føler meg liksom hjemme der, om du skjønner.

Ellers har jeg som sagt hatt hjelpere i enkelte situasjoner. Bl.a. i en ulykke hvor jeg egentlig skulle ha vært død. Det er en god følelse, ikke noe å være redd for.

Skrevet

Hvis vi i det hele tatt har en "sjel", så tror jeg den sitter i hjernen og dør med oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...