Gå til innhold

Tropisk aroma

Gjest På forhånd takk!

Anbefalte innlegg

Gjest På forhånd takk!
Skrevet

Er det noen av dere som har en virkelig god oppskrift på tropisk aroma? Den skal ikke være for tørr og ha mye deilig sjokoladesmørkrem mmmm :)

Her tenker vi ikke på kalorier for å si det sånn.

Også lurer jeg på oppbevaring. Må den stå i kjøleskap? I så fall hvor lenge står den seg der? Hvor lenge tåler den å stå i romtemperatur? Og tåler den å bli fryst ned?

Gjest Mmmmmmmmatprat
Skrevet

Jeg fant en oppskrift:

Kaken: 120 g smør, 2 dl sukker, 2 egg, 250 g hvetemel, 2 ts bakepulver, 1/2 ts salt, 1 ts kanel, 1 ts muskat, 1 dl melk, 1 ss kakao.

Til kremen: 100 g smør, 500 g melis, 1 1/2 ss kakao, 3-4 ss sterk kaffe.

Til kaken: Rør smør og sukker luftig, ha i eggene ett etter ett og bland godt, bland i mel, salt, bakepulver og krydder vekselsvis med melken. Ha 2/3 av røren i en smurt springform på ca. 24 cm mens den resterende delen av røren blandes med kakao. Den mørke røren legges så på i klatter. Bruk en gaffel og rør litt sammen slik at kaken blir marmorert. Stek den så på 180 grader i ca 45 min.

Kremen: Her rører du smøret mykt (husk romtemp.), bland så inn melis, kakao og kaffe.

Del kaken i to når den er avkjølt, legg et lag krem i midten og deretter legger du kaken sammen og legger fyll på toppen.

Pyntes som du selv vil, f.eks. sølvkuler, kokos, geletopper osv.

Skrevet

Oppbevares inntil 4 dg i romtemp. og inntil 2 uker i kjøleskap.

Mener den kan fryses og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...