Gå til innhold

Når oppsøke lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg for et par dager siden om sønnen som klemte tommelen i døra.

Har i den forbindelse et oppfølgingspørsmål, tommelen er fortsatt veldig hoven, og han får ikke til å bruke den i det hele tatt, er det normalt at det er sånn?

Han er veldig hoven på tommel leddet, men kan bevege det litt om han virkelig prøver.

Er sånn i tvil om det er noe å ta han til legen for?

Han sov nesten ikke første natta, men i natt har han sovet godt, det gjør fortsatt vondt, men er i følge han selv bittelitt bedre.

Noen her som har brukket tommelen og kan si litt om hvordan det var?

Jeg hater å oppsøke lege uten god grunn, har dere dratt til legen for en klemt tommel?

Skrevet

Ja, jeg ville absolutt dratt til legen, når den er så vond. Den kan være brukket.

Skrevet

Har du stivet av tommelen? Ja, jeg ville gått til legen slik at kan finne ut om noe kan gjøres.

Skrevet

Skjønner at du ikke vil oppsøke lege unødig når det gjelder deg selv. Når det er sønnen din, syns jeg faktisk ikke du skal tenke sånn. Han er ditt ansvar og du skal ikke ta sjanser på hans vegne.

Skrevet

Du bør absolutt dra til legen med gutten din. Han kan ha brukket fingeren og da tar det lang tid før den gror (ca 6 uker). Bruddet kan gro skjevt og sønnen din kan bli svært plaget i ettertid.

Skrevet

Jeg har dratt til legevakt med forstuet finger (ikke på meg selv, da, men en av ungene) - og de har tatt det seriøst og undersøkt grundig for å være sikre på at det kun var forstuing. Veldig kjedelig om ting gror feil.

Skrevet

Jeg fikk komme på legevakta og vi ble sendt på røntgen!

Så da er det bare å ta turen og se hvordan det går.

Takk for svar, trengte visst den ekstra pushen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...