Gå til innhold

Privatetterforskere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet litt om de?

Kan de f.eks bidra til å etterforske dyredrap,?

Jeg skjønner jo at politiet ikke har kapasitet,og hva koster det å leie slike?

De driver jo og etterforsker utroskap vet jeg.

Skrevet

Jeg aner ikke, men de tar sikkert på seg det meste som ikke er ulovlig eller uetisk.

Men spørsmålet er jo om det er særlig stor sannsynlighet for å etterforske et mistenkt dyredrap (var det kanskje du som skrev forleden om at du mistenkte naboen for å ha tatt livet av katten?)

I utroskapssaker skulle jeg anta at privatetterforskerne driver med spaning osv for å finne ut hvor den mistenkte utro ektefellen oppholder seg hen når h*n sier h*n er på jobb eller annet sted.

Men hvis det er er slik at f eks en nabo i all hemmelighet har f eks drept en katt og kastet liket, skjønner jeg ikke hvordan man skal kunne etterforske det. Privatetterforskerne kan jo ikke gå inn i naboens hus og hage og leke "forensic detective" og ta prøver av biologisk materiale og sende til laboratorium.

Skrevet

Privatetterforskere tar vel alle typer oppdrag - bare du betaler?

Tipper det koster fra 600-800 pr. time for en "seriøs" etterforsker, at timene løper rimelig fort at du antakelig må betale et forskudd på kanskje kr. 10.000.

Men hvordan skal de finne ut av det, egentlig? De har jo ikke fullmaktene politiet har. Og hva skal du gjøre om du finner den skyldige og bevis for det?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221732957' post='3961859]

For 2000 kr timen tar jeg oppdraget.

jaha,og hva er så planen din siden du skal ha så mye pr timen?

Tror jeg hadde ansatt deg hvis du garantert hadde funnet bevis.

Skrevet

Tipper det koster fra 600-800 pr. time for en "seriøs" etterforsker, at timene løper rimelig fort at du antakelig må betale et forskudd på kanskje kr. 10.000.

Men hvordan skal de finne ut av det, egentlig? De har jo ikke fullmaktene politiet har. Og hva skal du gjøre om du finner den skyldige og bevis for det?

skulle hatt hun Salander her, hun hadde nok funnet det ut

Skrevet

Jeg aner ikke, men de tar sikkert på seg det meste som ikke er ulovlig eller uetisk.

Men spørsmålet er jo om det er særlig stor sannsynlighet for å etterforske et mistenkt dyredrap (var det kanskje du som skrev forleden om at du mistenkte naboen for å ha tatt livet av katten?)

I utroskapssaker skulle jeg anta at privatetterforskerne driver med spaning osv for å finne ut hvor den mistenkte utro ektefellen oppholder seg hen når h*n sier h*n er på jobb eller annet sted.

Men hvis det er er slik at f eks en nabo i all hemmelighet har f eks drept en katt og kastet liket, skjønner jeg ikke hvordan man skal kunne etterforske det. Privatetterforskerne kan jo ikke gå inn i naboens hus og hage og leke "forensic detective" og ta prøver av biologisk materiale og sende til laboratorium.

Jeg regner med at privatetterforskere har sine metoder.

Ellers kunne de jo ikke tatt seg så mye betalt.

Ikke vet jeg men , det første som falt meg inn var telefonavlytning.Men det er vel ikke lovlig ?

Regner med at noens nakker med hverandre om det de evnt har gjort.

Skrevet

Det er mange som dreper sine egne dyr hvis de blir syke. Hvis det er noen som har drept andres dyr er det vel en sak for Politiet.

ja skjønner det, men jeg har foreløbig bare mistanke, en sterk en.

Vet dere foresten hva straffen er for slike ting, hvis det er bevis for det?

Skrevet

Jeg regner med at privatetterforskere har sine metoder.

Ellers kunne de jo ikke tatt seg så mye betalt.

Ikke vet jeg men , det første som falt meg inn var telefonavlytning.Men det er vel ikke lovlig ?

Regner med at noens nakker med hverandre om det de evnt har gjort.

Problemet er vel at en som har tatt livet av en annens kjæledyr ikke ser på dette som noen "stor sak", og at vedkommende derfor ikke driver og snakker med andre folk om dette i lange tider etterpå.

Dessuten kan man ikke lovlig avlytte andres telefoner uten rettslig kjennelse, hvilket bare gis til politiet.

Skrevet

hva jeg skal gjøre??Hevn f.eks.

Godt spørsmål, det er det eneste jeg gleder meg til å finne ut av hvis jeg får bevis.

For det første betyr det veldig mye for meg å få et svar, og det går også mye på ,min egen verdighet.

Hvis dette har vist seg å stemme, er det en krenkelse ,og da skal det iallefall sørges for at vedkommende får straff.Hvis det ikke er noen straff for dette, skal jeg sørge for å hevne meg selv.

Er det foresten noen som vet om det står noen steder en paragraf e.l om slik er straffbart?

Skrevet

Godt spørsmål, det er det eneste jeg gleder meg til å finne ut av hvis jeg får bevis.

For det første betyr det veldig mye for meg å få et svar, og det går også mye på ,min egen verdighet.

Hvis dette har vist seg å stemme, er det en krenkelse ,og da skal det iallefall sørges for at vedkommende får straff.Hvis det ikke er noen straff for dette, skal jeg sørge for å hevne meg selv.

Er det foresten noen som vet om det står noen steder en paragraf e.l om slik er straffbart?

Du får lete i straffeloven - jeg aner ikke.

Skrevet

Problemet er vel at en som har tatt livet av en annens kjæledyr ikke ser på dette som noen "stor sak", og at vedkommende derfor ikke driver og snakker med andre folk om dette i lange tider etterpå.

Dessuten kan man ikke lovlig avlytte andres telefoner uten rettslig kjennelse, hvilket bare gis til politiet.

jeg regner heller med at hvis noen ikke ser på det som en "stor "sak, så er det vel lettere å snakke om det , evnt. skryte av det, hvis man er rette sorten.Jeg tror nemlig at det er flere med i bilde her og dermed lettere at det blir snakket om.

Iallefall nå i starten,men er det ikke mulighet for avlytning, må det vel finnes andre metoder.

Skrevet

Diverse artikler funnet ved å google ulovlig avlivning katt:

http://www.dyrebeskyttelsen.no/artikler/df1997-4d.shtml

http://norskhuskattforening.net/LI%20NAMSOS%2013.02.08.pdf

Skrevet

jeg regner heller med at hvis noen ikke ser på det som en "stor "sak, så er det vel lettere å snakke om det , evnt. skryte av det, hvis man er rette sorten.Jeg tror nemlig at det er flere med i bilde her og dermed lettere at det blir snakket om.

Iallefall nå i starten,men er det ikke mulighet for avlytning, må det vel finnes andre metoder.

Jeg har den største forståelse for at du vil til bunns i dette, og jeg synes det er horribelt at noen dreper andres kjæledyr!!

Men jeg stiller meg litt tvilende til om det vil være mulig å avsløre synderen ved hjelp av privatetterforsker.

Skrevet

Jeg har den største forståelse for at du vil til bunns i dette, og jeg synes det er horribelt at noen dreper andres kjæledyr!!

Men jeg stiller meg litt tvilende til om det vil være mulig å avsløre synderen ved hjelp av privatetterforsker.

ja jeg vil til bunns i det.

Skrevet

jaha,og hva er så planen din siden du skal ha så mye pr timen?

Tror jeg hadde ansatt deg hvis du garantert hadde funnet bevis.

Planen er en businesshemmelighet. :)

Skrevet

Drap av dyr som andre eier? Uten at det er mishandling inne i bildet? Aner ikke... en høvelig bot kan jeg tenke meg.

Er det mishandling kan det sikkert straffes med litt fengsel.

Men nå synser jeg bare!

Om man blir tatt og dømt for dyreplageri ( selv om man "bare" mishandler dem ) straffes dette med intil 3 års fengsel, noe som er alt for lite for krapyl som gjør slike ting!!!

Så "litt" straff som SMIR her sier, stemmer nok ikke... og takk og lov for det!

Skrevet

Snakker du nå om dyredrap eller utroskap?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221738972' post='3962008]

Planen er en businesshemmelighet. :)

Unødvendig svar på en seriøs henvendelse...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...