Gå til innhold

Grå hår..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser nå at mine naturlige brune krøller ikke vil være helt brune lenger.. Innerst inne ved hode bunnen glimter jeg til en farge som jeg ikke syns noe om.. Nemlig Grått.. Eller rette sagt, hvit.. I følge frisørene blir jeg hvit, og ikke grå.. Vet ikke om jeg skal ta det positivt el ei..

Det er heldigvis ikke så mange hårstrå som har byttet til vinter farge, men dog så irriterende..

Har noen noe tips på glansvask eller farging? (hjemme bruk.)

Leser at det er så mange sorter med mye rart i.. Jeg vil være forsiktig, siden jeg har allergi..

Tips?..

Gjest Gråmann :)
Skrevet

Prøv den nye de reklamerer for som man bare trenger å la virke i 10 min, husker ikke navnet, men de selger den på Vita nå på tilbud :)

Skrevet

Glansvask virker dårlig på grå hår. Fargen fester seg ikke på grå hår, i hvertfall forsvinner den etter en vask eller to på de grå. I resten av håret sitter fargen godt, med det resultat at de grå trer klarer frem enn noen gang.

Det må nok skikkelig farge til, og det ville jeg gjort hos frisøren.

Det skjer med de fleste etterhvert - ingen krise det! :o)

Skrevet

Jeg bruker ofte den til H&M, den er veldig billig, og veldig god ;0)

Skrevet

Jeg bruker ofte den til H&M, den er veldig billig, og veldig god ;0)

...men du trenger vel ikke dekke grå hår ennå? ;-)

Skrevet

Jo................................................

Har hatt noen små grå i mange år jeg...Familie svakhet ;0)

Skrevet

Gjør du, da?

Det gjør jeg :/. Men synes ikke det er så farlig da, så lenge jeg har råd til en god frisør *S*.

Skrevet

Oi, det var tidlig:-)

Skrevet

Gjør du, da?

Det gjør jeg :/. Men synes ikke det er så farlig da, så lenge jeg har råd til en god frisør *S*.

Fordelen ved å være blond er jo at man bare blir mer blond med alderen! ;-) Eventuelt at man plutselig blir "naturlig blond" igjen*he he*

Jeg var lysere blond som barn/ungdom, men ble gradvis mørkere blond i slutten av tenårene. Og de siste ca 20 årene har jeg farget håret litt lysere.

Fortsatt er det meste av etterveksten mørkere, men det kommer jo stadig flere lyse "striper" i den. ;-)

Jeg har prøvd å gå til frisør i lange perioder, men ettersom jeg ikke kan fordra ettervekst, vil jeg helst ta den hver 3.-4. uke, og jeg har rett og slett ikke tid til å bruke så lang tid hos frisør så ofte, pluss at det da blir litt "krise" dersom det går 5 uker før det passer å gå osv.

Så nå er jeg tilbake der jeg var før, men med tiden som den største begrunnelsen og ikke pengene;-)

Skrevet

Gjør du, da?

Det kunne jeg også ha trengt,- men jeg har bestemt meg til at grått hår er pent. Jeg gidder bare ikke... For lat.

Det er ikke helt grått enda,- men en blanding..

Skrevet

Fordelen ved å være blond er jo at man bare blir mer blond med alderen! ;-) Eventuelt at man plutselig blir "naturlig blond" igjen*he he*

Jeg var lysere blond som barn/ungdom, men ble gradvis mørkere blond i slutten av tenårene. Og de siste ca 20 årene har jeg farget håret litt lysere.

Fortsatt er det meste av etterveksten mørkere, men det kommer jo stadig flere lyse "striper" i den. ;-)

Jeg har prøvd å gå til frisør i lange perioder, men ettersom jeg ikke kan fordra ettervekst, vil jeg helst ta den hver 3.-4. uke, og jeg har rett og slett ikke tid til å bruke så lang tid hos frisør så ofte, pluss at det da blir litt "krise" dersom det går 5 uker før det passer å gå osv.

Så nå er jeg tilbake der jeg var før, men med tiden som den største begrunnelsen og ikke pengene;-)

Enig i at det er vanskelig å finne tid til å gå til frisøren! Men samtidig synes jeg det er dyrt, så å gå oftere enn hver 5. eller 6. uke blir i overkant både tids- og kostnadsmessig.

Jeg er ganske mørk, og etterveksten synes nok ganske godt etterhvert. Skulle gjerne farget håret mørkere enn den naturlige fargen, men da vil etterveksten synes enda bedre, så det "tør" jeg ikke :/. Kunne jo gjort det hjemme, men synes de aller fleste hjemmefarger gir et altfor mettet "nylonaktig" uttrykk.

Min mor på 70+ er også blond, og hun ser knapt grå ut ennå, selv om det nå er mer grått enn blondt. Urettferdig! ;P

Skrevet

Det kunne jeg også ha trengt,- men jeg har bestemt meg til at grått hår er pent. Jeg gidder bare ikke... For lat.

Det er ikke helt grått enda,- men en blanding..

Jeg synes det er flott med grått hår..... på andre! :P.

Har små barn og føler meg absolutt ikke rede til å bli grå ennå...

Er ikke veldig grå, men har en god del grå hår, særlig foran. Som altså farges bort, men som stikker frem når det er på tide å gå til frisøren.

Skrevet

Enig i at det er vanskelig å finne tid til å gå til frisøren! Men samtidig synes jeg det er dyrt, så å gå oftere enn hver 5. eller 6. uke blir i overkant både tids- og kostnadsmessig.

Jeg er ganske mørk, og etterveksten synes nok ganske godt etterhvert. Skulle gjerne farget håret mørkere enn den naturlige fargen, men da vil etterveksten synes enda bedre, så det "tør" jeg ikke :/. Kunne jo gjort det hjemme, men synes de aller fleste hjemmefarger gir et altfor mettet "nylonaktig" uttrykk.

Min mor på 70+ er også blond, og hun ser knapt grå ut ennå, selv om det nå er mer grått enn blondt. Urettferdig! ;P

Ja, jeg er enig i at en del mørke hjemmefarginger ikke alltid er så fine. Men jeg har sett - men ikke prøvd - noen varianter hvor man først farger i en hovednyanse og deretter "pensler" på en annen nyanse - kanskje det blir bedre??

Skrevet

Jeg synes ettervekst er så grusomt, men jeg har noen ganger valgt å stripe håret i striper i ulike nyanser for å skjule de grå hårene på den måten. :o) Men alt for dyrt til å gjøre det veldig ofte, for meg i alle fall.

Skrevet

Ja, jeg er enig i at en del mørke hjemmefarginger ikke alltid er så fine. Men jeg har sett - men ikke prøvd - noen varianter hvor man først farger i en hovednyanse og deretter "pensler" på en annen nyanse - kanskje det blir bedre??

Ja, det høres utvilsomt bedre ut.

Skal spørre frisøren min når jeg nå snart skal dit, jeg. Hun vil selvfølgelig foretrekke at jeg kommer til henne, men kan hende har hun noen tips likevel (kjenner henne litt). :)

Skrevet

Du er ikke alene :(

Skrevet

Når jeg farger håret hos frisøren, blir det som oftest litt mørkere enn min naturlige farge (brun), dvs nesten svart, og det syns jeg blir litt for "kaldt" for meg. Så jeg pleier ta noen lysere striper i det. Trosss min "høye" alder farger jeg fortsatt håret bare 2 - 3 ganger i året. Har veldig lite grått sammenlignet med andre jevnaldrede hørkhårede.

Skrevet

Når jeg farger håret hos frisøren, blir det som oftest litt mørkere enn min naturlige farge (brun), dvs nesten svart, og det syns jeg blir litt for "kaldt" for meg. Så jeg pleier ta noen lysere striper i det. Trosss min "høye" alder farger jeg fortsatt håret bare 2 - 3 ganger i året. Har veldig lite grått sammenlignet med andre jevnaldrede hørkhårede.

''Når jeg farger håret hos frisøren, blir det som oftest litt mørkere enn min naturlige farge (brun), dvs nesten svart, og det syns jeg blir litt for "kaldt" for meg.''

Hvorfor går du ikke over til en lysere farge, da?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221739631' post='3962033]

Du er ikke alene :(

Takk gud for hårfarge, ellers hadde jeg blitt tidlig kjerring asså!! ;0)

Skrevet

Takk gud for hårfarge, ellers hadde jeg blitt tidlig kjerring asså!! ;0)

Samma her! Hårfarge er en fin oppfinnelse :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...