Gå til innhold

en bit av tanna knakk, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest toothfairy in trouble
Skrevet

Spiste en litt hard knasende frokostblanding, og merket at en liten bit av ene fortanna (på undersiden) hadde knekt av. Det er en veldig liten del, og mest på baksiden av tanna. Haster det med å komme seg til tannlegen? Er redd for at det skal komme av mer, siden tanna mi tydeligvis er skjør.

Og skal jeg ta med den bittelille biten til tannlegen? Er ikke større enn et knappenålshode.

Fortsetter under...

Skrevet

Ring til tannlegen og spør. Jeg antar at det ikke har sånn bråhast, slik at du kan komme om noen dager. Men ta det pent i mellomtiden og vær forsiktig.

Du behøver ikke spare på tannbiten.

Skrevet

Du må bestille deg time hos tannlegen, ja, og forklar hva som har skjedd. Neppe noen time på dagen-krise, men du må fylle igjen slik at ikke alle bakterier finner veien inn og gjør så du må rotfylle til slutt.

Den vesle delen trenger du ikke ta med deg.

Gjest klokkeline
Skrevet

Ta litt "lyn-lim" og lim den på, det har vi gjort og det funker utmerket selv mange, mange år etterpå.

Skrevet

Som de andre sier, la biten bli hjemme, men kom deg til tannlegen! Tenk om halve tann knekker pga svakheter, ikke et pent syn.

Gjest toothfairy in trouble
Skrevet

Ring til tannlegen og spør. Jeg antar at det ikke har sånn bråhast, slik at du kan komme om noen dager. Men ta det pent i mellomtiden og vær forsiktig.

Du behøver ikke spare på tannbiten.

tusen takk for svar alle sammen!

Da har jeg bestilt time til mandag, så får jeg heller leve på suppe i mellomtiden :P

Annonse

Skrevet

Nei, du trenger ikke ta med den lille biten, den kan ikke brukes på nytt uansett. :o) Men ja, jeg ville kontaktet tannlegen med en gang, som du sier blir jo tanna enda skjørere når det alt har brukket av en bit.

Skrevet

Jeg knakk en bit av en fortann og en bit av en jeksel for et par år siden. Da jeg ikke er så glad i tannleger, ventet jeg noen måneder før jeg gikk til tannlegen. Det knakk ikke mer i mellomtiden, så det gikk bra det og. Men det er nok lurest å få ttannlegetime med det første!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...