Gå til innhold

Vinåpning - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest vinlysten
Skrevet

Har ikke vinåpner tilgjengelig og sååååå lyst på vin!!!

Tips til hvordan jeg kan åpne flasken uten åpner???

(uten å få kork i den)

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

24

• morsan

19

• Lotte :o)

17

• mariaflyfly

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis noe av korken er høyere enn selve flaska, kan du ta en vid tang og åpne flaska på denne måten.

Gjest vinlysten
Skrevet

Det er bare å dytte korken nedi det.

Er det??? LEtt?

Gjest vinlysten
Skrevet

Hvis noe av korken er høyere enn selve flaska, kan du ta en vid tang og åpne flaska på denne måten.

Har ikke tang...

Gjest vinlysten
Skrevet

Skru inn en skrue og så trekke den ut med en tang.

Har ikke skrue eller tang...

Kom med en åpner til meg, så deler vi flaska?;)

Skrevet

Har du enn gammeldags kleshenger, en sånn hvor kroken er skrudd nedi trehengeren? I så fall kan du bare skru løs kroken og bruke den som vinopptrekker.

Ellers kan du legge et brettet håndkle i dørkarmen og dunke vinflasken (med bunnen) inn i dørkarmen (som altså er polstret med håndkle). Støtene presser ut korken litt etter litt, mens håndkleet sørger for at flaska ikke knuser.

Skrevet

Har du enn gammeldags kleshenger, en sånn hvor kroken er skrudd nedi trehengeren? I så fall kan du bare skru løs kroken og bruke den som vinopptrekker.

Ellers kan du legge et brettet håndkle i dørkarmen og dunke vinflasken (med bunnen) inn i dørkarmen (som altså er polstret med håndkle). Støtene presser ut korken litt etter litt, mens håndkleet sørger for at flaska ikke knuser.

Høres ut som om du har erfaring ;)

Skrevet

Er det??? LEtt?

Vet om flere som har gjort det, men har ingen personlig erfaring.

Har to vinåpnere!

Skrevet

Høres ut som om du har erfaring ;)

Hehe, noe seminarerfaring har man jo fått etter hvert, med hotellrom, vin og ingen åpner. ;o)

Skrevet

Vet om flere som har gjort det, men har ingen personlig erfaring.

Har to vinåpnere!

Kanskje like greit å holde seg til vindunk :D Eller som deg, å ha to vinåpnere i tilfelle den ene streiker.

Skrevet

Hehe, noe seminarerfaring har man jo fått etter hvert, med hotellrom, vin og ingen åpner. ;o)

Vel.. Jeg får lagre tipsene på minnet i tilfelle jeg havner i samme elendet ;)

Skrevet

Vel.. Jeg får lagre tipsene på minnet i tilfelle jeg havner i samme elendet ;)

Du har mail :-)

Gjest vinlysten
Skrevet

Kanskje like greit å holde seg til vindunk :D Eller som deg, å ha to vinåpnere i tilfelle den ene streiker.

Dunk er tingen, men den hadde jeg allerede tømt;)

P.S: fikk den opp, dvs ned, dytta barekorka ned.

O lykke, så godt med vin:)

Gjest vinlysten
Skrevet

Skru inn en skrue og så trekke den ut med en tang.

Du svarte ikke på det nei...

Skrevet

Mrs Wallace har nok vært ute en vinternatt før, ja! ;)

Skrevet

Mrs Wallace har nok vært ute en vinternatt før, ja! ;)

Tenkte det samme selv;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...