Gå til innhold

Hva gir dere mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått helt juledilla denne uka, og driver å planlegger julegaver til alle mann!

Slekt og venner er dekket. Stedatteren sin er bestillt. Babyen har jeg ørten idèer til...

Men hva med samboeren? I tillegg har han bursdag ikke lenge etter jul! Og jeg har så godt som ingen idèer...!

Noen som har noen tips? Ikke snakk om mange tusen jeg har å bruke altså! Hva kjøper dere for eksempel til deres samboer/mann?

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

32

• Lillemus

14

• morsan

13

• Babette

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ideer: en kikkert til å ha ombord i båten, Håkki t-shirt, generelt kule klær, ullundertøy, ipod, en leke (hehe!)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221827244' post='3963129]

Ideer: en kikkert til å ha ombord i båten, Håkki t-shirt, generelt kule klær, ullundertøy, ipod, en leke (hehe!)

Båten??! He he... Men han hadde sikkert synes kikkert er gøy når vi går i skogen o.l! Håkki??! Hæ? Klær er vanskelig å kjøpe til ham! Stor kropp og klar på hva han liker...! :-) Ullundertøy fikk han i fjor! Leketøy... Hmmm;-)

Takk for svar:-)

Skrevet

Båten??! He he... Men han hadde sikkert synes kikkert er gøy når vi går i skogen o.l! Håkki??! Hæ? Klær er vanskelig å kjøpe til ham! Stor kropp og klar på hva han liker...! :-) Ullundertøy fikk han i fjor! Leketøy... Hmmm;-)

Takk for svar:-)

Ja, vi har en fritidsbåt.

Skrevet

Du er tidlig ute forstår jeg :)

Akkurat nå så vet jeg at han kunne hatt ei ekstra stor ny pute. Også er det jo stilig med mansjetter til skjorten når han først skal være fin ;) Spørs om ikke jeg kjøper det i år ja.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1221827886' post='3963138]

Ja, vi har en fritidsbåt.

Bare prøvde å overføre dem til livet vårt jeg, og det funket liksom ikke helt...:-) Men kikkert tror jeg faktisk han ville likt uansett!

Skrevet

Du er tidlig ute forstår jeg :)

Akkurat nå så vet jeg at han kunne hatt ei ekstra stor ny pute. Også er det jo stilig med mansjetter til skjorten når han først skal være fin ;) Spørs om ikke jeg kjøper det i år ja.

Pute ja... Samboeren kjøpte seg akkurat ny, men den knaser så mye at babyen våkner hver gang han snur på hodet! Og da blir jeg liggende våken for å være smokkedytter... Dermed har han fått forbud mot å bruke den, og jeg ofrer min istedet! Så jeg ligger uten... Kanksje en idè med knasefri pute:-)

Mansjetter er nok ikke noe for min samboer gitt...!

Men takk for at du delte:-) Ja, jeg har bestemt meg for å være tidlig ute i år, så jeg skal slippe stresset i desember! Dessuten er det så mye annet med jula som koster i desember, så det kan være greit å fordele det litt!

Skrevet

Belter, klaer, sko.... Det er det jeg har brukt à gitt til min mann. Han har bursdag nà snart, og jeg er usikker pà hva jeg skal kjòpe...Han har liksom alt han trenger. Men sà slo det meg en tanke da : Kroppsmassasje!! Pà en klinikk altsà! Proff massasje med oljer, fà knadd opp muskler og alt der der.... :-D Eller er det litt feminint?

( Joda, vi kan gi dem massasje ogsà, men det er ikke alltid man fullender det man har begynt pà, og det kan vel gjòre godt à fà gàtt til en proff massòr som kan sine saker?)

Jeg tror mannfolka har godt av en skikkelig omgang massasje jeg da, og enda bedre er det vel om dama er fin à se pà :-p

En idé til din mann ogsà kanskje? :-)

Gjest mandolina
Skrevet

Skjorte og slips, sokker, underbukser.

Nei da, jeg bare tøyser.

Jeg har gitt ham en fin kniv med slire i en eske, kniven er til å til å ha med på tur og hva en mann ellers bruker kniv til.

Problemet er at han synes kniven er for fin til å brukes, så han bruker fremdeles de billige knivene han kjøper på Europris.

Han ble glad for gaven og tar den frem en gang iblant og ser på den.

Hilsen

Skrevet

Belter, klaer, sko.... Det er det jeg har brukt à gitt til min mann. Han har bursdag nà snart, og jeg er usikker pà hva jeg skal kjòpe...Han har liksom alt han trenger. Men sà slo det meg en tanke da : Kroppsmassasje!! Pà en klinikk altsà! Proff massasje med oljer, fà knadd opp muskler og alt der der.... :-D Eller er det litt feminint?

( Joda, vi kan gi dem massasje ogsà, men det er ikke alltid man fullender det man har begynt pà, og det kan vel gjòre godt à fà gàtt til en proff massòr som kan sine saker?)

Jeg tror mannfolka har godt av en skikkelig omgang massasje jeg da, og enda bedre er det vel om dama er fin à se pà :-p

En idé til din mann ogsà kanskje? :-)

Jeg tror mannfolk synes massasje ved et institutt er feminint helt til de har opplevd det;-) De trenger det absolutt like mye som oss jenter!

Jeg fikk et gavekort på en sånn spa-greie av ham for et par år siden, og det var helt fantastisk! Alt bortsett fra den lille papir-g-strengen...! :-/

Jeg tror nok han hadde hatt godt av det, og ville ha likt det når han først kom dit, men jeg tror han ville kviet seg veldig! Han er ikke sånn superfornøyd med kroppen sin nå for tiden, etter et halvt år med mye baby og lite trening, og har nok minst av alt lyst til å kle av seg og la ei fremmed jente kna på seg! Ikke at jeg ser noen forskjell altså, men jeg veit hvordan det er å føle på 2 kilo som ingen andre ser!

Men jeg synes absolutt at dette er noe du kan gi din mann i bursdagsgave! Hvis han ikke er sånn skikkelig bondemann da:-)

Skrevet

Skjorte og slips, sokker, underbukser.

Nei da, jeg bare tøyser.

Jeg har gitt ham en fin kniv med slire i en eske, kniven er til å til å ha med på tur og hva en mann ellers bruker kniv til.

Problemet er at han synes kniven er for fin til å brukes, så han bruker fremdeles de billige knivene han kjøper på Europris.

Han ble glad for gaven og tar den frem en gang iblant og ser på den.

Hilsen

Her i huset er det JEG som har kniv da... Kjøpte meg en sånn skikkelig fin en for penger jeg fikk til jul for et par år siden faktisk! Vi er glade i å gå i skogen, men den har gjerne blitt liggende i sekken. Vi skulle begge ønske vi kunne mer om friluftsliv, men veit liksom ikke hva vi skal bruke en kniv til...!

Hmm, men kanskje sammen med en bok om friluftsliv? Vi har et stort ønske om at datteren vår skal lære litt om naturen, og da må jo vi lære først...

Persille1365381127
Skrevet

Her i huset er det JEG som har kniv da... Kjøpte meg en sånn skikkelig fin en for penger jeg fikk til jul for et par år siden faktisk! Vi er glade i å gå i skogen, men den har gjerne blitt liggende i sekken. Vi skulle begge ønske vi kunne mer om friluftsliv, men veit liksom ikke hva vi skal bruke en kniv til...!

Hmm, men kanskje sammen med en bok om friluftsliv? Vi har et stort ønske om at datteren vår skal lære litt om naturen, og da må jo vi lære først...

Usikker på hva du skal bruke kniv til?

Spikke pinner til å grille pølser på, lage barkebåter, pil og bue, spikke smørekniv, lage seljefløyter (om våren), i det hele tatt :)

Gjest mandolina
Skrevet

Trenger kniv til å kutte grener, når dere skal tenne bål og til å spikke pølsepinner, når pølsene skal stekes over bålet.

Til å skjære markblomster til å ta med hjem.

Til å sløye fisken, når du tar de små med på fisketur.

Til mange tusen forskjellige ting.

Hilsen

Skrevet

Jeg tror mannfolk synes massasje ved et institutt er feminint helt til de har opplevd det;-) De trenger det absolutt like mye som oss jenter!

Jeg fikk et gavekort på en sånn spa-greie av ham for et par år siden, og det var helt fantastisk! Alt bortsett fra den lille papir-g-strengen...! :-/

Jeg tror nok han hadde hatt godt av det, og ville ha likt det når han først kom dit, men jeg tror han ville kviet seg veldig! Han er ikke sånn superfornøyd med kroppen sin nå for tiden, etter et halvt år med mye baby og lite trening, og har nok minst av alt lyst til å kle av seg og la ei fremmed jente kna på seg! Ikke at jeg ser noen forskjell altså, men jeg veit hvordan det er å føle på 2 kilo som ingen andre ser!

Men jeg synes absolutt at dette er noe du kan gi din mann i bursdagsgave! Hvis han ikke er sånn skikkelig bondemann da:-)

Jeg tror min mann vil sette pris pà det :-) Han jobber hardt, og har ofte hodepine. Jeg tror han kan trenge à fà lòst opp i musklene :-)

Det slo meg her, at dere kunne gàtt begge to. Hvis dere har baby i hus, sà har dere sikkert hatt tider med nattevàk, gràting, og det som hòrer med i spedbarns perioden. Det kan vaere veldig tòft! Sà kanskje du kunne fikset massasje for dere begge to, gjerne med en bedre middag etterpà, kino, eller noe annet dere interesserer dere for? Det kan virke mindre skremmende for han om han er der sammen med deg :-) Ogsà fàr dere kvalitetstid sammen :-)

Skrevet

Vi er kanskje litt kjedelige, vi da, men vi gir ikke hverandre store gaver til jul. Vi kjøper oss noe før jul som vi ønsker oss begge, og under treet ligger det en bok.

Så - jeg vil jo slå et slag for bøker, jeg da! :-)

Skrevet

Usikker på hva du skal bruke kniv til?

Spikke pinner til å grille pølser på, lage barkebåter, pil og bue, spikke smørekniv, lage seljefløyter (om våren), i det hele tatt :)

Takk:-) Satt lenge og tenkte på dette, og bestemte meg for å finne ei bok om barn og friluft som samboeren kan få til jul! Da blir han glad:-) Jenta er jo bare baby nå, men han ser frem til å ta henne med ut i naturen og lære henne ting!

Skrevet

Trenger kniv til å kutte grener, når dere skal tenne bål og til å spikke pølsepinner, når pølsene skal stekes over bålet.

Til å skjære markblomster til å ta med hjem.

Til å sløye fisken, når du tar de små med på fisketur.

Til mange tusen forskjellige ting.

Hilsen

Takk:-) Bestemte meg for å kjøpe denne til ham til jul:

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmDspRte.jsp?item=2625243

Det er nok midt i blinken:-)

Skrevet

Vi er kanskje litt kjedelige, vi da, men vi gir ikke hverandre store gaver til jul. Vi kjøper oss noe før jul som vi ønsker oss begge, og under treet ligger det en bok.

Så - jeg vil jo slå et slag for bøker, jeg da! :-)

:-) Bestemte meg nettopp for å kjøpe denne til ham:

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmDspRte.jsp?item=2625243

Den er jo mer til oss alle da, men jeg tror han vil synes det er gøy:-)

Skrevet

Jeg tror min mann vil sette pris pà det :-) Han jobber hardt, og har ofte hodepine. Jeg tror han kan trenge à fà lòst opp i musklene :-)

Det slo meg her, at dere kunne gàtt begge to. Hvis dere har baby i hus, sà har dere sikkert hatt tider med nattevàk, gràting, og det som hòrer med i spedbarns perioden. Det kan vaere veldig tòft! Sà kanskje du kunne fikset massasje for dere begge to, gjerne med en bedre middag etterpà, kino, eller noe annet dere interesserer dere for? Det kan virke mindre skremmende for han om han er der sammen med deg :-) Ogsà fàr dere kvalitetstid sammen :-)

Vi er av de heldige som har en veldig snill baby, så vi har ikke måttet slite like mye som veldig mange andre! Men det tar jo på uansett...

Problemet da vil vel bli det å skulle ha barnevakt! Det står enda for meg som et mareritt...! Men det kommer seg vel kanskje innen jul...?

Ellers var det en god idè faktisk! Det kunne vært innmari fint:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...