Gå til innhold

Hva gir dere mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pute ja... Samboeren kjøpte seg akkurat ny, men den knaser så mye at babyen våkner hver gang han snur på hodet! Og da blir jeg liggende våken for å være smokkedytter... Dermed har han fått forbud mot å bruke den, og jeg ofrer min istedet! Så jeg ligger uten... Kanksje en idè med knasefri pute:-)

Mansjetter er nok ikke noe for min samboer gitt...!

Men takk for at du delte:-) Ja, jeg har bestemt meg for å være tidlig ute i år, så jeg skal slippe stresset i desember! Dessuten er det så mye annet med jula som koster i desember, så det kan være greit å fordele det litt!

Det er smart å begynne tidlig. Det er voldsomt dyrt med all den maten vi vil smake på også. Det ender jo som regel med at en har mat til langt ut i januar ;) Min mann er heller ingen dressfyr, men synes det er stas å ha det som trengs til julebord og slike ting.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

32

• Lillemus

14

• morsan

13

• Babette

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pute ja... Samboeren kjøpte seg akkurat ny, men den knaser så mye at babyen våkner hver gang han snur på hodet! Og da blir jeg liggende våken for å være smokkedytter... Dermed har han fått forbud mot å bruke den, og jeg ofrer min istedet! Så jeg ligger uten... Kanksje en idè med knasefri pute:-)

Mansjetter er nok ikke noe for min samboer gitt...!

Men takk for at du delte:-) Ja, jeg har bestemt meg for å være tidlig ute i år, så jeg skal slippe stresset i desember! Dessuten er det så mye annet med jula som koster i desember, så det kan være greit å fordele det litt!

Jeg klarer ikke sove på slike puter jeg og jeg kan heller ikke forstå hvordan andre klarer det.........

Skrevet

Tror min mann får en iPod til bursdagen sin (november). Til jul vet jeg ikke helt enda.

Skrevet

Tror min mann får en iPod til bursdagen sin (november). Til jul vet jeg ikke helt enda.

Ok, kan du nå forklare meg den store, viktige forskjellen på en iPod og en MP3-spiller? Er det ikke egentlig den samme dingsen? iPoden har kanskje plass til mer? Mer ryddig oversikt? Ville du kjøpt en iPod til ham selv om han fra før hadde en MP3-spiller?

Har så veldig ikke peiling jeg, at det er egentlig litt flaut! Kjøpte meg en billig MP3-spiller en gang i historien, etter press fra samboeren. Den har jeg vel brukt 1,5 ganger tror jeg... Er liksom ikke noe musikkmenneske - får ikke plass til alle tankene da:-)

Skrevet

Jeg klarer ikke sove på slike puter jeg og jeg kan heller ikke forstå hvordan andre klarer det.........

Hadde noen av oss visst hvor knasete den var, så hadde den aldri blitt kjøpt! Det plager ikke ham, og i grunnen ikke meg heller, så lenge jeg slipper å bruke den selv... Men det plager meg at den vekker babyen!

Skrevet

Det er smart å begynne tidlig. Det er voldsomt dyrt med all den maten vi vil smake på også. Det ender jo som regel med at en har mat til langt ut i januar ;) Min mann er heller ingen dressfyr, men synes det er stas å ha det som trengs til julebord og slike ting.

He he, ja så var det all denne maten da! Har heldigvis bare fryser under kjøleskapet vi, så det blir ikke sååååå mye:-)

Forstår at det er litt stas å ha hele pakka ja, hvis dere først er typen til å dra på slike ting der man skal være stivpyntet! Er liksom aldri det vi... Greit for meg, for da slipper jeg å eie penkjoler;-)

Skrevet

Jeg gleder meg også sååå til jul for tiden, og har kjøpt flere julegaver :0)

Til Snaxy skal jeg kjøpe klokke. Ikke en kjempe dyr en.

Han har bursdag i november, da tenkte jeg å kjøpe noen klær.

Evt en dress jakke. Ikke helt bestemt meg enda :0)

Skrevet

Jeg gleder meg også sååå til jul for tiden, og har kjøpt flere julegaver :0)

Til Snaxy skal jeg kjøpe klokke. Ikke en kjempe dyr en.

Han har bursdag i november, da tenkte jeg å kjøpe noen klær.

Evt en dress jakke. Ikke helt bestemt meg enda :0)

Ja er det ikke moro med julegaver?!! Åhh, gleder meg sånn:-) Eller... Jeg har egentlig ikke kommet helt dit hvor jeg gleder meg sånn til julaften liksom, men jeg gleder meg veldig over å handle julegaver og planlegge...!

Men dine idèer var ikke til noen hjelp for meg dessverre! Klokken hans er vel fort 15 år gammel, men han elsker den! Skifter glass og stuller og steller med den! Så en ny hadde nok ikke falt i god jord:-/

Klær er vanskelig synes jeg! Bukser får jeg aldri til! Hverken til voksne eller barn... De må prøves! Så da har man liksom bare gensere og sånt da... Og siden han NEKTER å kvitte seg med NOE SOM HELST, så er skapet hans proppfullt av slikt!

Så da var jeg like langt...! Men takk for svar likevel:-)

Skrevet

Ja er det ikke moro med julegaver?!! Åhh, gleder meg sånn:-) Eller... Jeg har egentlig ikke kommet helt dit hvor jeg gleder meg sånn til julaften liksom, men jeg gleder meg veldig over å handle julegaver og planlegge...!

Men dine idèer var ikke til noen hjelp for meg dessverre! Klokken hans er vel fort 15 år gammel, men han elsker den! Skifter glass og stuller og steller med den! Så en ny hadde nok ikke falt i god jord:-/

Klær er vanskelig synes jeg! Bukser får jeg aldri til! Hverken til voksne eller barn... De må prøves! Så da har man liksom bare gensere og sånt da... Og siden han NEKTER å kvitte seg med NOE SOM HELST, så er skapet hans proppfullt av slikt!

Så da var jeg like langt...! Men takk for svar likevel:-)

He, he, her er det jeg som har kontrollen over klærene ;0)

Neida, er ikke så ille, men som regel meg som rydder og kaster bort gammelt tøy. Passer meg utmerket ;0)

Snaxy har veldig sin egen stil , så han er ikke lett å finne klær til..Men når jeg først finner noe, vet jeg om det err ett eller ikke :0) Bukser er ikke alltid like lett da...Fort å bomme på str der..

Julegaver og planlegging er jo halve jula jo!

Jeg skriver laaange lister...De jeg har kjøpt til ,de jeg må kjøpe til, hva jeg har kjøpt, og hva jeg skal kjøpe..He,he, skikkelig nøye arbeid dette ;0)

Kan du ikke knipse noen bilder av deg selv da, og lage en fotobok?

Slår alltid ann ;0)

Skrevet

Takk:-) Satt lenge og tenkte på dette, og bestemte meg for å finne ei bok om barn og friluft som samboeren kan få til jul! Da blir han glad:-) Jenta er jo bare baby nå, men han ser frem til å ta henne med ut i naturen og lære henne ting!

Han kan jo ta med sin førstefødte ut på tur da.

Men du liker kanskje ikke at de tilbringer så mye tid sammen...

Skrevet

Hvorfor svarer du så grettent? Spist sitron?

Skrevet

Du er ufin.

Skrevet

Oi! Hvor kom den fra?!

Men for å svare... De er masse i skogen sammen, men som 11-åring synes hun neppe det er kult å lage barkebåter...!

Skrevet

He, he, her er det jeg som har kontrollen over klærene ;0)

Neida, er ikke så ille, men som regel meg som rydder og kaster bort gammelt tøy. Passer meg utmerket ;0)

Snaxy har veldig sin egen stil , så han er ikke lett å finne klær til..Men når jeg først finner noe, vet jeg om det err ett eller ikke :0) Bukser er ikke alltid like lett da...Fort å bomme på str der..

Julegaver og planlegging er jo halve jula jo!

Jeg skriver laaange lister...De jeg har kjøpt til ,de jeg må kjøpe til, hva jeg har kjøpt, og hva jeg skal kjøpe..He,he, skikkelig nøye arbeid dette ;0)

Kan du ikke knipse noen bilder av deg selv da, og lage en fotobok?

Slår alltid ann ;0)

Tjææææ...! 6 mnd etter fødsel - med strekkmerker, hengemage og melkepupper!? Neeei, det får bli ved en seinere anledning;-)

Skrevet

Oi! Hvor kom den fra?!

Men for å svare... De er masse i skogen sammen, men som 11-åring synes hun neppe det er kult å lage barkebåter...!

En 11 åring liker å dra på tur i skogen, gjerne med overnatting.

De liker å tenne bål, spikke pølsepinner, grille pinnebrød, fiske, sløye fisken osv, og de liker å gjøre dette sammen med en voksen. Ofte er det pappaer som er drivkraften i å gjennomføre slike turer.

Ja, kanskje jeg svarte surt, men det er så tydelig i dine innlegg her at du synes din egenfødte datter er så mye viktigere enn stedatter. Synes synd på henne..

Skrevet

Ok, kan du nå forklare meg den store, viktige forskjellen på en iPod og en MP3-spiller? Er det ikke egentlig den samme dingsen? iPoden har kanskje plass til mer? Mer ryddig oversikt? Ville du kjøpt en iPod til ham selv om han fra før hadde en MP3-spiller?

Har så veldig ikke peiling jeg, at det er egentlig litt flaut! Kjøpte meg en billig MP3-spiller en gang i historien, etter press fra samboeren. Den har jeg vel brukt 1,5 ganger tror jeg... Er liksom ikke noe musikkmenneske - får ikke plass til alle tankene da:-)

Du spør som om jeg visste noe om saken... ;)

iPod er vel bare en type MP3-spiller, som man kan kjøpe masse dingsbumser til.

Vi har nettopp innstallert nytt lyd/bildesystem i huset, og da blant annet AppleTV. Denne er så absolutt kompatibel med iPod. Siden ingen av oss har MP3-spillere fra før, så satser vi nok på slike i gaver til hverandre i år.

Pga Apple-TV'n så hadde jeg nok kanskje kjøpt iPod til ham om han hadde hatt en annen MP3 fra før - kanskje...

Siden han reiser mye er det kjekt med lydbøker og musikk som han kan ta med seg :)

Skrevet

En 11 åring liker å dra på tur i skogen, gjerne med overnatting.

De liker å tenne bål, spikke pølsepinner, grille pinnebrød, fiske, sløye fisken osv, og de liker å gjøre dette sammen med en voksen. Ofte er det pappaer som er drivkraften i å gjennomføre slike turer.

Ja, kanskje jeg svarte surt, men det er så tydelig i dine innlegg her at du synes din egenfødte datter er så mye viktigere enn stedatter. Synes synd på henne..

De er som sagt masse på tur sammen! De gjør kanskje ikke så mye av det du nevner her, men de er i mye i skogen! Hun liker å gå orientering, og det har vi gjort flere år! Før jeg blei gravid gikk vi alle tre, og hadde riktig så koselige turer... Nå har vi liten baby, så det er mest praktisk om jeg blir hjemme. De drar likevel, og koser seg masse! Og jeg ønsker absolutt at de skal gjøre det!

Jeg synes ikke min datter er viktigere, men hun er en større del av hverdagen vår! Stedatteren trener nå to av dagene hun er hos oss - pluss konkurranser, så tiden er ganske knapp for å legge ut på lange turer med bål og greier...!

Til våren er babyen gammel nok til å sitte i bæremeis, og da kommer vi nok til å gå inn for å få til noen lengre turer når konkurransetiden til stedatteren er over! Da er hun 12 år, og jeg ser for meg at det blir det eneste året det blir aktuellt å gjøre slikt sammen...

Vi har begge et ønske om å påvirke vår felles datter til å like å være ute! Dette har han ikke hatt så stor mulighet til med stedatteren. Den lille tiden han har til å påvirke henne i positiv retning bruker han til skolearbeidet hennes, for å begynne med det viktigste...!

Men altså - jeg har absolutt ikke noe problem med at far og datter bruker den lille tiden de har sammen til å gjøre ting for seg selv! De gjør det faktisk ofte på oppfordring fra meg...!

Skrevet

Du spør som om jeg visste noe om saken... ;)

iPod er vel bare en type MP3-spiller, som man kan kjøpe masse dingsbumser til.

Vi har nettopp innstallert nytt lyd/bildesystem i huset, og da blant annet AppleTV. Denne er så absolutt kompatibel med iPod. Siden ingen av oss har MP3-spillere fra før, så satser vi nok på slike i gaver til hverandre i år.

Pga Apple-TV'n så hadde jeg nok kanskje kjøpt iPod til ham om han hadde hatt en annen MP3 fra før - kanskje...

Siden han reiser mye er det kjekt med lydbøker og musikk som han kan ta med seg :)

Aha, så det er egentlig liten forskjell bortsett fra merket?! Har liksom alltid hatt for meg at iPoden er hakket kulere jeg, men det er vel kanskje slik at Apple er litt bedre da? Det er jo ofte dyrere i hvert fall!

Vel, min mann har opp til mange MP3-spillere, og bruker dem flittig! Når han kjører bil, trener osv. Men da trener han altså ingen iPod...!

Men takk for svaret! Da har jeg lært noe i dag også:-)

Skrevet

Aha, så det er egentlig liten forskjell bortsett fra merket?! Har liksom alltid hatt for meg at iPoden er hakket kulere jeg, men det er vel kanskje slik at Apple er litt bedre da? Det er jo ofte dyrere i hvert fall!

Vel, min mann har opp til mange MP3-spillere, og bruker dem flittig! Når han kjører bil, trener osv. Men da trener han altså ingen iPod...!

Men takk for svaret! Da har jeg lært noe i dag også:-)

Ingen dag er unyttig om man har lært noe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...