Gå til innhold

Hva gir dere mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke så mange, vi bor ganske tett og har ganske tette forhold oss imellom. :o) Selv om mine søstre har sagt at de skal kutte ut gaver til fordi jeg har barn så gjør det ikke alikevel. :o)

''Selv om mine søstre har sagt at de skal kutte ut gaver til fordi jeg har barn så gjør det ikke alikevel. :o)''

Har du det litt travelt nå, kanksje? ;-) Jeg skal ikke si noe jeg, som er en mester i tasteleifer*he he*, men jeg antar du her mener at selv om dine (barnløse?) søstre har sagt at de skal kutte ut gaver til deg fordi du har barn, så gjør de det ikke likevel?

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

32

• Lillemus

14

• morsan

13

• Babette

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Selv om mine søstre har sagt at de skal kutte ut gaver til fordi jeg har barn så gjør det ikke alikevel. :o)''

Har du det litt travelt nå, kanksje? ;-) Jeg skal ikke si noe jeg, som er en mester i tasteleifer*he he*, men jeg antar du her mener at selv om dine (barnløse?) søstre har sagt at de skal kutte ut gaver til deg fordi du har barn, så gjør de det ikke likevel?

Likevel og alikevel - der roter jeg sikkert, men hva er egentlig forskjellen?

Skrevet

Ooops! To L'er i "allikevel", Lillemus!

*pirker i dag* ;o)

Skrevet

Tror ikke det er noen nevneverdig forskjell på de to, men allikevel skrives altså ALLikevel.

morsan reagerte nok mest på denne konstruksjonen:

''de skal kutte ut gaver til fordi jeg har barn''

Skrevet

Nei det var absolitt ikke det jeg spurte om., selv om jeg tilfeldigvis stavet det ordet annerledes enn deg.

Jeg er bare usikker på hva det er du mener med setningen

"kutte ut gaver til fordi" - kutte ut gaver til hvem?

"så gjør det ikke alikevel" - er det du eller dem som ikke gjør noe, eller hva menes her?

Det er akkurat som om det mangler noen ord eller at du har endret på setnigen underveis, hvilket jo skjer ofte på dol og i aller høyeste grad med meg selv, men dersom en slik muntlig tilnærmingsmåte førrer til at man ikke skjønner helt hva den andre sikter til, kan man jo spørre? :-)

Skrevet

Ooops! To L'er i "allikevel", Lillemus!

*pirker i dag* ;o)

Uff da... Men hva er forskjellen på allikevel og likevel?

Skrevet

Tror ikke det er noen nevneverdig forskjell på de to, men allikevel skrives altså ALLikevel.

morsan reagerte nok mest på denne konstruksjonen:

''de skal kutte ut gaver til fordi jeg har barn''

Oj o j oj - her gikk det fort i svingene ja! :o)

Skrevet

Som sagt så tenkte jeg ikke engang over at jeg brukte et annet ord enn deg akkurat der - det var setningsoppbyggingen forøvrig jeg stusset over:-)

Skrevet

Nei det var absolitt ikke det jeg spurte om., selv om jeg tilfeldigvis stavet det ordet annerledes enn deg.

Jeg er bare usikker på hva det er du mener med setningen

"kutte ut gaver til fordi" - kutte ut gaver til hvem?

"så gjør det ikke alikevel" - er det du eller dem som ikke gjør noe, eller hva menes her?

Det er akkurat som om det mangler noen ord eller at du har endret på setnigen underveis, hvilket jo skjer ofte på dol og i aller høyeste grad med meg selv, men dersom en slik muntlig tilnærmingsmåte førrer til at man ikke skjønner helt hva den andre sikter til, kan man jo spørre? :-)

Men det jeg skrev var ikke en skrivefeil, det var en ren slurvefeil hvor jeg glemte et ord.

Skrevet

Har ikke peiling. :o)

Skrevet

Uff, jeg er i grunnen glad jeg ikke er i din familie jeg, det høres kjempetrist ut synes jeg. Hva er galt med å gjøre litt stas på sine søsken og kjære da?

Og jeg synes det høres kjempestusslig ut hvis antall gaver er målestokken på hvor hyggelig og moro man har det sammen på julaften, eller hvor stor pris man setter på hverandre.

Gjest En som fikk spa en gang
Skrevet

Vet om de som har satt pris på fotsoneterapi (tror det var det, iallefall noe med føttene).

Jeg vet også av de som har overrasket med en weekend med spa for to, hvor de på forhånd har ordnet med barnevakt og det som er. Men da blir det jo mer for begge to..

Fotballtur om han er interessert i fotball.

Materialistisk sett synes jeg det er utrolig vanskelig å finne på noe til dem som har alt.. og spesielt menn.

Jo, weekend med spa har jeg fått til jul en gang.

Tror nok at samboeren mente jeg var glad for gaven, men. ........

Vi hadde det koselig, men tror nok min bedre halvdel likte den best.

Ville nok heller hatt en aktivitetstur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...