Gå til innhold

Historiske kilder til personen Jesus?

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgaven kaller...
Skrevet

Lure om noen her kan hjelpe meg litt?

Skal skrive en oppgave rundt temaet "Er kildene vi har om Jesus i NT historiskt troverdige"

Kan du nevne noen av de vanligste innvendingene du kan komme på mot at NT (spes evangeliene) er historiske korrekte?

Har du tanker rundt hva som er med å påvirker folks formening om dette spørsmålet - tar eg imot med takk...

På forhånd takk til alle som svarer!

Det vil hjelpe meg til å prioritere hva som skal være fokus for oppgava!

mvh

Aliza1365380759
Skrevet

Hvilket skolenivå er du på? Og hvilket fag er det?

Skrevet

Hvilket skolenivå er du på? Og hvilket fag er det?

Er på Bachelor nivå...

Men oppgaven skal skrives med tanke på å kommunisere med/til ungdom...

Aliza1365380759
Skrevet

Er på Bachelor nivå...

Men oppgaven skal skrives med tanke på å kommunisere med/til ungdom...

Hmm.. Hvis du er interessert har jeg skrevet en oppgave på grunnfagsnivå hvor jeg drøfter hva som rent historisk kan sies om Jesus fra Nasaret? Det er en ganske kort oppgave da, og nå når jeg er høyere opp i utdanningssystemet er den sikkert ikke særlig godt skrevet heller, men hvis du vil kan du sikkert få lese den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...