Gå til innhold

Riga

bertabub1365381148

Anbefalte innlegg

bertabub1365381148
Skrevet

Noen som har vært der?

Hva er verdt å få med seg? Har de god mat, hva er billig der, hvilke penger brukes der, osv, osv,

Er det noen som kan fortelle litt?

Kjæresten min har kjøpt tur til oss dit, vi skal ligge på hotell 2 km fra sentrum.

Skrevet

Vi var 3 par som var der i februar. Vi bodde i sentrum, og det anbefales veldig...

Maten er helt ok. Vi var på en kjederestaurant - Lido - som har tradisjonell estisk mat. Spennende og godt (det meste).

Ellers spiste vi italiensk mat som var helt nyyyyydelig!

Mat og drikke er kjempebillig. Sko og klær ikke så billig.

Få med dere gamlebyen! Og gjerne en tur på en kafe/bar som heter Black Magic!

Sjokolade er utrolig godt der, og man får kjøpt noen sinnsykt gode konfektkuler...

Kakaoen i Riga er mer en nydelig, men pass på. Noen steder, når du bestiller hot chocolate, så får du akkurat det. Smeltet, varm sjokolade i en liten kopp, en teskje og et glass vann til. Godt, men veldig mektig - og litt merkelig når man forventer seg kakao....

Det er også nydelig kaker i Riga.

I ett av kjøpesenterene i gamlebyen finnes det en liten, fantastisk lekebutikk med replika av gamle leker. Anbefales.

Skrevet

Vi var 3 par som var der i februar. Vi bodde i sentrum, og det anbefales veldig...

Maten er helt ok. Vi var på en kjederestaurant - Lido - som har tradisjonell estisk mat. Spennende og godt (det meste).

Sjokolade er utrolig godt der, og man får kjøpt noen sinnsykt gode konfektkuler...

Kakaoen i Riga er mer en nydelig, men pass på. Noen steder, når du bestiller hot chocolate, så får du akkurat det. Smeltet, varm sjokolade i en liten kopp, en teskje og et glass vann til. Godt, men veldig mektig - og litt merkelig når man forventer seg kakao....

I ett av kjøpesenterene i gamlebyen finnes det en liten, fantastisk lekebutikk med replika av gamle leker. Anbefales.

Jeg var i Riga i forrige uke.

Bodde i gamlebyen- sentralt og nært "alt mulig"

God mat- rimelig. Oppsøkte flere restauranter. Anbefaler også

LIDO kjedens spisesteder. Var også på en russisk Lidokjede-

det var en opplevelse.

Turistrundtur med buss- NB Norsk tale. Ble helt "grepet" av KGB's hovedkvarter- tomt forfallent- dystre minner

Markedshallene må dere besøke- litt av et anlegg-

Russiske hangaranlegg ombygd til salgshaller.

Mat er rimelig. klær- både og- men rimeligere enn hjemme.

Kommer an på forretningene- mange moderne sentre.

Drosje var rimelig- brukt det endel- før vi ble litt "kjent"

Fin og trivelig tur. Traff mange norske

GOD TUR

bertabub1365381148
Skrevet

ÅÅ tusen takk for tips, bra med sjokoladen, for hvem elsker ikke sjokolade, hihi.:)

Vi skal dit bare for å kose oss og slappe av, etter det som er og blir en travel høst.

Skrevet

''tradisjonell estisk mat''

Omtrent som å servere turister i Norge svenske kjøttbullar, altså;-)

Skrevet

Jeg synes dette stedet var veldig spesielt og sjelfullt, og anbefaler en tur dit. Kanskje ikke verdens mest spennende mat, men det synes jeg gjaldt Riga generelt - det er ikke stedet man drar for gastronomiske opplevelse (eller fantastisk service, for den saks skyld*S* Følte nok at det hang igjen en del kundebehandlingsmentalitet fra Sovjet-tiden*S*)

http://www.rozengrals.lv/e_aboutus.htm

Noen andre i reisefølget mitt var på krigsmuseet eller hva det heter, og mente det var veldig interessant. Inspirert av dem skulle jeg også dit, men da var det stengt. :-(

Skrevet

Jeg har ikke vært der. Vi ha nettopp hatt besøk av folk som var der nylig. De snakket varmt om gamlebyen de også. Damer som er stelt fra topp til tå og veldig elegant kledd osv :) Morro med shopping og slikt.

Men jeg må bare si dette også: Vokt dere for ligaene. Hørte mange var blitt robbet ved visa/kortbruk. Og det var snakk om flere titalls tusen på flere kort. Så vær forsiktig. Kanskje flere her kan fortelle om dette.

Også for all del, ikke gå alene. Mest er de ute etter menn som går alene. De hadde veddemål om hvor lenge de kunne jage på mennene før de kreperte!?! Høres helt texas ut spør du meg, men vær obs. Jeg vil ikke dit for å si det slik...... På dagtid var det ingen fare, det var på nettene de tok mannfolkene som var på vei hjem fra pub forstod jeg.

Skrevet

ÅÅ tusen takk for tips, bra med sjokoladen, for hvem elsker ikke sjokolade, hihi.:)

Vi skal dit bare for å kose oss og slappe av, etter det som er og blir en travel høst.

Ser elfi har svart deg under mitt svar, og nevner markedshallene. Absolutt verdt ett besøk. Vi kjøpte absolutt ingenting!!!, men det var morsomt å ha sett det.

I tillegg husker jeg nå at vi var på frigjøringsmuseet. Også interessant.

Skrevet

''tradisjonell estisk mat''

Omtrent som å servere turister i Norge svenske kjøttbullar, altså;-)

Uff, ja sånn kan det gå når man blir vekket kl. 6 på en lørdags morgen... Latvisk mener jeg selvsagt.

*rødmer dypt og inderlig*

Skrevet

Uff, ja sånn kan det gå når man blir vekket kl. 6 på en lørdags morgen... Latvisk mener jeg selvsagt.

*rødmer dypt og inderlig*

*knegg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...