Gå til innhold

Hvor dyr mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nokså dinosaur mht til mobiler. Jeg fasttelefonerer og mailer, det er det jeg gjør. Mobilen er til nødsfall, og på hytta.

MEN nå ser det ut til at min billige og etter måten primitive Nokia er ved å konke ut. Den glemmer beskjeder eller leverer bare bruddstykker. Jeg må nok kjøpe ny. Men jeg vil ikke ha en vanskelig eller for dyr en. Og jeg tenkte at denne gangen skulle jeg kanskje spandere på meg en som kan ta bilder. Rett og slett fordi det av og til ville vært greit i dagliglivet.

(eksempel: Er den denne jakka du mente jeg skulle kjøpe til deg?)

Hvor langt opp i pris må jeg da? Om jeg ikke skal gjøre annet enn å ringe, og iblant ta et bilde.

Og kan minnet til den gamle (simkortet?) flyttes uproblematisk over?

Skrevet

Får man kjøpt mobiler uten kamera nå?

Jeg aner ikke hvilken pris du må opp i, det kommer jo også an på om du skal ha med eller uten bindingstid f.eks.

Gjest jammenjammen
Skrevet

Genalt å foreslå en mobil som de ikke har tilgjengelig på nettsiden du viser til, og i alle fall ikke har tilgjengelig i de to butikkene heromkring (som du kan velge på nettsiden) Hehe :-p

Gjest jammenjammen
Skrevet

Spørsmålet er vel hvor bra bilder du skal kunne ta, og hva du skal gjøre med bildene. Skal du ta bilder av en jakke for å sende til en annen mobil og bildene kun skal brukes på mobil trenger du ikke det store greiene. Vil du kunne ha bildene over på pc trenger du noe bedre (og bør også passe på at mobilen har mulighet for overføring)

Jeg er sm deg (?) og bruker så og si aldri mobil. Jeg bruker den kun til å sende tekstmeldinger, og tar noen bilder og sender iblant. Jeg hadde en nokia 3330 (tror jeg) som var helt strålende til det formålet, men den sluttet plutselig å fungere. Har nå en Nokia 2760. Den er grei nok den også til kun det formålet. Den er vel noe av det billigste du kan få med kamera. (Da jeg måtte ha ny mobil var jeg kun opptatt av at den skulle være veldig billig, uten abonnement, så liten som mulig, og ha kamera)

Men som sagt, det kommr an på hva du skal bruk kameraet til. Skal du noe som helst annet enn å sende mms kun til mobilbruk ville jeg nok valgt noe annet.

Skrevet

Du får gode mobiltlf med et godt kamera til bare 1,-

"Ulempen" er at du må tegne et abbonnement og binder deg til dette i ett år.

Men abb. trenger du jo likevel (hvis du ikke bruker kontantkort da)?

Ett abb. vil koste deg fra 129,- i mnd - alt etter hva slags teleoperatør og tlf du velger, hva det koster i min å ringe osv.

Du kan videreføre mobilnr ditt, hvis du ikke er bundet fra før. Dvs at du får med deg ditt nåværende mobilnr når du kjøper en tlf med abb.

Bare spør om du lurer på noe mer..

Gjest jammenjammen
Skrevet

Ett abb. vil koste deg fra 129,- i mnd - alt etter hva slags teleoperatør og tlf du velger, hva det koster i min å ringe osv.

Du kan videreføre mobilnr ditt, hvis du ikke er bundet fra før. Dvs at du får med deg ditt nåværende mobilnr når du kjøper en tlf med abb.

'' "Ulempen" er at du må tegne et abbonnement og binder deg til dette i ett år. ''

Ettersom trådstarter skriver at hun omtrent ikke bruker mobil, så kan den ulempen der fort bli veldig veldig kostbar.

Skrevet

'' "Ulempen" er at du må tegne et abbonnement og binder deg til dette i ett år. ''

Ettersom trådstarter skriver at hun omtrent ikke bruker mobil, så kan den ulempen der fort bli veldig veldig kostbar.

Jo, men det spørs hvor mye h*n betaler pr mnd idag for abonnementet sitt da.. og hvor dyrt det er å bruke det..

Men om h'n har kontantkort blir det sikkert noe annet. ;)

Skrevet

Om du bare skal ringe og sende sms: fire hundre. Om du skal ta bilde: nihundre - tusen. Stikk innom Clas Ohlson.

Skrevet

Får man kjøpt mobiler uten kamera nå?

Jeg aner ikke hvilken pris du må opp i, det kommer jo også an på om du skal ha med eller uten bindingstid f.eks.

Tusen takk for alle svar! Nå har jeg (etter å ha lest det dere sier) skjønt at jeg må opp i pris, for jeg hadde jo også regnet med at noen av bildene måtte kunne overføres til pc ...

Får bare spare litt, da ...

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Du får gode mobiltlf med et godt kamera til bare 1,-''

Det er nok flere ulemper med dette en bare et års binding. Nå har det i alle fall siste året vært skrevet opp og ned og i mente at det som oftest er mye dyrere å kjøpe subsidiert telefon med binding enn å kjøpe til full pris og så velge fritt det abonnementet som passer ens eget bruk best. Nå er det jo ikke uvanlig for mobilleverandørene å plusse på rundt en hundrings pr. måned på abonnementet man velger for å betale telefonen i bindingstida, så telefonen koster _ikke_ en krone!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Genalt å foreslå en mobil som de ikke har tilgjengelig på nettsiden du viser til, og i alle fall ikke har tilgjengelig i de to butikkene heromkring (som du kan velge på nettsiden) Hehe :-p

Mamma07 kan strengt tatt ikke vite hvilke Elkjøp-butikker som er i nærheten av deg. Og dessuten kan man gjerne kjøpe samme telefon flere plasser enn på Elkjøp. På den annen side, et kamera med den oppløsningen (1.3 MP) egner seg neppe til annet enn MMS og til å vise på telefonen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Her er en del telefoner du kan se på:

http://tinyurl.com/4b2max

''Og kan minnet til den gamle (simkortet?) flyttes uproblematisk over?''

Jada, men er simkortet veldig gammelt hadde jeg nok skaffa et nytt, det koster ikke noe å få nytt på Expert her jeg bor i alle fall. Du kan bruke det gamle til å flytte over kontaktene, og så bytte til nytt. Nummeret ditt kan du selvsagt beholde.

Skrevet

''Du får gode mobiltlf med et godt kamera til bare 1,-''

Det er nok flere ulemper med dette en bare et års binding. Nå har det i alle fall siste året vært skrevet opp og ned og i mente at det som oftest er mye dyrere å kjøpe subsidiert telefon med binding enn å kjøpe til full pris og så velge fritt det abonnementet som passer ens eget bruk best. Nå er det jo ikke uvanlig for mobilleverandørene å plusse på rundt en hundrings pr. måned på abonnementet man velger for å betale telefonen i bindingstida, så telefonen koster _ikke_ en krone!

''Nå er det jo ikke uvanlig for mobilleverandørene å plusse på rundt en hundrings pr. måned på abonnementet man velger for å betale telefonen i bindingstida, så telefonen koster _ikke_ en krone!''

I know. Det var det jeg prøvde å formidle også - abonnementet er avgjørende når en velger en tlf til en krone.. en betaler mao telefonen "avdragsvis" (hver mnd) i ett år gjennom det abbonnementet man binder seg til; feks 129,- pr mnd pluss det det koster å ringe og sende sms/mms.

(Men abonnement må man jo ha uansett - hvis en ikke har kontantkort. Det var det som var poenget mitt. Eller så kan man selvfølgelig få et abonnement som er rimeligere og/eller passer en bedre hvis en ikke er bundet til et abb.).

Derfor lønner det seg å være obs på abonnementet som følger, når en velger å kjøpe en tlf med bindingstid. I de butikker jeg har vært i (spaceworld, elkjøp, lefdal, expert mm) står dette opplyst der mobiltelefonene står.

Jeg har hittil hatt god erfaring med tlf til 1 kr, med et abbonnement som koster meg 129,- pr mnd pluss det jeg bruker når jeg ringer eller sender sms/mms.

Gjest jammenjammen
Skrevet

Mamma07 kan strengt tatt ikke vite hvilke Elkjøp-butikker som er i nærheten av deg. Og dessuten kan man gjerne kjøpe samme telefon flere plasser enn på Elkjøp. På den annen side, et kamera med den oppløsningen (1.3 MP) egner seg neppe til annet enn MMS og til å vise på telefonen.

Nei, hun kan ikke det, men de hadde den ikke i de fleste andre butikker som kunne søkes på i den oversikten heller. Det fikk meg til å tenke at det muligens er en telefon som er på vei ut av produksjon? Ta et par (eller ørten) søk selv og se...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, hun kan ikke det, men de hadde den ikke i de fleste andre butikker som kunne søkes på i den oversikten heller. Det fikk meg til å tenke at det muligens er en telefon som er på vei ut av produksjon? Ta et par (eller ørten) søk selv og se...

Jeg pleier sjekke amobil.no og mobilen.no. Er ikke telefonen nevnt der så er den ikke verdt å ha. :-) Men så er jeg vel for freak å regne hva mobiler gjelder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...