Gå til innhold

Opptak med Get-boks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det var et poeng at opptak av digitale tv-sendinger skulle være nøyaktige - men jeg opplever stadig at opptaket starter lenge før forrige program er feridg, og fortsetter gjerne 1-2 programmer etter at det er slutt. Særlig gjelder dette når jeg tar opp fra Disney Channel - tar jeg opp Små Einsteins får jeg med masse Mikkes klubbhus først, og etterpå følger gjerne hele kaninby + enda litt ekstra. Det varierer fra gang til gang.

Får ikke følelsen av at digital-boks er så innmari avansert akkurat, om 5 år ler vi sikkert av hele opplegget og hvor primitivt det var. Litt som de første mobiltelefonene...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi har en digitalboks fra Canal Digital, og med den er det i alle fall enkelt og greit å ta opp. Går bare inn på tvguide og velger programmet jeg skal ta opp, og så starter opptaket av seg selv. Har satt den opp til å ta opp noen minutter etter programmet i fall det er forskyvninger i programmene.

Vet ikke om jeg har prøvd å ta opp fra Disney, kanskje det er spesielt der? Skal du ta vare på opptakene kan du vel klippe vekk begynnelsen og slutten? Skal du bare se på dem og så slette igjen kan du jo spole, så jeg ser ikke helt det store problemet siden det uansett lar seg fikse.

Skrevet

Vi har en digitalboks fra Canal Digital, og med den er det i alle fall enkelt og greit å ta opp. Går bare inn på tvguide og velger programmet jeg skal ta opp, og så starter opptaket av seg selv. Har satt den opp til å ta opp noen minutter etter programmet i fall det er forskyvninger i programmene.

Vet ikke om jeg har prøvd å ta opp fra Disney, kanskje det er spesielt der? Skal du ta vare på opptakene kan du vel klippe vekk begynnelsen og slutten? Skal du bare se på dem og så slette igjen kan du jo spole, så jeg ser ikke helt det store problemet siden det uansett lar seg fikse.

"Har satt den opp til å ta opp noen minutter etter programmet i fall det er forskyvninger i programmene."

Men - det er jo nettopp dette man skal slippe ved opptak av digitale sendinger, opptaket skal følge evt forsinkelser.

"Skal du ta vare på opptakene kan du vel klippe vekk begynnelsen og slutten?"

Hm, visste ikke at det gikk an.. :-) Vi har ikke den dyreste av boksene, men den nest-dyreste, hvis det betyr noe...

"Skal du bare se på dem og så slette igjen kan du jo spole, så jeg ser ikke helt det store problemet siden det uansett lar seg fikse"

Det store _problemet_ er det selvsagt ikke, men er skuffet over at opptakene er så utrolig unøyaktige når nettopp nøyaktighet er litt av poenget. Og harddisken er ikke akkurat uendelig svær heller.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Har satt den opp til å ta opp noen minutter etter programmet i fall det er forskyvninger i programmene."

Men - det er jo nettopp dette man skal slippe ved opptak av digitale sendinger, opptaket skal følge evt forsinkelser.

"Skal du ta vare på opptakene kan du vel klippe vekk begynnelsen og slutten?"

Hm, visste ikke at det gikk an.. :-) Vi har ikke den dyreste av boksene, men den nest-dyreste, hvis det betyr noe...

"Skal du bare se på dem og så slette igjen kan du jo spole, så jeg ser ikke helt det store problemet siden det uansett lar seg fikse"

Det store _problemet_ er det selvsagt ikke, men er skuffet over at opptakene er så utrolig unøyaktige når nettopp nøyaktighet er litt av poenget. Og harddisken er ikke akkurat uendelig svær heller.

''Det store _problemet_ er det selvsagt ikke, men er skuffet over at opptakene er så utrolig unøyaktige når nettopp nøyaktighet er litt av poenget.''

Har aldri hørt at nøyaktighet er en del av poenget med digital opptaker før nå. :-) Hvorvidt det er veldig utbygd med unik koding av programmer på de forskjellige kanalene sånn at opptak starter nøyaktig når programmene starter og stopper idet det slutter er jeg neimen ikke sikker på, og det har i så fall ikke noe med Get å gjøre. For meg er det viktigere at jeg kan gå på do uten å gå glipp av noe underveis. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...