Gå til innhold

Hva gjør man med pårørende som krever mye.......

Anbefalte innlegg

Gjest spl-tjeneste
Skrevet

jobber i sykehus. Enkelte pårørende krever svært mye i forbindelse med opphold av en pasient. Når jeg sier krever mye kan det være alt fra ekstra behandling/service til at de er svært sårbare etter hva som er årsak til innleggelse av en pasient. Noen av disse pårørende ser ut til å ikke stole på hva helsepersonell gjør for den syke ovs.

Alle må jo behandles individuell, men det krever mye i slike tilfeller.

Skrevet

Du forteller dem at dette er et sykehus, ikke et hotell. Si at du har mange pasienter hver dag som selvfølgelig gjerne skulle hatt det lille ekstra, men at slikt ikke er mulig å få til i en hverdag på et sykehus. Si bare høflig at dere ikke har mulighet til å imøtekomme alle ønskene, men at dere gjør så godt dere kan.

Skrevet

I de senere år har vi i vår familie hatt lite behov for sykehusinnleggelse- og jeg må si at i grunnen kjenner jeg svært lite til de problemene du bringer på bane.

Men jeg husker meget godt en gang jeg var innlagt i sykehus.

.Første dagen etter operasjonen kom det sprettende inn

ei lita snelle . Det første hun sier er: "Ja, her er dere vel så friske at dere kan tørke støv selv !"Hun satte bøtta, eller hva det var, ned på golvet og for ut igjen,

Men la meg tilføye at dette eksemplet slett ikke er det generelle inntrykk jeg fikk av personellet.

Men det finnes altså slike også.

Skrevet

Du ber om veiledning av noen erfarne på jobben din, lederen din bør hjelpe deg med å finne den rette.

Skrevet

Be de pårørende dra hjem og komme tilbake i besøkstiden. De siste gangene jeg har vært innlagt har jeg blitt gal av andres pårørende som bor på rommet omtrent døgnet rundt. Er man så frisk at man kan ta imot besøk så bør man i hvert fall se å komme seg ut av rommet utenom besøkstida.

Men sannsynligvis er dere underbemannet og

Skrevet

Be de pårørende dra hjem og komme tilbake i besøkstiden. De siste gangene jeg har vært innlagt har jeg blitt gal av andres pårørende som bor på rommet omtrent døgnet rundt. Er man så frisk at man kan ta imot besøk så bør man i hvert fall se å komme seg ut av rommet utenom besøkstida.

Skrevet

og får derfor ikke ytt den servicen dere skal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...