Gjest spl-tjeneste Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 jobber i sykehus. Enkelte pårørende krever svært mye i forbindelse med opphold av en pasient. Når jeg sier krever mye kan det være alt fra ekstra behandling/service til at de er svært sårbare etter hva som er årsak til innleggelse av en pasient. Noen av disse pårørende ser ut til å ikke stole på hva helsepersonell gjør for den syke ovs. Alle må jo behandles individuell, men det krever mye i slike tilfeller. 0 Siter
Jølsen Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Du forteller dem at dette er et sykehus, ikke et hotell. Si at du har mange pasienter hver dag som selvfølgelig gjerne skulle hatt det lille ekstra, men at slikt ikke er mulig å få til i en hverdag på et sykehus. Si bare høflig at dere ikke har mulighet til å imøtekomme alle ønskene, men at dere gjør så godt dere kan. 0 Siter
elfi Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 I de senere år har vi i vår familie hatt lite behov for sykehusinnleggelse- og jeg må si at i grunnen kjenner jeg svært lite til de problemene du bringer på bane. Men jeg husker meget godt en gang jeg var innlagt i sykehus. .Første dagen etter operasjonen kom det sprettende inn ei lita snelle . Det første hun sier er: "Ja, her er dere vel så friske at dere kan tørke støv selv !"Hun satte bøtta, eller hva det var, ned på golvet og for ut igjen, Men la meg tilføye at dette eksemplet slett ikke er det generelle inntrykk jeg fikk av personellet. Men det finnes altså slike også. 0 Siter
ariadne Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Du ber om veiledning av noen erfarne på jobben din, lederen din bør hjelpe deg med å finne den rette. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Be de pårørende dra hjem og komme tilbake i besøkstiden. De siste gangene jeg har vært innlagt har jeg blitt gal av andres pårørende som bor på rommet omtrent døgnet rundt. Er man så frisk at man kan ta imot besøk så bør man i hvert fall se å komme seg ut av rommet utenom besøkstida. Men sannsynligvis er dere underbemannet og 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Be de pårørende dra hjem og komme tilbake i besøkstiden. De siste gangene jeg har vært innlagt har jeg blitt gal av andres pårørende som bor på rommet omtrent døgnet rundt. Er man så frisk at man kan ta imot besøk så bør man i hvert fall se å komme seg ut av rommet utenom besøkstida. Men sannsynligvis er dere underbemannet og 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Be de pårørende dra hjem og komme tilbake i besøkstiden. De siste gangene jeg har vært innlagt har jeg blitt gal av andres pårørende som bor på rommet omtrent døgnet rundt. Er man så frisk at man kan ta imot besøk så bør man i hvert fall se å komme seg ut av rommet utenom besøkstida. Men sannsynligvis er dere underbemannet og og får derfor ikke ytt den servicen dere skal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.