Gå til innhold

Bekkenløsning 1,5 år etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått så vondt i korsrygg/bekken at det innimellom kjennes som jeg er i fødsel... Det verker, iblant så ille at jeg ikke klarer å stå stille, å ta på seg sokker er et kunststykke..

Hatt det slik i 2 uker nå, og det blir bare verre. Vært hos naprapat til én behandling, det ble konstatert at smertene kun er muskulær e heldigvis, og behandlingen hjalp en liten stund, men nå er det bare verre.

Samboeren min knar korsryggen/rumpa nesten hver dag, snill mann - ikke for at han trenger å ta i så hardt, jeg hyler bare han såvidt kommer borti enkelte punkter.

Og det hele minner meg litt om bekkenløsning - kan man få tilbake dette så lenge etter sist fødsel??

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Ta kontakt med fysioterapeut som har ekstra utdanning i manuell terapi og i tillegg interesse for bekkenløsningsproblematikken.

Det er den yrkesgruppe som har best forutsetninger for å gi adekvat behandling for bekkenløsningsplager.

Er plagene dine muskulære, er det viktig å få myket opp de musklene som er smertefulle og stramme, faktisk kan det være så ille at det er krampelignende tilstander i muskulaturen din, og da er god behandling viktig.

Mange fysioterapeuter har gått på kurs for å lære å behandle bekkenløsningsplager, og de har hjulpet mange pasienter med til dels store plager.

Vennlig hilsen og god bedring

Hilsen bekkenløsningsplaget

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg har plager enda jeg, selv om barna mine er voksne. Det kommer og går. Særlig ille kan det være i perioden før mensen. Det blir verre når hormonene herjer, da blir bekkenet 'løsere'. Jeg må holde meg unna alle aktiviteter som innebærer at jeg må stå lenge av gangen, feks konserter. Det klarer jeg bare ikke. Kan ikke stå stille i det hele tatt, da blir det vondt med en gang. Har lært meg å leve med det. Lykke til med behandlingene!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''smertene kun er muskulær e heldigvis,''

Muskelsmerter kan også bli kroniske, så jeg tror trygt du kan ta bort heldigvis i denne setninga. :-) Det betyr jo ikke at dine muskelsmerter blir kroniske, altså...

Skrevet

Noen har bekkenløsning for resten av livet. Jeg kan fortsatt kjenne det nå 9 år etter fødsel. Heldigvis har jeg funnet en flink osteopat som hjelper meg + at jeg gjør div. øvelser hver uke. Da holder jeg alt i sjakk og fungerer helt OK:-)

Skrevet

Ta kontakt med fysioterapeut som har ekstra utdanning i manuell terapi og i tillegg interesse for bekkenløsningsproblematikken.

Det er den yrkesgruppe som har best forutsetninger for å gi adekvat behandling for bekkenløsningsplager.

Er plagene dine muskulære, er det viktig å få myket opp de musklene som er smertefulle og stramme, faktisk kan det være så ille at det er krampelignende tilstander i muskulaturen din, og da er god behandling viktig.

Mange fysioterapeuter har gått på kurs for å lære å behandle bekkenløsningsplager, og de har hjulpet mange pasienter med til dels store plager.

Vennlig hilsen og god bedring

Hilsen bekkenløsningsplaget

Hvilken mann ville vel ikke være bare glad for å få kna rumpa til kjæresten hver dag??!

Skrevet

Jeg har hatt litt problemer med rygg og hofter siden jeg var gravid med bekkenløsning.

Går til noe behandling, men det viktigste for meg er selvbehandling - å trene opp de aktuelle områder. Har de siste månedene derfor vært flink til å trene og strekke de relevante musklene, etter råd fra naprapat, og det hjelper tydelig. Selv om det dessverre ikke er helt over ennå. Tror jeg må belage meg på å ta disse øvelsene i årevis, med mindre jeg blir flinkere til å trene hele kroppen jevnlig.

Gjest rullestolbruker
Skrevet

Hvilken mann ville vel ikke være bare glad for å få kna rumpa til kjæresten hver dag??!

Jeg har altfor mange smerter i bekkenregionen og rumpa til at noen får lov til å kna der daglig, mannen min kan ikke røre meg der pga sterke smerter.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...