Gå til innhold

Alder på varmtvannstank

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ring og spør forrige eier?

Hvorfor må du vite det, forresten?

Forrige eier vet heller ikke ut fra salgsoppgaven som jeg omsider kom på at jeg har lagret på den stasjonære pc'n (i *.pdf-format). Funderer på om jeg trenger å skifte den ut med det samme jeg skal skifte servant, kran og tilhørende rør på kjøkkenet. Om den er gammel så er det like greit å skifte den også med det samme jeg må ut med hele benken, men er den ikke sååå mange år så får den bare stå.

Har sendt mail til produsent da og håper de kan hjelpe meg.

Forrige eier vet heller ikke ut fra salgsoppgaven som jeg omsider kom på at jeg har lagret på den stasjonære pc'n (i *.pdf-format). Funderer på om jeg trenger å skifte den ut med det samme jeg skal skifte servant, kran og tilhørende rør på kjøkkenet. Om den er gammel så er det like greit å skifte den også med det samme jeg må ut med hele benken, men er den ikke sååå mange år så får den bare stå.

Har sendt mail til produsent da og håper de kan hjelpe meg.

Ok:-) Vi skiftet tank tidligere i vinter - da var den ca 25 år gammel.

Forventet levealder er 20 år, er den eldre bør du nok vurdere sterkt om du skal skiften den ut (selv om mange lever lengre enn det).

Noe av det første vi opplevde da vi kjøpte hus var at den ene berederen røk med påfølgende oversvømmelse og elendighet.

På den gamle berederen vår sitter årstallet på innsiden av dekselet nede som skjuler div elektriske greier, dvs du må skru av dekselet for å finne årstallet.

Forventet levealder er 20 år, er den eldre bør du nok vurdere sterkt om du skal skiften den ut (selv om mange lever lengre enn det).

Noe av det første vi opplevde da vi kjøpte hus var at den ene berederen røk med påfølgende oversvømmelse og elendighet.

På den gamle berederen vår sitter årstallet på innsiden av dekselet nede som skjuler div elektriske greier, dvs du må skru av dekselet for å finne årstallet.

Fikk hjelp av vaktmester, den er 25 år gammel og skal dermed skiftes ut nå ja. :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...