Gå til innhold

Tvist mellom forbruker og "selger"

Anbefalte innlegg

Gjest stress, og atter stress
Skrevet

Har en gps som har sluttet å virke tre ganger. (under garanti)To av gangene har de fikset den og sendt den tilbake, hvor den har slutta å virke etter noen måneder igjen, mens denne tredje gangen sa de at det ikke var no galt med den og at den funket fint når de fikk den. (Dette sannsynligvis pga at vi nå har krav på å få en ny). I tillegg fakturerer de oss for arbeidet de har gjort. (Men hva er det de har gjort, da de hevder at den virker?)

Vi har klaget og klaget. Vi er ikke dumme og sender inn noe som ikke funker. Men hva skal vi gjøre? Synes det er urimelig å betale for noe som de ikke har gjort, i tillegg til at den sannsynligvis kommer til å slutte å virke igjen.....

Noen som har noen forslag?

Skrevet

Du har krav på en ny, og dette må du skrive skriftlig, og samtidig nekte å betale regningen!

Gjest stress, og atter stress
Skrevet

Du har krav på en ny, og dette må du skrive skriftlig, og samtidig nekte å betale regningen!

Det har jeg gjort, men de vil ikke gi seg da de hevder at det ikke er noe galt med den. Så det blir ord mot ord....

Skrevet

Det har jeg gjort, men de vil ikke gi seg da de hevder at det ikke er noe galt med den. Så det blir ord mot ord....

Da ville jeg ring forbrukerrådet og spurt hva du skal gjøre. jeg har ofte fått råd fra dem i tvister.

Gjest stress, atter stress
Skrevet

Da ville jeg ring forbrukerrådet og spurt hva du skal gjøre. jeg har ofte fått råd fra dem i tvister.

Ja, det har jeg tenkt å gjøre, men tenkte jeg også skulle poste innlegg her for å høre andres meninger. Men takk for rådet :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Om det er noe galt med GPSen skal da det være greit å finne ut? Fungerer alt som det skal er det ikke noe galt med den og dere må betale for at de har sjekket en vare som ikke er defekt. Fungerer ikke alt som det skal får dere ny. Kan ikke skjønne at dette skulle bli ord mot ord, om en vare er i orden eller ikke lar seg jo sjekke.

Skrevet

Om det er noe galt med GPSen skal da det være greit å finne ut? Fungerer alt som det skal er det ikke noe galt med den og dere må betale for at de har sjekket en vare som ikke er defekt. Fungerer ikke alt som det skal får dere ny. Kan ikke skjønne at dette skulle bli ord mot ord, om en vare er i orden eller ikke lar seg jo sjekke.

Ikke hvis de har reparert den på verkstedet men hevder at det ikke var noe galt med den for at det ikke skal gå på garantien.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke hvis de har reparert den på verkstedet men hevder at det ikke var noe galt med den for at det ikke skal gå på garantien.

Vel, jeg er vel så godtroende at jeg tror en seriøs butikk ikke gjør slikt.

Skrevet

Vel, jeg er vel så godtroende at jeg tror en seriøs butikk ikke gjør slikt.

En seriøs butikk gjør selvsagt ikke slikt. Men ikke alle butikker er så seriøse som man skulle ønske, dessverre.

Om butikken det er snakk om i denne tråden er seriøs eller ikke aner jeg selvsagt ikke noe om :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

En seriøs butikk gjør selvsagt ikke slikt. Men ikke alle butikker er så seriøse som man skulle ønske, dessverre.

Om butikken det er snakk om i denne tråden er seriøs eller ikke aner jeg selvsagt ikke noe om :)

''En seriøs butikk gjør selvsagt ikke slikt. Men ikke alle butikker er så seriøse som man skulle ønske, dessverre.''

Sant nok. Men forbrukerkjøpsloven gjelder jo for alle butikker uansett seriøsitet, så rådet trådstarter fikk om å kontakte forbrukerrådet er nok slett ikke dum. Selv har jeg gode erfaringer med å spørre dem om råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...