Gå til innhold

God og sunn frokost uten masse kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så sulten på morgenen de dagene jeg må opp tidlig. Orker ikke brød eller knekkebrød og lurer fælt på hva jeg skal spise :-§

Maten må være god og sunn og ikke inneholde masse kalorier (jeg ser nygravid ut når jeg får i meg for mye av det;-))

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Speak

4

• cathlin

3

• Babette

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Smoothie? 1/2 banan, 1 lite beger naturell yoghurt, 1,5 dl eplejuice og en stor neve frosne bringebær (+ evt. en dæsj havrekil) has i blender eller foodprocessor - kjempegodt!

Skrevet

...også jeg som leste at du var nygravid og skulle til med å gratulere...*s*

Tror jeg har lest for mye i dag!

Skrevet

Smoothie? 1/2 banan, 1 lite beger naturell yoghurt, 1,5 dl eplejuice og en stor neve frosne bringebær (+ evt. en dæsj havrekil) has i blender eller foodprocessor - kjempegodt!

Holder det med en smoothie for deg om morgenen? Det er veldig godt men jeg blir ikke mett av det. Må ha noe å tygge ved siden av...

Skrevet

Holder det med en smoothie for deg om morgenen? Det er veldig godt men jeg blir ikke mett av det. Må ha noe å tygge ved siden av...

Jeg har som regel smoothie til kvelds de gangene jeg har det. :o) Slenger ofte oppi en neve havrekli for å få litt mer mat i den.

Skrevet

Havregryn! Med skummet melk. Det metter utrolig lenge! Veldig godt med rosiner eller lettsyltetøy oppi, eller for eksempel banan.

Det var nettopp en test av diverse frokostblandinger (havregryn var ikke med), og da vant den som heter Firkorn eller noe sånt. Lavt sukkerinnhold og god metthetsfølelse visst.

Frokost er jo det viktigste måltidet! ;)

Skrevet

Smoothies. Frukt. Grønnsaker. Havregryn. Tunfisk og (stekt) ris.

Skrevet

Blir jeg mett av det da? Har blender og 11-åringen lager ofte smoothie, så det burde være en enkel sak å få til ;)

Skrevet

...også jeg som leste at du var nygravid og skulle til med å gratulere...*s*

Tror jeg har lest for mye i dag!

*iiiik*

Det hadde i så fall vært ganske så "mystisk" siden gubben har sterilisert seg ;-P

Skrevet

Havregryn! Med skummet melk. Det metter utrolig lenge! Veldig godt med rosiner eller lettsyltetøy oppi, eller for eksempel banan.

Det var nettopp en test av diverse frokostblandinger (havregryn var ikke med), og da vant den som heter Firkorn eller noe sånt. Lavt sukkerinnhold og god metthetsfølelse visst.

Firkorn må jeg prøve! Havregryn liker jeg godt, men da helst med endel sukker oppi :-/

Skrevet

Smoothies. Frukt. Grønnsaker. Havregryn. Tunfisk og (stekt) ris.

Takk for gode tips:)

Skrevet

Eggerøre? Eggeomelett?

Ikke så veldig glad i det, men okei en gang iblant :)

Skrevet

Har ei datter som ikke er så glad i brød. Hennes favoritt på morgenen er yoghurt med firkorn i.

Skrevet

Jeg blander gjerne havregryn med all bran og en håndfull mandler, og heller skummet surmelk over. Topper det hele med kanel. Kjempegodt! Og sunt og mettende.

Skrevet

ser du liker havregryn best med sukker - kanel på surmelken gir en slags søtsmak så du fint kan kutte sukkeret ;-)

Skrevet

ser du liker havregryn best med sukker - kanel på surmelken gir en slags søtsmak så du fint kan kutte sukkeret ;-)

Men jeg liker ikke surmelk... *vanskelig*

Skrevet

Jeg blander gjerne havregryn med all bran og en håndfull mandler, og heller skummet surmelk over. Topper det hele med kanel. Kjempegodt! Og sunt og mettende.

All bran... Er det de derre "blokkene" ?

Skrevet

Men jeg liker ikke surmelk... *vanskelig*

Hm. Yoghurt naturell?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...