Gå til innhold

God og sunn frokost uten masse kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei, det er flak. Som grove corn flakes omtrent. Kommer ikke så ille ut på tester heller.

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1737271

Tusen takk for link:)

Da vet jeg hvordan den ser ut!

Jeg pleier å spise Fitness og den er god med tørka frukt på toppen. Ser ut som jeg kan fortsette med den:)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Speak

4

• cathlin

3

• Babette

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hm. Yoghurt naturell?

Mulig det blir litt for surt? *enda vanskeligere* ;)

Skrevet

Firkorn må jeg prøve! Havregryn liker jeg godt, men da helst med endel sukker oppi :-/

Jeg pleide å spise havregryn med masse sukker oppi selv, men det har jeg faktisk vent meg av med litt etter litt. Hvis du bytter ut noe av sukkeret med rosiner og så bruker litt mindre sukker for hver gang går det kanskje! ;)

Kos deg med frokosten uansett!

Skrevet

Hender jeg spiser havregrøt fra Quaker, og den inneholer, skal vi se, 129 kcal pr porsjon. Kommer i porsjonspakker som røres ut med vann, sett i mikroen, ferdig etter 2,5 minutter. Vips: frokost!

Skrevet

Jeg pleide å spise havregryn med masse sukker oppi selv, men det har jeg faktisk vent meg av med litt etter litt. Hvis du bytter ut noe av sukkeret med rosiner og så bruker litt mindre sukker for hver gang går det kanskje! ;)

Kos deg med frokosten uansett!

Alt annet enn rosiner ;-)

Men ellers har du helt sikkert rett i at jeg kan venne meg av med sukkeret ;)

Skrevet

Firkorn må jeg prøve! Havregryn liker jeg godt, men da helst med endel sukker oppi :-/

Jeg bruker 4-korn som basis og har oppi linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, knuste valnøttkjerner og mandelflak. HBlir kjempegodt! Litt tørket frukt er sikkert godt oppi også.

Jeg blander mager kesam og litt lett eplesyltetøy og har kornblanding oppi til lunsj, holder meg mett kjempelenge! Mye lengre enn om jeg spiser yoghurt naturell med det samme oppi.

Gjest havre er slankende
Skrevet

Havregrøt laget med havregryn, vann og bittelitt salt. Lettsylte og evnt litt kanel på toppen gjør susen.

Skrevet

Havregrøt laget med havregryn, vann og bittelitt salt. Lettsylte og evnt litt kanel på toppen gjør susen.

Men havregrøt laget på vann er gruuusomt! Poden her spiser det nesten hver kveld, men jeg kommer ingen vei med det. Må lage den på melk, da er den god, helst med en neve rosiner oppi. :o)

Gjest liker vassgraut
Skrevet

Men havregrøt laget på vann er gruuusomt! Poden her spiser det nesten hver kveld, men jeg kommer ingen vei med det. Må lage den på melk, da er den god, helst med en neve rosiner oppi. :o)

Jeg syns den er ganske god med vann jeg, ha litt mer gryn i så den ikke blir så vandig. Ha gjerne litt rosiner i og - men husk at rosiner er kalorier :)

Gjest liker vassgraut
Skrevet

Det er så mye fett i melk, men om du må ha melk, bruk Ekstra Lettmelk eller skummet melk :)

Skrevet

Eggerøre? Eggeomelett?

Kokt egg til frokost er en god start på dagen.

Skrevet

Hender jeg spiser havregrøt fra Quaker, og den inneholer, skal vi se, 129 kcal pr porsjon. Kommer i porsjonspakker som røres ut med vann, sett i mikroen, ferdig etter 2,5 minutter. Vips: frokost!

Spiser du den uten sukker på? *skeptisk* ;)

Skrevet

Jeg bruker 4-korn som basis og har oppi linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, knuste valnøttkjerner og mandelflak. HBlir kjempegodt! Litt tørket frukt er sikkert godt oppi også.

Jeg blander mager kesam og litt lett eplesyltetøy og har kornblanding oppi til lunsj, holder meg mett kjempelenge! Mye lengre enn om jeg spiser yoghurt naturell med det samme oppi.

*noterer ivrig* :)

Skrevet

Det må jeg prøve :)

Skrevet

Jeg bar litt frosne blåbær/bringebær som settes 30 sek. i micron. Tilsetter noen dråper søtning. Oppå den tar jeg musli (les på pakningen. Her finnes det mye rart....) 4-korn + noen mandler/nøtter + litt tørket frukt er flott. På toppen litt youghurt (her finnes det også magre og gode varianter. + melk.

Kjempegodt og holder lenge:-)

Skrevet

ENIG!!!!

Skrevet

Jeg bar litt frosne blåbær/bringebær som settes 30 sek. i micron. Tilsetter noen dråper søtning. Oppå den tar jeg musli (les på pakningen. Her finnes det mye rart....) 4-korn + noen mandler/nøtter + litt tørket frukt er flott. På toppen litt youghurt (her finnes det også magre og gode varianter. + melk.

Kjempegodt og holder lenge:-)

Det høres godt ut og skal prøves :)

Skrevet

Tusen takk for link:)

Da vet jeg hvordan den ser ut!

Jeg pleier å spise Fitness og den er god med tørka frukt på toppen. Ser ut som jeg kan fortsette med den:)

Den kom dårlig ut i en test i sommerens I Form, så det kommer visst an på hvordan de tester.. (der var ikke all bran med)

Skrevet

Mulig det blir litt for surt? *enda vanskeligere* ;)

Kanel, togli. Kanel ;-) Gir søtsmak, og er veldig sunt. All bran smaker også litt søtt.

Men jeg skal ikke tvinge deg til noe jeg ;-D

Skrevet

''Maten må være god og sunn og ikke inneholde masse kalorier (jeg ser nygravid ut når jeg får i meg for mye av det;-))''

Dette var en interessant påstand. Mener du at du får stor mage sånn rett etter at du har spist? Men i så fall er det vel volumet som er avgjørende, ikke kalorimengden?

Eller mener du at du legger på deg på sikt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...