Gå til innhold

God og sunn frokost uten masse kalorier?

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Men havregrøt laget på vann er gruuusomt! Poden her spiser det nesten hver kveld, men jeg kommer ingen vei med det. Må lage den på melk, da er den god, helst med en neve rosiner oppi. :o)

Enig. Skal jeg ha havregrøt MÅ den lages på melk. Blir da ikke så mange kcal den frokosten utgjør allikevel.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Speak

4

• cathlin

3

• Babette

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den kom dårlig ut i en test i sommerens I Form, så det kommer visst an på hvordan de tester.. (der var ikke all bran med)

Ok, da dropper jeg den til hverdags iallefall ;)

Skrevet

Kanel, togli. Kanel ;-) Gir søtsmak, og er veldig sunt. All bran smaker også litt søtt.

Men jeg skal ikke tvinge deg til noe jeg ;-D

Kanel er jo godt, så jeg får prøve ;)

Skrevet

''Maten må være god og sunn og ikke inneholde masse kalorier (jeg ser nygravid ut når jeg får i meg for mye av det;-))''

Dette var en interessant påstand. Mener du at du får stor mage sånn rett etter at du har spist? Men i så fall er det vel volumet som er avgjørende, ikke kalorimengden?

Eller mener du at du legger på deg på sikt?

Hmm, ikke godt å si, men har jeg spist litt for mye dagen før, så kan du banne på at jeg ser ut som jeg er 3 mnd på vei neste morgen ;) Jeg er ellers ganske slank, så spørs om det synes ekstra godt på meg? Jeg har vært vant til å kunne spise absolutt alt uten å legge på meg et gram, men nå som jeg har blitt 38 år gammel er jeg ikke lenger like heldig ;) Jeg er veldig fornøyd med vekta som den er nå og ønsker å beholde den :) Orker heller ikke å skifte ut hele garderoben ;)

Skrevet

Hmm, ikke godt å si, men har jeg spist litt for mye dagen før, så kan du banne på at jeg ser ut som jeg er 3 mnd på vei neste morgen ;) Jeg er ellers ganske slank, så spørs om det synes ekstra godt på meg? Jeg har vært vant til å kunne spise absolutt alt uten å legge på meg et gram, men nå som jeg har blitt 38 år gammel er jeg ikke lenger like heldig ;) Jeg er veldig fornøyd med vekta som den er nå og ønsker å beholde den :) Orker heller ikke å skifte ut hele garderoben ;)

Ja hvis du mener at du ser gravid ut neste dag, er det nok riktig at kaloriinnholdet har noe å si. Jeg trodde du mente straks etter måltidet.

Skrevet

Det høres godt ut og skal prøves :)

Både snuppa på 9 og jeg spiser dette hver morgen før jobb/skole.

Vi bruker musliblandingen fra Lidl. (Mye tørket frukt og nøtter). Men nå har vi jo ikke Lidl i norge mer, så i sommer måtte vi innom Lidl-butikk i Göteborg å hamstre kornblanding der. (Lurer på hvorfor tittet på oss som om vi var gale i det vi gikk ut av butikken med 20 poser Musli....)

Skrevet

Både snuppa på 9 og jeg spiser dette hver morgen før jobb/skole.

Vi bruker musliblandingen fra Lidl. (Mye tørket frukt og nøtter). Men nå har vi jo ikke Lidl i norge mer, så i sommer måtte vi innom Lidl-butikk i Göteborg å hamstre kornblanding der. (Lurer på hvorfor tittet på oss som om vi var gale i det vi gikk ut av butikken med 20 poser Musli....)

Hehe, synes jeg ser dere ;-)

Musli er godt bare det ikke er rosiner i den!

Skrevet

Hehe, synes jeg ser dere ;-)

Musli er godt bare det ikke er rosiner i den!

Rosiner er det vel i mange. Men da kan du jo bare lage deg det selv med 4-kort, tørket frukt og nøtter. Sammen med bær og youghurt blir det godt:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Spiser du den uten sukker på? *skeptisk* ;)

Den er veldig søt i utgangspunket. Den er mer enn søt nok.

Inneholder nok litt sukker den.

Skrevet

Rosiner er det vel i mange. Men da kan du jo bare lage deg det selv med 4-kort, tørket frukt og nøtter. Sammen med bær og youghurt blir det godt:-)

Det tror jeg at jeg skal gjøre :) Høres godt ut!

Skrevet

Den er veldig søt i utgangspunket. Den er mer enn søt nok.

Inneholder nok litt sukker den.

Det skal jeg være enig i ;)

Skrevet

Spiser du den uten sukker på? *skeptisk* ;)

Som oftes med sukker og kanel på.

Skrevet

Jeg bruker 4-korn som basis og har oppi linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, knuste valnøttkjerner og mandelflak. HBlir kjempegodt! Litt tørket frukt er sikkert godt oppi også.

Jeg blander mager kesam og litt lett eplesyltetøy og har kornblanding oppi til lunsj, holder meg mett kjempelenge! Mye lengre enn om jeg spiser yoghurt naturell med det samme oppi.

Nå har jeg smakt den kornblandinga di, men med ekstra lett melk istedetfor kesam. Nyyydelig:))

Har kjøpt kesam også, så den varianten må jeg prøve! Tar du med dette til lunsj på jobben? I så fall oppbevarer du kesam/syltetøy i en beholder og kornblandingen i en beholder og mikser dette rett før du skal spise?

Skrevet

Nå har jeg smakt den kornblandinga di, men med ekstra lett melk istedetfor kesam. Nyyydelig:))

Har kjøpt kesam også, så den varianten må jeg prøve! Tar du med dette til lunsj på jobben? I så fall oppbevarer du kesam/syltetøy i en beholder og kornblandingen i en beholder og mikser dette rett før du skal spise?

''I så fall oppbevarer du kesam/syltetøy i en beholder og kornblandingen i en beholder og mikser dette rett før du skal spise?''

Vi har kjøleskap på jobben så der har jeg kesamen som jeg kjøper på butikken like ved sammen med eplesyltetøyet. :o) Kornblandingen har jeg mikset hjemme og har en stor boks stående på jobben. Så blander jeg det hele når jeg skal spise.

Skrevet

''I så fall oppbevarer du kesam/syltetøy i en beholder og kornblandingen i en beholder og mikser dette rett før du skal spise?''

Vi har kjøleskap på jobben så der har jeg kesamen som jeg kjøper på butikken like ved sammen med eplesyltetøyet. :o) Kornblandingen har jeg mikset hjemme og har en stor boks stående på jobben. Så blander jeg det hele når jeg skal spise.

Smart :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...