Gå til innhold

Litt etter litt blir kroppen min - igjen!


skal

Anbefalte innlegg

Føttene er for det meste mine nå. Jeg kjenner de når jeg går, har netsen superkrefter der iblant. De får fotpleie iblant og det er godt. I går slo jeg lilletåen i dørkarmen og det var VONDT.

Men jeg kune ta meg av det, uten distanse. Tørket blod, vasket. Det går helt fint. Den er er fortsatt en del av meg selvom den er vond. Det er merkelig.

Resten av beina er også mer mine. Og har mer form. De består av bein, muskler, sener, fett, hud. Ikke bare en grøt.

Jeg har hender. Armer. En rygg med utrolig mye rart. Til og med en mage som inneholder mye rart. Må visst finne mer ut av alle de rare organene inni der.

På mandag oppdaget jeg at jeg har muskler i kinnene! Kan lage grimaser og sånn. Jeg tar form. Jeg blir meg? Får tilbake en kropp som ikke bare er en klump mer.

Men så er det de delene som er en klump enda. Ekle. Ikke helt mine og på en måte vet jeg ikke om jeg vil ha de. Men de er nå der.

Den ene klumpen, halsen og munnen. Har våget litt. Lest om munnhulen og fordøyelsessystemet. Og om halsen. Tør å kjenne etter at tugen faktisk brukes til å dytte maten bakover i munnen med. Det går litt.

Så er det det andre. Det der. Der nede. Mange navn. Hvor sa psykoen, selvom hun visste. Før hadde det endt i krise. Men så sa jeg det. Underlivet. GRØSS!

Er vel derfor jeg skriver iveg her nå. Fordi jeg skal dit i morgen. Og sa det sist. Og nå vet jeg ikke hvor jeg vil. Sukk!!

Men - litt etter litt - MIN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er tøff, du...!

Tenk å lære seg selv å kjenne helt på nytt.. Finne ut hvordan armer og ben henger sammen og fast i en kropp som er din.

Tenk å lære seg å eie kroppen sin og alle dens deler, uten å amputere noe bort i tankene.

Tenk å en dag gå rundt med HELE kroppen og vite at den er din! Hver eneste lille celle!

Det er en vanskelig men viktig oppgave.

Lykke til i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff, du...!

Tenk å lære seg selv å kjenne helt på nytt.. Finne ut hvordan armer og ben henger sammen og fast i en kropp som er din.

Tenk å lære seg å eie kroppen sin og alle dens deler, uten å amputere noe bort i tankene.

Tenk å en dag gå rundt med HELE kroppen og vite at den er din! Hver eneste lille celle!

Det er en vanskelig men viktig oppgave.

Lykke til i dag!

Takk! Ble mye annet viktig i dag. Men er på den veien! Jeg skal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ble mye annet viktig i dag. Men er på den veien! Jeg skal!!

Klart du skal... Veien er din, fremtiden er din. Jeg blir så glad av å lese det du skriver. Jeg håper du tar vare på innleggene dine slik at du kan bla tilbake og se utviklingen din svart på hvitt.

God klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal... Veien er din, fremtiden er din. Jeg blir så glad av å lese det du skriver. Jeg håper du tar vare på innleggene dine slik at du kan bla tilbake og se utviklingen din svart på hvitt.

God klem.

I dag kjente jeg hele ryggraden på en gang på feldenkraistimen! :) Ingen hull! Fyker jo signaler opp og ned hele tiden jo! *fascinert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest stille før stormen

Herregud for en tålmodighet! Jeg velger å ha mine beskyttende muskler som jeg alltid har hatt. Er livredd for å bryte ned dette og bli "fanget" i overgrep og djevelskap resten av livet. Livet mitt er for kort til at jeg orker å gå igjennom alt dette. Men ærevære deg for din utholdenhet :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for en tålmodighet! Jeg velger å ha mine beskyttende muskler som jeg alltid har hatt. Er livredd for å bryte ned dette og bli "fanget" i overgrep og djevelskap resten av livet. Livet mitt er for kort til at jeg orker å gå igjennom alt dette. Men ærevære deg for din utholdenhet :-).

Takk! Jeg bare orker ikke noe annet. Ble helt utslitt av å bruke så mye krefter og satt like forbaska fast likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...