Gå til innhold

Jessica Fletcher

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg her - er ikke Jessica Fletcher en rollefigur? Hun står også som forfatter (??) på en krimserie, Murder she wrote, eller hva? *Lettere forvirret*

Hvem har i så fall skrevet bøkene filmene er basert på?

Skrevet

Serien går på NRK hver dag klokken 1310 (hverdager). Ellers har du helt korrekt.

Origin

Debuting September 30, 1984, Murder, She Wrote, TV's longest-running mystery series, might never have come about had producers Richard Levinson and William Link enjoyed success with their TV series Ellery Queen. The series folded after a single season, but Levinson and Link were still committed to the concept of a best-selling murder-mystery novelist who solved real murders when not at the typewriter. By changing the gender of their protagonist from male to female, and transforming the character from a good-looking, absentminded young pedant to a middle-aged, down-to-earth widow, the producers were able to parlay their "mystery writer/amateur detective" premise into a 12-year hit for CBS.

Skrevet

Er ikke det Agatha Christie da?

Nei, det er det ihvertfall ikke:-)

Skrevet

Er ikke det Agatha Christie da?

NEI! Er det rabla helt for deg da?;)))

Hun skrev da vitterlig mye bedre enn det;)

Skrevet

Nei, det er det ihvertfall ikke:-)

Nei, det er Angela Lansbury. Googlet det.

Skrevet

NEI! Er det rabla helt for deg da?;)))

Hun skrev da vitterlig mye bedre enn det;)

Mulig det. Same shit - gamle kjerringer og krim. :o)

Skrevet

Nei, det er Angela Lansbury. Googlet det.

Nei, Angela Lansbury er _skuespilleren_:-)

Men jeg har også sett henne i rollen som Agatha Christies Miss Marple en gang;-)

Skrevet

Serien går på NRK hver dag klokken 1310 (hverdager). Ellers har du helt korrekt.

Origin

Debuting September 30, 1984, Murder, She Wrote, TV's longest-running mystery series, might never have come about had producers Richard Levinson and William Link enjoyed success with their TV series Ellery Queen. The series folded after a single season, but Levinson and Link were still committed to the concept of a best-selling murder-mystery novelist who solved real murders when not at the typewriter. By changing the gender of their protagonist from male to female, and transforming the character from a good-looking, absentminded young pedant to a middle-aged, down-to-earth widow, the producers were able to parlay their "mystery writer/amateur detective" premise into a 12-year hit for CBS.

Så det er et slags syndikat som skriver bøkene med andre ord? Havnet nesten i en krangel med en låner her skjønner du. :o)

Skrevet

Nei, Angela Lansbury er _skuespilleren_:-)

Men jeg har også sett henne i rollen som Agatha Christies Miss Marple en gang;-)

''Men jeg har også sett henne i rollen som Agatha Christies Miss Marple en gang;-)''

Det var nok derfor jeg også koblet henne til Agatha Christie. :o)

Skrevet

Så det er et slags syndikat som skriver bøkene med andre ord? Havnet nesten i en krangel med en låner her skjønner du. :o)

Ser sånn ut. En låner?

Skrevet

Ser sånn ut. En låner?

Jepp, en låner, eller en kunde i biblioteket om du vil. :o)

Skrevet

Jepp, en låner, eller en kunde i biblioteket om du vil. :o)

Ahhh, selvfølgelig...;)

Ville vedkommende låne en bok skrevet av JB Fletcher? ;))

Skrevet

Ahhh, selvfølgelig...;)

Ville vedkommende låne en bok skrevet av JB Fletcher? ;))

*Hehe* Jeg er faktisk ikke helt sikker, jeg tror hun tror at Angela som spiller Jessica Fletcher virkelig er Jessica og at det er hun som skriver bøkene eller noe sånt. Og hun ville ha flere bøker av henne. Tror jeg. *Forvirret*

Jeg finner dem ikke på norsk her hos oss uansett, heller ikke på Deichman så da så. Takk for hjelpen i alle fall!

Skrevet

*Hehe* Jeg er faktisk ikke helt sikker, jeg tror hun tror at Angela som spiller Jessica Fletcher virkelig er Jessica og at det er hun som skriver bøkene eller noe sånt. Og hun ville ha flere bøker av henne. Tror jeg. *Forvirret*

Jeg finner dem ikke på norsk her hos oss uansett, heller ikke på Deichman så da så. Takk for hjelpen i alle fall!

Og jeg som trodde at bibliotekkaryrket måtte bare være helt perfekt...;))

Skrevet

Og jeg som trodde at bibliotekkaryrket måtte bare være helt perfekt...;))

Jeg elsker jobben min, men innimellom blir jeg stående litt fast da. :o)

Skrevet

Jeg elsker jobben min, men innimellom blir jeg stående litt fast da. :o)

Det er et yrke jeg gjerne skulle hatt;) Har snart lest ut biblioteket her nede, ikke stort da, men å få jobbe blant bøker i tillegg til å snakke om dem....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...