Gå til innhold

Den store reisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som irriterer seg over den sure trønderfamilien som er i Namibia?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

8

• Babette

3

• Shova

3

• Lillemus

2

Skrevet

Litt, men jeg er glad for at jeg ikke er i slike situasjoner;)

Ja, det er jeg også. Men når de har valgt å melde seg på så må de jammen være innstilt på alt mulig.

Skrevet

En del av underholdningen er jo at de er så negative ;o) Det er midt i blinken å se døtrene i den alderen under slike forhold, he he.

Skrevet

Ja,de er jammen sure,men det er nok ikke lett,det er jo de som forstår minst av hva stammen mener.

Skrevet

Ja, det er jeg også. Men når de har valgt å melde seg på så må de jammen være innstilt på alt mulig.

Tror det er umulig å forsikre seg om alt. Da må man vite alt, og det gjør vi ikke;)

Likevel er serien nyttig, vi skjønner hva lite vi tåler, og vi skjønner hvor alt for godt vi har det.

Gjest har det godt her i norge ja
Skrevet

Tror det er umulig å forsikre seg om alt. Da må man vite alt, og det gjør vi ikke;)

Likevel er serien nyttig, vi skjønner hva lite vi tåler, og vi skjønner hvor alt for godt vi har det.

ja.enkle gleder som dopapis f,eks:P

Gjest Hylende piperenser
Skrevet

Ånei.... jeg glemte det helt midt i all lesingen....

Vet du om den går i reprise og evt når?

Jeg gremtes over de der trønderne sist ja....fryktelig.

Nomader flytter jo, og dritten som ligger der lar de være igjen fordi det gir gjødsel til senere (tror jeg, antar jeg, uten at jeg vet dette sikkert) det er jo deres måte å overleve på, og de har jo overlevd i tusener av år, sånn som oss.

Uansett, jeg syntes så synd på dem, den stammen, så respektløse som de var mot dem.

Fælt.

Skrevet

*Rekker opp hånda* Jeg skjemmes over å være trønder når jeg ser det programmet der...

Men hun eldste datra imponerte litt i dag da hun deltok i slaktingen av geita da.

Skrevet

*Rekker opp hånda* Jeg skjemmes over å være trønder når jeg ser det programmet der...

Men hun eldste datra imponerte litt i dag da hun deltok i slaktingen av geita da.

Det var yngstejenta. Hun er bare 16. Den eldste søsteren er 21 (?) og sutrer nesten like mye som moren sin!

Skrevet

Det var yngstejenta. Hun er bare 16. Den eldste søsteren er 21 (?) og sutrer nesten like mye som moren sin!

Hun med fletta kan ikke være 21!? Kristine het hun vel hun som deltok i slaktet? Var hun 16 og den andre 21? Det må vel ha vært omvendt?

Skrevet

Hehe, må innrømme at jeg har studert den familien litt ekstra, ja ;-)

De virker innimellom en smule respektløse overfor folka de besøker. På den annen side tror jeg ikke jeg hadde turt å ta med meg to tenåringsdøtre (de er kanskje eldre enn tenåringer?) til et slikt sted. 11-åringen min hadde antagelig flippa ut - selv om hun her hjemme har sterke meninger om hvor viktig det er å respektere ulike kulturer ;-) Forresten hadde gubben flippa ut også, og det innrømmer han glatt... Jeg hadde nok syntes hele greia var så interessant at det hadde overskygga eventuelle ubehageligheter ;-)

Skrevet

Jeg så forrige episode, og fant ut at jeg ikke orka å se mer av det programmet. Makan.

Skrevet

Ånei.... jeg glemte det helt midt i all lesingen....

Vet du om den går i reprise og evt når?

Jeg gremtes over de der trønderne sist ja....fryktelig.

Nomader flytter jo, og dritten som ligger der lar de være igjen fordi det gir gjødsel til senere (tror jeg, antar jeg, uten at jeg vet dette sikkert) det er jo deres måte å overleve på, og de har jo overlevd i tusener av år, sånn som oss.

Uansett, jeg syntes så synd på dem, den stammen, så respektløse som de var mot dem.

Fælt.

Du kan se det på nett-tv.

Skrevet

''Ja, det er jeg også. Men når de har valgt å melde seg på så må de jammen være innstilt på alt mulig.''

Ja, men tror du de visste hva de gikk til? Det virker egentlig ikke slik.

Jeg lurer også på om det er sant som det ble hevdet i avisene at folka vi ser har kledd av seg bare for programmets skyld.

Mener også jeg så i et glimt at en av kvinnene i Indonesia røyka filtersigarett. Det passer jo ike helt inn i imaget.

Kanskje hele gjengen suser av gårde til McDonalds etter at kameraene er slått av.

Men jeg synes det er beundringsverdig at de orka å drikke av den gugga som var laga av tygd og utspyttet mat. He he, det hadde sikkert en sjelden bouqet.

Ellers er jeg enig i at trønderfamilien virker sure. Svolværfamilien tilpasser seg lettere.

Skrevet

Hehe, må innrømme at jeg har studert den familien litt ekstra, ja ;-)

De virker innimellom en smule respektløse overfor folka de besøker. På den annen side tror jeg ikke jeg hadde turt å ta med meg to tenåringsdøtre (de er kanskje eldre enn tenåringer?) til et slikt sted. 11-åringen min hadde antagelig flippa ut - selv om hun her hjemme har sterke meninger om hvor viktig det er å respektere ulike kulturer ;-) Forresten hadde gubben flippa ut også, og det innrømmer han glatt... Jeg hadde nok syntes hele greia var så interessant at det hadde overskygga eventuelle ubehageligheter ;-)

Jeg ville ALDRI meldt på meg og min familie på noe sånt, men de som gjør det må jo være forberedt på alt mulig.

Det er vel denne respektløsheten jeg også reagerer mest på.

Også denne moren som ikke vil spise grilla kjøtt...

Skrevet

Jeg ville ALDRI meldt på meg og min familie på noe sånt, men de som gjør det må jo være forberedt på alt mulig.

Akkurat den siste der kan jo ha en naturlig forklaring, det kan ha vært svinekjøtt og ho kan ha vært muslim.

Skrevet

Jeg spurte 11-åringen min idag hva hun syntes om de norske familiene og da kom det kontant at hun syntes den trønderske familien var meget respektløse mot vertsfolka og at hun _aldri_ kunne ha oppført seg sånn mot dem ;)

*stolt mamma*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...