Gå til innhold

Den store reisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat den siste der kan jo ha en naturlig forklaring, det kan ha vært svinekjøtt og ho kan ha vært muslim.

Hehe, den dama var ikke mye muslim ;-)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

8

• Babette

3

• Shova

3

• Lillemus

2

Skrevet

''Ja, det er jeg også. Men når de har valgt å melde seg på så må de jammen være innstilt på alt mulig.''

Ja, men tror du de visste hva de gikk til? Det virker egentlig ikke slik.

Jeg lurer også på om det er sant som det ble hevdet i avisene at folka vi ser har kledd av seg bare for programmets skyld.

Mener også jeg så i et glimt at en av kvinnene i Indonesia røyka filtersigarett. Det passer jo ike helt inn i imaget.

Kanskje hele gjengen suser av gårde til McDonalds etter at kameraene er slått av.

Men jeg synes det er beundringsverdig at de orka å drikke av den gugga som var laga av tygd og utspyttet mat. He he, det hadde sikkert en sjelden bouqet.

Ellers er jeg enig i at trønderfamilien virker sure. Svolværfamilien tilpasser seg lettere.

Jeg har vært på et sånt sted som de i Indonesia, og der gikk de med t-skjorte, shorts og slippers. Men alt annet er jo autentisk. Og antrekkene de har på er jo deres opprinnelige.

Jeg er enig i at familien Berg virker respektløse og sure, men de visste jo ikke hva de gikk til, er ikke det en del av konseptet? Og det _er_ virkelig primitivt, teltur her i Norge er rene luksus i forhold. Man får litt sjokk over at det går an å leve sånn.

Skrevet

Hehe, den dama var ikke mye muslim ;-)

Da kan det hende ho ikkje var sulten.

Skrevet

Da kan det hende ho ikkje var sulten.

Hun var redd for at kjøttet ikke var gjennomstekt siden de grillet det på pinne over bålet. En av de innfødte mente at de ville få vondt i magen av å spise kjøtt tilberedt på den måten, og han prøvde å fortelle dem at de heller skulle grille det på kull, eller koke det.

Skrevet

Hun var redd for at kjøttet ikke var gjennomstekt siden de grillet det på pinne over bålet. En av de innfødte mente at de ville få vondt i magen av å spise kjøtt tilberedt på den måten, og han prøvde å fortelle dem at de heller skulle grille det på kull, eller koke det.

Da skulle de sagt det vi sier til ungene våre, du får spise det du får servert og tenk på barna i Afrika fks.

Skrevet

*rekker opp hånda*

-men jeg tror kanskje den er klippet for å virke værre enn det egentlig var/er? (håper jeg)

Skrevet

Jeg har vært på et sånt sted som de i Indonesia, og der gikk de med t-skjorte, shorts og slippers. Men alt annet er jo autentisk. Og antrekkene de har på er jo deres opprinnelige.

Jeg er enig i at familien Berg virker respektløse og sure, men de visste jo ikke hva de gikk til, er ikke det en del av konseptet? Og det _er_ virkelig primitivt, teltur her i Norge er rene luksus i forhold. Man får litt sjokk over at det går an å leve sånn.

Eller, vel.... Alt annet er vel ikke autentisk da, som f.eks de sigarettene. Jeg vil tro at disse menneskene ikke bor lengre inn i bushen enn at de kan komme seg til sivilisasjonen når de ønsker det. Noen tar også imot turister, og da er det vanlig å ha med gaver som sigaretter, sprit til voksne, og godteri og leker til barna. Men i serien vil de selvsagt prøve å fremheve forskjellene og vise frem de ulike kulturene. Får håpe for den norske familiens skyld at de ikke har holdt på sin tradisjon som hodejegere da...

Skrevet

Da skulle de sagt det vi sier til ungene våre, du får spise det du får servert og tenk på barna i Afrika fks.

De fikk ikke kjøttet servert av de innfødte, Herr Berg tok et stykke kjøtt med seg og rigga seg til et stykke unna de innfødte, fordi de ikke ville at noen skulle ta på den maten de skulle spise.

Skrevet

Ånei.... jeg glemte det helt midt i all lesingen....

Vet du om den går i reprise og evt når?

Jeg gremtes over de der trønderne sist ja....fryktelig.

Nomader flytter jo, og dritten som ligger der lar de være igjen fordi det gir gjødsel til senere (tror jeg, antar jeg, uten at jeg vet dette sikkert) det er jo deres måte å overleve på, og de har jo overlevd i tusener av år, sånn som oss.

Uansett, jeg syntes så synd på dem, den stammen, så respektløse som de var mot dem.

Fælt.

reprise? du kan se det på nett tv, bare søk på den store reisen,der finner du alle 3 programmene.

...må si meg enig med de fleste her...hehe... men de hadde vel forventa LITT mer ferie da... fniiis... Jeg synes det er råkult å se på...men tenker mye på våre egne innvandrere som blir så totalt misforstått. Mye av grunnen ligger nok i dårlig tegnspråk,og ikke hardt nok ønske om å forstå...fra begge sider.

Og det gleder meg å se de andre familiene som forstår nesten ordrett hva som blir sagt-begge veier.

Skrevet

Ja jeg skjemmes over dem:( Sånn er heldigvis ikke alle trøndere;)

Skrevet

ja.enkle gleder som dopapis f,eks:P

Ja huff, jeg hadde ikke klart meg uten dopapir. Jeg måtte også ha hentet bananer, men det var en fryktelig jobb bare for 32 bananer som du helt sikkert bør dele med de innfødte.

Hadde sikkert spist ekorn jeg også om jeg ble sulten nok:)

Jeg skal aldri melde famen min på noe sånt..

Skrevet

Ja, de er flaue å se på. men faren og den ene datteren er jo faktisk ikke så dumme da. Mora og den andre dattera er jo helt på jordet.

Det er så imponerende hvordan Lofotfamilien får til å kommunisere og kommer godt overens med sin famile. Skikkelig rørende faktisk.

Skrevet

Akkurat den siste der kan jo ha en naturlig forklaring, det kan ha vært svinekjøtt og ho kan ha vært muslim.

Nei, det var geitekjøtt og ho ville heller koke det...

Skrevet

Jeg spurte 11-åringen min idag hva hun syntes om de norske familiene og da kom det kontant at hun syntes den trønderske familien var meget respektløse mot vertsfolka og at hun _aldri_ kunne ha oppført seg sånn mot dem ;)

*stolt mamma*

Jepp, samme her. Min snart elleve åring var helt rystet over den dårlige oppførselen.

Skrevet

Måten de oppfører seg på hadde vært skrekkelig uforskammet uansett hvor i verden de hadde vært. Selv hjemme i Stjørdal vil jeg regne med. Stakkars vertskapet som gjør så godt de kan.

Skrevet

Jepp, samme her. Min snart elleve åring var helt rystet over den dårlige oppførselen.

Det er bra de er fornuftige og bevisste selv om de er så unge :)

Skrevet

I dag viste de seg virkelig fra sin verste side denne familien Berg...

Se på alle de andre familiene, de vil iallefall prøve å gjøre så gidt de kan.

Skrevet

I dag viste de seg virkelig fra sin verste side denne familien Berg...

Se på alle de andre familiene, de vil iallefall prøve å gjøre så gidt de kan.

Jeg synes det er bare rmoren og den ene datteren som er sure og negative, faren og den andre datteren er helt OK.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...