Gjest novise vindrikker Skrevet 28. september 2008 Skrevet 28. september 2008 Hvor mange dager holder vin seg, dersom jeg har på en sånn der "skjenkekork" (sånn som jeg trykker ned i åpningen, og så kan man ta av lokket og skjenke. Er det forskjell på rødvin og hvitvin når det gjelder holdbarhet (i åpne tilstand)? 0 Siter
Gjest novise vindrikker Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 Er det virkelig ingen her som vet svaret på spørsmålet mitt?? Ang hvor lenge åpnet vin kan holde seg? bu hu 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 Er det virkelig ingen her som vet svaret på spørsmålet mitt?? Ang hvor lenge åpnet vin kan holde seg? bu hu Beklager, men her i huset er det ikke slik at åpnet vin blir stående... Rødvin tipper jeg ikke er god bare etter noen dager, hvitvin aner jeg bare ikke (det drikker jeg ikke). Det holder seg sikkert bedre i kjøleskap enn på benken, men neppe noen lang periode. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 29. september 2008 Skrevet 29. september 2008 Kommer an på vinen. Hvit holder lenger enn rød, er mitt inntrykk. Og at rødvin med mye garvesyre er merkbart dårligere dagen etter. En rød med lite, kan fint holde seg 2-3 dager om den oppbevares kaldt. Vet at det i vinverdenen er sånn at mye garvesyre = lang holdbarhet, så kan ikke forklare det. Noe med at man slipper til oksygen kanskje..? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.