Gå til innhold

Barn og sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte er barna dine syke?

Mine barn er det omtrent aldri,bortsett fra litt forkjølelse.

Syns jeg selv var ofte syk da jeg var liten,hadde de vanlige barne sykdommene,her har de ikke hatt det engang.

Er det ikke vannkopper som blir verre til eldre man blir?

Skrevet

Bortsett fra at barnet mitt har hatt halsbetennelse et par ganger de siste årene, er han så godt som aldri syk!

Jeg var selv mye syk som barn. Forkjølelse, ørebetennelser mm. Men i voksen alder (39) kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har vært dårlig.

Skrevet

Bortsett fra at barnet mitt har hatt halsbetennelse et par ganger de siste årene, er han så godt som aldri syk!

Jeg var selv mye syk som barn. Forkjølelse, ørebetennelser mm. Men i voksen alder (39) kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har vært dårlig.

Det er det jeg tror,at barn er mindre syke i dag.

Skrevet

Alle barnesykdommene (vet forresten ikke når det gjelder kusma) har en tendens til å virke verre når barnet blir større.

Vannkopper er generelt en nokså lett sykdom, bortsett fra at den er plagsom pga. kløen. Men jeg husker jeg hadde en lærer som fikk den som voksen av småbarna sine, og han ble kjempedårlig - var borte i to uker og helt utmagret og fremdeles litt prikkete da han kom tilbake.

Jeg hadde selv røde hunder som tenåring, og jeg skal love deg at jeg var _mye_ sykere enn lillesøsteren min som smittet meg. Det er nesten 5 år mellom oss.

Nå blir jo nesten alle vaksinert, slik at det bare er vannkoppene igjen. Datteren min rakk å få røde hunder før vaksinen, og hun var ikke særlig syk. Hun var da ett år.

Mine unger har vært friskere enn gjennomsnittet. Vi har i hvert fall aldri vært i nærheten av å bruke opp fraværsdagene.

Gjest forskjellig
Skrevet

Gutten vår på 6 år er veldig sjelden syk. Han har i tillegg astma, slik at vi har rett på 20 sykt barn dager hver, jeg og faren. Men vi har vel aldri brukt mer enn 3-5 dager hver pr. år.

Men eldstemann som er 18 er ofte syk. Halsbetennelse, uv, og div. andre ting.

Skrevet

Mine er nesten aldri syke og har heller aldri vært det. Jeg er også sjelden syk, bortsett fra omgangssyke og den får jeg tilgangs

Skrevet

Snuppen har spydd to ganger, ene gangen hadde han diare også..

Feber hadde han en gang når han fikk tenner..

Lille snuppa var snørrete noen dager nå, men i tvil om det var tenner eller neseforkjølelse. Hun hadde muligens litt feber, men jeg målte ikke.

Her for en liten tid siden klagte Snuppen den ene natten over ørtevondt. Tok i matolje og bomull i øret. Neste dag var det borte. Men han var litt snørrete.

Thats it...

Jeg har vært heldig :0)

Skrevet

Vi har tre barn, og de er neste aldri syke. Hun minste var hjemme to dager i forrige uke, men det er vel et halvt år siden sist hun var hjemme en dag fra barnehagen. De to andre har vel hatt en enkeltdag eller to hvert skoleår.

Jeg var også mye syk som liten - stadig hjemme pga feber, forkjølelse, barnesykdommene, og omgangssyke.

Vi har vel bare hatt én skikkelig runde med omgangssyke etterat vi fikk barn, der hele familien var syk. Nå klarer vi å begrense det til én person - og sist var det vel eldstemann som var syk i to dager - for ett år eller to siden.

Skrevet

Fra minstemor var drøyt ett år og til hun var drøyt 4, var hun kjempemye syk med astma. Veldig syk, vi hadde 20 sykedager hver pappan og jeg, men de hadde vi brukt opp før påske, gjerne. Det var ille.

Så flyttet vi til et tørrere klima, og vips var jentungen frisk! Etter det har hun tatt mandlene og måtte være hjemme i 2 uker, ut over det èn runde med feber som varte i 3-4 dager. Helt utrolig for oss!

Den største har aldri vært særlig mye syk, en runde med vannkopper, en runde med å fjerne mandlene - og en runde med magevirus (det siste var helt jævlig ille, utrolig smertefullt og varte en uke).

Forkjølet er de heller ikke særlig ofte, kan ikke huske det nå i alle fall.

Jeg var kjempemye syk når jeg var liten, fikk alle barnesykdommene og i tillegg veldig mye øre/nese/hals/lunger på meg.

Ungene er forresten 6 og 7 nå.

Skrevet

Mine er veldig sjelden syke. Eldstemann har hatt vannkopper, men ellers har det bare vært litt lett forkjølelse og snev av omgangssyke innimellom.

Men jeg var veldig sjelden syk selv da jeg vokste opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...