Gå til innhold

Yess!! Emma Tallulah!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja... Emma er opprinnelig et tysk navn. Hvorfor er det merkeligere med et indiansk enn tysk? Handler vel bare om tradisjoner begge deler?

Huff man trenger ikke prøve å vri og vende på alt for å få det til å høres ut som en rasistisk utsagn. Det var ikke sånn ment.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

9

• damedamen

8

• Mary Poppins

7

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Huff man trenger ikke prøve å vri og vende på alt for å få det til å høres ut som en rasistisk utsagn. Det var ikke sånn ment.

JO, det må man! ;) Bjeff!

Nei, jeg er bare litt generelt irritert over at folk er så himla ukritiske til sin egen kritikk av Märta og Aris navnevalg.

Skrevet

Nei, jeg er bare litt generelt irritert over at folk er så himla ukritiske til sin egen kritikk av Märta og Aris navnevalg.

Når man er kjent så må man tåle det.

Men se på det sånn.. jeg likte et av tre av navnene til jenta,,og etternavnet er det jo ikke så enkelt å gjøre noe med.. så jeg synes faktisk ikke det var så dårlig ;)

Skrevet

Så moro!

Navnet ja...Emma er jo greit nok, veldig vanlig, men fint.

det andre navnet hørtes rart ut..Likte ikke det jeg..

Men alt er vanesak da...

:0)

Skrevet

Man må jo få lov å uttale seg om navnevalget? Jeg syns navnet er grusomt, og jeg sier min mening. Foreldrene vet nok selv at de har valgt et utradisjonellt navn som kommer til å bli diskutert. Fordi få har hørt om det før.

Skrevet

Når man er kjent så må man tåle det.

Men se på det sånn.. jeg likte et av tre av navnene til jenta,,og etternavnet er det jo ikke så enkelt å gjøre noe med.. så jeg synes faktisk ikke det var så dårlig ;)

Ikke for å være kald, men jeg bryr meg egentlig ikke om din personlige smak i dette tilfellet, men om hvordan du uttrykker deg på nettet. Tenk om Märta sitter her selv, eller en av hennes kusiner, fettere, mor eller far ;) Og generelt: med hvilken respekt du behandler henne, selv om hun nok ikke ser det og du er anonym.

Märta er født inn i rollen. Ari elsker Märta. Skal de tåle alt? Hvis du blir "kjendis" på dol, skal du da tåle at "vi andre" skriver mye negativt om deg?

Skrevet

Man må jo få lov å uttale seg om navnevalget? Jeg syns navnet er grusomt, og jeg sier min mening. Foreldrene vet nok selv at de har valgt et utradisjonellt navn som kommer til å bli diskutert. Fordi få har hørt om det før.

Kaller du dette diskusjon?

"Tallulah er ett av de styggeste navnene jeg hører"

Skrevet

Kaller du dette diskusjon?

"Tallulah er ett av de styggeste navnene jeg hører"

Det er da ytringsfrihet i dette landet? Om jeg vil si min mening om dette navnevalget så gjør jeg det. Du kan holde kjeft, om du ikke vil si din mening!

Skrevet

Det er da ytringsfrihet i dette landet? Om jeg vil si min mening om dette navnevalget så gjør jeg det. Du kan holde kjeft, om du ikke vil si din mening!

Les litt mer om ytringsfrihet.

Skrevet

Emma er et nydelig navn da, mens Tallulah er en tilvenningssak :o)

Diplomatisk og godt svar :-)

Skrevet

Ikke for å være kald, men jeg bryr meg egentlig ikke om din personlige smak i dette tilfellet, men om hvordan du uttrykker deg på nettet. Tenk om Märta sitter her selv, eller en av hennes kusiner, fettere, mor eller far ;) Og generelt: med hvilken respekt du behandler henne, selv om hun nok ikke ser det og du er anonym.

Märta er født inn i rollen. Ari elsker Märta. Skal de tåle alt? Hvis du blir "kjendis" på dol, skal du da tåle at "vi andre" skriver mye negativt om deg?

*lol*

Herreminhatt. Jeg er ikke så naiv at jeg regner med at alle kommer til å synes mitt barns navn er kjempe fint heller.. men hvilken rolle spiller det?

Og forøvrig.. jeg vet ikke hvorfor du angriper meg så veldig på dette.. det var da ikke bare meg som sa at navnet ikke var så fint. Jeg vil forresten si at det er veldig mye verre å kritisere noens utseendet (slik det gjøres ofte her inne), enn å kritisere et navn.

Du er på villspor og jeg gidder ikke diskutere dette noe mer med deg nå.

Skrevet

*lol*

Herreminhatt. Jeg er ikke så naiv at jeg regner med at alle kommer til å synes mitt barns navn er kjempe fint heller.. men hvilken rolle spiller det?

Og forøvrig.. jeg vet ikke hvorfor du angriper meg så veldig på dette.. det var da ikke bare meg som sa at navnet ikke var så fint. Jeg vil forresten si at det er veldig mye verre å kritisere noens utseendet (slik det gjøres ofte her inne), enn å kritisere et navn.

Du er på villspor og jeg gidder ikke diskutere dette noe mer med deg nå.

Den er grei.

Skrevet

Les litt mer om ytringsfrihet.

Hvis Märtha og Ari blir krenket over at jeg/og andre sier at navnet er grusomt, så burde de valgt et annet navn. Det er jo et veldig spesielt navn.

Jeg tror ikke de bryr seg om hva andre mener, de velger et navn de liker og synes er fint. Det hadde jeg også gjort til mine barn. Hadde ikke forventet at alle skulle like det. Det er umulig.

Skrevet

Da mine foreldre var unge, var det en vakker Hollywoodstjerne som het Tallulah Bankhead. Ikke indiansk. Bare amerikansk. Men pen, altså. Og veldig kjent den gangen.

:)

Skrevet

Hvis Märtha og Ari blir krenket over at jeg/og andre sier at navnet er grusomt, så burde de valgt et annet navn. Det er jo et veldig spesielt navn.

Jeg tror ikke de bryr seg om hva andre mener, de velger et navn de liker og synes er fint. Det hadde jeg også gjort til mine barn. Hadde ikke forventet at alle skulle like det. Det er umulig.

Forstår veldig godt hvordan du tenker, men mitt poeng er bare at det er de som kritiserer som heller bør ta hensyn heler enn de som er redd for å bli kritisert. U see? :)

Skrevet

Forstår veldig godt hvordan du tenker, men mitt poeng er bare at det er de som kritiserer som heller bør ta hensyn heler enn de som er redd for å bli kritisert. U see? :)

Poenget er at jeg ikke synes noen skal være redd for å bli kritisert. Man velger det navnet man synes er fint, og alle andre mener hva man vil. Jeg blåser i om naboen synes navnene på mine fremtidige barn er fine eller ikke.

Skrevet

Tallulah er ett av de styggeste navnene jeg hører.

Visste ikke en gang at det _er_ et navn, jeg.

Skrevet

Synes ikke noe om verken Isadora ! eller Tallulah !.

(hva mener mormora,tro?)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tallulah Belle, datteren til Demi Moore.

Jeeez har gått meg hus forbi! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...