Gå til innhold

Hjernrystelse?

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Lurer på om datteren min, 18 år, har fått hjernrystelse i dag.

Hun passet en liten gutt og lekte med han, kastet seg ned på en madrass og slo hodet i veggen, ganske kraftig.

Etter det har hun hatt vondt i hodet, er kvalm og litt svimmel. I tillegg har hun kastet opp en gang.

Da er det bare ro og hvile hun trenger da? Eller burde vi ta turen til legen? Hun skal uansett til legen på torsdag da, grunnet andre ting, men bør hun ta turen dit nå?

Er litt usikker på hva vi bør gjøre. Hun selv vil ikke gå til legen for dette sier hun.

Skrevet

Følg med henne, ikke la henne sove lenge av gangen (vekk henne jevnlig, hvert kvarter de første 3-4 timene, så hver halvtime i 3-4 timer).

Hun har nok fått en hjernerystelse, og personlig hadde jeg ønsket å få det sjekket av lege. Med mindre det er skikkelig alvorlig er det ikke noe mer legen gjør, annet enn det jeg anbefaler dere - ikke la henne sove.

Får du ikke kontakt med henne når du skal vekke henne, må du umiddelbart kontakte lege. Da kan det være alvor.

Gjest annlovinda
Skrevet

Følg med henne, ikke la henne sove lenge av gangen (vekk henne jevnlig, hvert kvarter de første 3-4 timene, så hver halvtime i 3-4 timer).

Hun har nok fått en hjernerystelse, og personlig hadde jeg ønsket å få det sjekket av lege. Med mindre det er skikkelig alvorlig er det ikke noe mer legen gjør, annet enn det jeg anbefaler dere - ikke la henne sove.

Får du ikke kontakt med henne når du skal vekke henne, må du umiddelbart kontakte lege. Da kan det være alvor.

Ok, da skal jeg følge med henne gjennom natten. Og vekke henne regelmessig.

Takk for svar.

Gjest sorry sorry
Skrevet

Per def skal en ha vært bevisstløs for at det skal kalles en hjernerystelse. Synes rådet du fikk var litt "overkill".

Gjest annlovinda
Skrevet

Per def skal en ha vært bevisstløs for at det skal kalles en hjernerystelse. Synes rådet du fikk var litt "overkill".

Hva mener du vi skal gjøre da?

Gjest annlovinda
Skrevet

Hvis hun fortsatt er dårlig ville jeg kontaktet lege med en gang. Jeg legger ved en link. Det er ikke for å skremme deg, men bare for at du skal være helt sikker på at hun ikke er skadet.

http://www.sportsskader.no/index.php?mod=plink&id=1024

Takk for svar.

Hadde også tenkt i disse baner på forhånd, men ble nok ennå mer skremt av denne linken.

Hun hadde sovnet og orket ikke dra av gårde i går kveld. Så jeg har vært oppe og sjekket til henne mange ganger i natt, ble ikke mye søvn på meg gitt.

Og hun har fortsatt kraftig vondt i hodet i dag også, og kvalm og svimmel. Så nå har jeg vært i kontakt med legen, så vi skal til fastlegen om en times tid. Så får vi håpe det kun er en hjernrystelse.

Skrevet

Takk for svar.

Hadde også tenkt i disse baner på forhånd, men ble nok ennå mer skremt av denne linken.

Hun hadde sovnet og orket ikke dra av gårde i går kveld. Så jeg har vært oppe og sjekket til henne mange ganger i natt, ble ikke mye søvn på meg gitt.

Og hun har fortsatt kraftig vondt i hodet i dag også, og kvalm og svimmel. Så nå har jeg vært i kontakt med legen, så vi skal til fastlegen om en times tid. Så får vi håpe det kun er en hjernrystelse.

Det er ganske skummelt med hodeskader, så det er bra dere sjekker det ut.

Lykke til hos legen! Håper det går fint med datteren din, og kom gjerne med en oppdatering.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er ganske skummelt med hodeskader, så det er bra dere sjekker det ut.

Lykke til hos legen! Håper det går fint med datteren din, og kom gjerne med en oppdatering.

Ja, da fikk hun kommet seg til fastlegen i dag.

Og det var hjernrystelse.

Så da er det ingen tv, pc og lesing i dag. Så hun kjeder seg igrunn litt i dag.

Men da ser det ut til å gå greit iallefall. Matlysten er kommet litt tilbake igjen. Så går nok rette veien. Så får vi håpe hun slipper å gå med hodepine for lenge, for den kunne visst sitte i en stund.

Tusen takk for svar.

Hilsen en lettet

Aliza1365380759
Skrevet

Men da ser det ut til å gå greit iallefall. Matlysten er kommet litt tilbake igjen. Så går nok rette veien. Så får vi håpe hun slipper å gå med hodepine for lenge, for den kunne visst sitte i en stund.

Tusen takk for svar.

Hilsen en lettet

Ei venninne av meg hadde forbud mot lesing, pc, tv i flere dager pga hjernerystelse, og det som reddet henne var å høre på radio og liknende, pluss å høre på lydbok! Bare et lite tips, hvis hun må vente flere dager før hun kan "bruke øynene" igjen.. :-)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Hilsen en lettet

God bedring til datteren din :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Ei venninne av meg hadde forbud mot lesing, pc, tv i flere dager pga hjernerystelse, og det som reddet henne var å høre på radio og liknende, pluss å høre på lydbok! Bare et lite tips, hvis hun må vente flere dager før hun kan "bruke øynene" igjen.. :-)

Takk for gode tips.

Vi fant akkurat fram et par lydbøker, hun skulle sjekke om hun fant noe interessant der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...