Gå til innhold

Ikke det at jeg tror det bryr dere,

Anbefalte innlegg

Gjest Har titta ut.
Skrevet

men jeg vil bare nevne at verden der ute akkurat nå går av hengslene i et finansielt ragnarokk.

Gjest Har titta ut.
Skrevet

Vi kan gå over til byttehandling?

Ja, men det blir mye småsei å sende til bilfabrikken.

Skrevet

Hvis man ikke har fått med seg det så er man relativt lost vil jeg si.

Skrevet

Selvfølgelig har man fått med seg det, men hva skal man gjøre? Jeg har sjekket at den banken jeg har mest gryn i er sikret av bankgarantifondet, mer kan jeg i grunnen ikke gjøre.

Gjest tøffe tider
Skrevet

Jeg har 1 million på banken etter skilsmisseoppgjør, og banken anbefalte meg fastrenteinnskudd, ikke fordele noe av det i fond. Så jeg tror de fleste er klar over ståa...

Gjest Har titta ut.
Skrevet

Hva vil du vi skal gjøre da?

Dette vil ha innvirkning på arbeidsmarkedet (vi kan bli arbeidsledige), på finansmarkedet (vi vil få økt lånerente) og på verdien av våre eiendommer (husene våre blir mindre verdt).

Jeg hadde kanskje tenkt at det ville avstedkomme kommentarer, men jeg ser jo at så ikke er tilfelle. Dol er dol :)

Skrevet

Dette vil ha innvirkning på arbeidsmarkedet (vi kan bli arbeidsledige), på finansmarkedet (vi vil få økt lånerente) og på verdien av våre eiendommer (husene våre blir mindre verdt).

Jeg hadde kanskje tenkt at det ville avstedkomme kommentarer, men jeg ser jo at så ikke er tilfelle. Dol er dol :)

Jeg vet det kan ha innvirkning på oss - spørsmålet mitt var hva du vil vi skal gjøre med det? Det er ganske håpløst for oss å gjøre noe aktivt i denne krisen - og da er det oftest slik at man tenker mer på den nærmeste hverdagen - synd men sant...

Gjest Har titta ut.
Skrevet

Jeg vet det kan ha innvirkning på oss - spørsmålet mitt var hva du vil vi skal gjøre med det? Det er ganske håpløst for oss å gjøre noe aktivt i denne krisen - og da er det oftest slik at man tenker mer på den nærmeste hverdagen - synd men sant...

Hvis dolere bare skulle skrive om det "de kan gjøre noe med", hadde det blitt tynt i trådene. Dolere skriver om det som opptar dem (oss), og da er tydeligvis finanskrisen ikke den helt store saken.

Skrevet

Hvis dolere bare skulle skrive om det "de kan gjøre noe med", hadde det blitt tynt i trådene. Dolere skriver om det som opptar dem (oss), og da er tydeligvis finanskrisen ikke den helt store saken.

He, he, men økonomiske problemer og vansker kan jeg tenke på hele tiden, det hjelper ikke engang å diskutere dem med andre, for de blir der uansett;)

Gjest løp og kjøp
Skrevet

Fordelen er i alle fall at stiger arbeidsledigheten, så synker renta - på sikt, i alle fall. Så vi får ikke begge deler på en gang, annet enn i muligens en kort periode.

Dessuten så er ikke noe bedre enn at folk fortsetter å bruke penger og later som ingenting i slike tider. Det er mest psykologi, i alle fall her til lands, og stopper folk å bruke penger, får vi i alle fall arbeidsledighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...