Gå til innhold

Hva er din luxus i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse sparetider med rentehopp og alt, så lurer jeg på hva du unner deg som du evt må kutte om du må? Har du kanskje gjort noe allerede, eller har du tips å dele med oss andre?

Når det gjelder handling av mat så synes jeg det er smart å skrive handleliste og sende mannen avgårde med den :) Helst handle en gang pr uke, men det har jeg aldri fått til :(

Jeg vet at det er der jeg bruker mest penger unødig på slikt som digg, kaker, brus mm. Så min sparing vil bli i helgene om nødvendig. Og må jeg stramme inn mere så blir det handleturene ,nesten daglig, med bilkjøringen som får bremse.

Vi var og ordnet binding av renten for noen uker siden. Glad for øyeblikket, men vi får nå se da......

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

11

• Dorthe

5

• Lillemus

2

• løvinne71

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om jeg må kutte ned på noe, blir det shoppingen..

Og fester i helgene...

:0(

Skrevet

Og fester i helgene...

Huff, ja det går ut over gledene våre.... Men om man skal gjøre det likevel, så er det bedre med hjemmefest enn på byen. Der er det temmelig kostbart. Hjemmefest er koseligere også synes jeg.

Skrevet

Huff, ja det går ut over gledene våre.... Men om man skal gjøre det likevel, så er det bedre med hjemmefest enn på byen. Der er det temmelig kostbart. Hjemmefest er koseligere også synes jeg.

Mmmm...Jeg elsker byen... :0)

Men ryker kjapt 1000kr på en kveld...

Moro med hjemmefester i ny & ne, men da er man avhengig av veldig livlige folk..og dessuten reiser de aller fleste på byen likevel..Så ender det opp med noen få stk som sitter igjen..

Ikke alltid, men ofte...

Vi har heldigvis ordnet greit med lånet.

Kan øke nedbetalings årene om det kniper skikkelig..

Også har vi visst ganske lite i lån i forhold til andre.

Selv om jeg synes det er stort..

:0)

Skrevet

Og fester i helgene...

Har ikke du små barn? Synes du fester hele tiden jeg ?

Skrevet

Min luksus i hverdagen er hestene mine!

Det er en såpass dyr hobby at jeg prøver å handle økonomisk på det meste annet..

Kjøper klær på salg, velger billige matbutikker etc.

"Utelivs-busjettet" mitt er så og si ikke-eksisterende, og jeg prøver å være bevisst på å ikke sløse bort penger på impulskjøp og tull..

Skrevet

Livet er jo en fest dahhhhhhh :) Ungene får danse med.

Skrevet

Jeg har det såpass romslig at det går greit rundt i hverdagen. Jeg kan kjøpe meg noe ekstra godt til helgen uten at det velter husholdningsbudsjettet i flere uker fremover. Jeg kan ikke kjøpe klær og sko i haugevis til meg og ungene og ungene går nok absolutt foran meg selv på den fronten ja.

Kjøper i grunnen lite brus, pottis og sånt, ungene får lørdagsgodt og det hender jeg kjøper en liten pose til meg selv også, men det er i grunnen det hele. Går med en del frukt og grønt da.

Er så heldig at min kjære betaler bensinen for meg, det er noe han har bestemt selv og jeg nekter ikke på det. :o) Han tjener da også over dobbelt så mye som meg og har bare seg selv (vi er særbo) å forsørge så jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet for å la ham gjøre det, men det er ikke noe jeg forventer altså.

Skrevet

Min luksus i hverdagen er hestene mine!

Det er en såpass dyr hobby at jeg prøver å handle økonomisk på det meste annet..

Kjøper klær på salg, velger billige matbutikker etc.

"Utelivs-busjettet" mitt er så og si ikke-eksisterende, og jeg prøver å være bevisst på å ikke sløse bort penger på impulskjøp og tull..

Du bor ikke tilfeldigvis i eller like ved Trondheim og trenger litt hjelp med hestene innimellom? ;o) *Savner hestelivet*

Skrevet

Alt jeg orker.

;0)

Skrevet

Livet er jo en fest dahhhhhhh :) Ungene får danse med.

Hihi, ikke sant ;0)

Skrevet

Du bor ikke tilfeldigvis i eller like ved Trondheim og trenger litt hjelp med hestene innimellom? ;o) *Savner hestelivet*

He he..

Nei jeg bor i Oslo området. Så selvom jeg kunne trengt litt hjelp innimellom, så blir det vel i lengste laget for deg å reise....

Skjønner deg godt at du savner hestelivet. Jeg hadde også noen hesteløse år mens barna var små. Og jeg holdt på å bli gal etterhvert...

Innbarka hestefolk trenger litt hestelukt i håret innimellom, for å opprettholde livskvaliteten!

Skrevet

Har du noe med det eller? Di forbanna burugle!

Skrevet

Snakker om å kaste seg over noen!! Hva vet du om det, hvordan barna har det når hun fester og hvor ofte det egentlig er...

Pussig forresten, at dette var et nick vi ikke hadde sett før...

Gjest Kjærringa mot strømmen
Skrevet

Vi handler generellt en gang i uka. Å sende gubben i stedet kan kanskje være noe for meg der.

Vi har pleid å ta oss en shoppingtur på lørdagen, hvor vi spiser ute og handler litt rot. Det kan jo dempes.

Ellers så er min store synd for tiden min helt nyinnkjøpte sportsbil, den tar noen kroner pr. mnd, både i lån og bensin. Men den selger jeg ikke med det første ;)

Gjest noen tipzzzz
Skrevet

Vi drakk brus hver dag, nå drikker vi kun saft eller vann på hverdagene. Vi drakk også Meierienes ferskpressede juice da denne var mye bedre enn andre, men mye dyrere, 24-26 kroner koster en liter, nå drikker vi den kun til helgene og den billigere versjonen (svart kartong) til hverdags.

Sparer mye på slike småting.

Og kjøper godteri kun i helgene.

Handle kun en gang i uka, handler en oftere blir det fort impulskjøp og en kjøper mer enn om en hadde handlet kun en gang og planlagt hele neste uke.

Skrevet

Her går det stort sett akkurat rundt så luksusen min er nett og laptop til underholdning

Skrevet

Her går det stort sett akkurat rundt så luksusen min er nett og laptop til underholdning

Den må vi jammen ikke miste :) Husker jeg hadde regninger som ikke ligna grisen. Flere tusen pr mnd. Nå har vi en ok fastpris. Men det har vel du også?

Skrevet

Vi drakk brus hver dag, nå drikker vi kun saft eller vann på hverdagene. Vi drakk også Meierienes ferskpressede juice da denne var mye bedre enn andre, men mye dyrere, 24-26 kroner koster en liter, nå drikker vi den kun til helgene og den billigere versjonen (svart kartong) til hverdags.

Sparer mye på slike småting.

Og kjøper godteri kun i helgene.

Handle kun en gang i uka, handler en oftere blir det fort impulskjøp og en kjøper mer enn om en hadde handlet kun en gang og planlagt hele neste uke.

''Handle kun en gang i uka, handler en oftere blir det fort impulskjøp og en kjøper mer enn om en hadde handlet kun en gang og planlagt hele neste uke.'' Veldig sant. Det er der jeg må spare om jeg må, eller helst uansett. Kjører opp litervis med dyr bensin unødvendig med daglig handel....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...