Gå til innhold

Hva er din luxus i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den må vi jammen ikke miste :) Husker jeg hadde regninger som ikke ligna grisen. Flere tusen pr mnd. Nå har vi en ok fastpris. Men det har vel du også?

Ja, heldigvis. Husker du da man dolet så mye at det kom på mange tusen i mnd. Og det er jo endel år siden.

Likevel, det er synd at så mange ikke har råd til nett og maskin, jeg kjenner mange.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

11

• Dorthe

5

• Lillemus

2

• løvinne71

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, heldigvis. Husker du da man dolet så mye at det kom på mange tusen i mnd. Og det er jo endel år siden.

Likevel, det er synd at så mange ikke har råd til nett og maskin, jeg kjenner mange.

Det er tragiskt ja. Det åpner jo for en ny hverdag om de kunne fått det. Det skulle vært på listen over hjelpemidler spør du meg......

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Likevel, det er synd at så mange ikke har råd til nett og maskin, jeg kjenner mange.''

Det er synd. Spesielt når mange er lenket til hjemmet i lange perioder, og nettkontaken er så utrolig viktig. Jeg vet at du vet veldig godt hva jeg mener.

Skrevet

Det er tragiskt ja. Det åpner jo for en ny hverdag om de kunne fått det. Det skulle vært på listen over hjelpemidler spør du meg......

Som mye annet var det det før, men det ble fjernet siden pcer ble allemannseie. Det er jo helt på trynet. Hvem kan kjøpe seg en pc når man lever på 8000 i mnd og har 5000 i husleie?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1222797658' post='3973797]

''Likevel, det er synd at så mange ikke har råd til nett og maskin, jeg kjenner mange.''

Det er synd. Spesielt når mange er lenket til hjemmet i lange perioder, og nettkontaken er så utrolig viktig. Jeg vet at du vet veldig godt hva jeg mener.

Jeg vet veldig godt hva du mener.

Skrevet

Min mann sender skjortene sine til England for å skifte skjortesnipp og jeg prøver å bruke penkjolene mine mer enn en gang. Blir litt kjedelig i lengden, men kan jo piffe opp antrekket med nye smykker, veske og sko ;-)

Luksus? Næei..blir ikke så mye av det, men gleder meg over små ting da:-)

Skrevet

Min mann sender skjortene sine til England for å skifte skjortesnipp og jeg prøver å bruke penkjolene mine mer enn en gang. Blir litt kjedelig i lengden, men kan jo piffe opp antrekket med nye smykker, veske og sko ;-)

Og jeg er fast bestemt på å bytte indrefilèten med kjøpepizza èn gang i uka, hvor bestiller jeg en god pizza?

Skrevet

Nå er vi i den usedvanlig heldige situasjonen til å være tidlig i 30 årene at vi har nedbetalt hus og biler og meget romslig økonomi men prøver å være økonomisk for det, handler kun 1 gang i uka på en billig butikk, kjøper billig-produkter der vi syns de er like bra og drikker brus og spiser godteri kun på lørdag (ikke kun pga økonomien da....)

Luksusen min er at jeg har kjøpt dyrere og mer diesel-slukende bil enn jeg trenger og at jeg samler på dvd-er (går endel penger på det i måneden) Det er noe jeg ikke brukte mye penger da det var trangere tider.

Skrevet

Og jeg er fast bestemt på å bytte indrefilèten med kjøpepizza èn gang i uka, hvor bestiller jeg en god pizza?

Det er mye å spare på å legge om til en usunn livsstil!

Skrevet

Det er mye å spare på å legge om til en usunn livsstil!

Er det? Hvor bestiller du pizzaene dine fra?

De med lite penger, bruker de jo på usunt uansett, så det må jo være sunt for dem å gå tilbake på vann og hjemmebakt brød, eller?

Skrevet

*LOL*

Skrevet

Som mye annet var det det før, men det ble fjernet siden pcer ble allemannseie. Det er jo helt på trynet. Hvem kan kjøpe seg en pc når man lever på 8000 i mnd og har 5000 i husleie?

De burde absolutt fått det, sosialen eller ei. 3000kr er vanvittig lite å rutte med på en mnd...

Skrevet

Haha, du henger med milliardærene du ja ;)

Skrevet

Nå er vi i den usedvanlig heldige situasjonen til å være tidlig i 30 årene at vi har nedbetalt hus og biler og meget romslig økonomi men prøver å være økonomisk for det, handler kun 1 gang i uka på en billig butikk, kjøper billig-produkter der vi syns de er like bra og drikker brus og spiser godteri kun på lørdag (ikke kun pga økonomien da....)

Luksusen min er at jeg har kjøpt dyrere og mer diesel-slukende bil enn jeg trenger og at jeg samler på dvd-er (går endel penger på det i måneden) Det er noe jeg ikke brukte mye penger da det var trangere tider.

Det er bra at vi enda kan kose oss. La oss håpe vi kan beholde godene :)

Skrevet

De burde absolutt fått det, sosialen eller ei. 3000kr er vanvittig lite å rutte med på en mnd...

Jeg aner ikke hvor mye sosialnormen er noen steder lenger, men i Oslo nærmer den seg 5000 kr for en enslig, tror jeg

Skrevet

Garn! Jeg elsker håndarbeid, og jeg unner meg garn.

Og tid! Tid til å være sammen med venninner/ dra på hytta med dem+rødvin.

Og så går jeg på det nye innebadet i Drammen med ungene. Luksus!!!

Gjest Nei - ikke i dag....
Skrevet

Livet går nok akkurat som før. Vi har ikke gjeld, så for oss er det bra om renta øker.

Kanskje vi tar det litt med ro en tid framover ettersom vi skal kjøpe aksjer for 300.000, bygge garasje (om vi får godkjent tegningene) + antagelig kjøpe firmabil neste år.

Om alt slår til så må vi nok få litt gjeld vi også:-)

Gjest batteri
Skrevet

Jeg er student og nå for tiden får jeg ikke jobbet så mye,så kontoen min er ofte overtrukket.Skulle ønske jeg kunne forandre på dette,og stramme inn budsjettet mitt,men er altfor mange ting som frister. Shopping,blader,festing i helgene...også går jeg på dansekurs,i tillegg til Sats,og det er ganske dyrt i lengden.

Nei,jeg må få meg en jobb.

Skrevet

Jeg er student og nå for tiden får jeg ikke jobbet så mye,så kontoen min er ofte overtrukket.Skulle ønske jeg kunne forandre på dette,og stramme inn budsjettet mitt,men er altfor mange ting som frister. Shopping,blader,festing i helgene...også går jeg på dansekurs,i tillegg til Sats,og det er ganske dyrt i lengden.

Nei,jeg må få meg en jobb.

Håper du finner en grei jobb da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...