Gå til innhold

Maravan og reise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål i forbindelse med en invitasjon / reis til India. Hva må en ha av vaksinasjoner / og event. ha malariakur før en reise til India, og hvor lang tid i forveien før avreise må dette gjøres. Et annet spørsmål, jeg bruker Maravan, er det noen ekstra hensyn en må ta til det. Tenker på om noen av vaksinasjonene kan kollidere ved inntak av Maravan. Det er meg fortalt at en må ta hensyn til bruken av denne medisinen og det at en oppholder seg der hvor det er høye temperaturer. 20-30 grader. kan dette påvirke blodet slik at det blir for tynt? Og hva med en så lang flytur 12-15 timer.... det går vel greit?? Spent på svar.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Her er vaksineanbefalinger til India:Anbefalte vaksiner - India:

- Hepatitt A-vaksine (fra 1-årsalder)

- Poliomyelittvaksine (dersom det er mer enn 10 år siden siste dose)

- Difteri- og tetanusvaksine (dersom det er mer enn 10 år siden siste dose)

- Medikamentell malariaprofylakse *)

Det avhenger selvfølgelig hvor i India du skal til , om det er i 5 stjerners hotelklasse eller mer ut blant folket.

Når det gjelder Marevan så er det ikke interaksjon mellom vaksinene og Marevan. Mareva er til å holde blodet noe "tynnere" enn normalt, av en eller annen grunn (hjerteproblemer, blodpropp o.a.). Det er ingen problemer med høy temperatur og Marevan. Når det gjelder lang flytur er det nettopp for å forebygge blodpropp i leggen at Marevan brukes (blant andre ting.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...