Gå til innhold

hvordan rense huden?

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynneren
Skrevet

Jeg vil lære meg å rense huden. Nå har jeg kjøpt NormaDerm (Vichy) på apoteket i dag. Det står at den både renser og beroliger huden.

Skal jeg prøve pads for å gni inn krem og tørke den av med? Må jeg vaske den bort etterpå eller ha noe annet på etter/før? Er det liksom alt som skal gjøres?

Har dere damer (og menn) tips og råd til hvordan man renser huden på best måte, og med hvilke produkter?

Hilsen Nybegynneren

Skrevet

Anbefaler deg å spørre på Velvære-forumet på kvinneguiden.no.

Dyktige folk der som kan hudpleie :o)

Må få anbefale Jan Marini. Hudpleie fra apotek, parfymeri osv har som oftest lite for seg.

Skrevet

Jeg har prøvd mye forskjellig. Det føles deilig der og da, men på sikt gjør det bare vondt verre. Man tar fra huden evnen til å rense seg selv. Nå bruker jeg bare rent, lunkent vann. Vasker grundig, spesielt i problempartiene, men altså ingen form for renseprodukter. Mesteparten av hudproblemer kommer uansett innenfra, så det er mye viktigere hva du spiser og drikker (drikk mye vann!) enn hva du kliner utenpå, for å få fin og sunn hud.

Skrevet

Les hva som står på flasken! Det pleier å være en bruksanvisning der. Hvis det er en rens, behøver du ikke bruke noe først. Antakelig kan du ta litt vann i fjeset og så smøre på rensen til det skummer bittelitt. Etterpå kan du kanskje ta på en fuktighetskrem hvis du føler deg tørr.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har prøvd mye forskjellig. Det føles deilig der og da, men på sikt gjør det bare vondt verre. Man tar fra huden evnen til å rense seg selv. Nå bruker jeg bare rent, lunkent vann. Vasker grundig, spesielt i problempartiene, men altså ingen form for renseprodukter. Mesteparten av hudproblemer kommer uansett innenfra, så det er mye viktigere hva du spiser og drikker (drikk mye vann!) enn hva du kliner utenpå, for å få fin og sunn hud.

Hvis man bruker noe som helst sminke på huden (foundation, rouge, pudder, concealer eller noe annet) så holder det ikke bare med vann.

Skrevet

Hvis man bruker noe som helst sminke på huden (foundation, rouge, pudder, concealer eller noe annet) så holder det ikke bare med vann.

Det er mulig. Jeg lar være å kline inn huden med pudder og slikt også :)

Skrevet

Jeg liker best vaskegeleer. Er ikke glad i rensemelk... Vaskegele bruker du på samme måten som vanlig såpe. Bøy hodet over vasken og vask med vann og vaskegele ;-)

Det er ikke nødvendig å tørke ansiktet. Påfør heller litt ansiktsvann på en bomullspad og før denne over hele ansiktet (ikke over øynene).

Påfør øyegele eller øyekrem (bittelitt på fingeren) under øynene og litt på øvre øyelokk (ikke for nær øynene for da kan det komme irritasjon i tårekanalen og man får posete øyne).

Kjøp evt en dagkrem og en nattkrem eller bare en ansiktskrem som kan brukes både dag og natt. Påfør over hele ansiktet (minus øyeområdet).

En dag i uka kan du med fordel bruke ansiktsskrubb og ansiktsmaske (her er jeg veldig fornøyd med bodyshop sine produkter).

Du bør altså gå til innkjøp av:

Pads

Øyesminkefjerner (om du bruker øyemakeup)

Rensegele

Ansiktsvann

Øyekrem/gele

Hudkrem

Ansiktsskrubb og ansiktsmaske (det finnes også som to-i-ett-produkt)

Skrevet

Anbefaler deg å spørre på Velvære-forumet på kvinneguiden.no.

Dyktige folk der som kan hudpleie :o)

Må få anbefale Jan Marini. Hudpleie fra apotek, parfymeri osv har som oftest lite for seg.

Hvor får du kjøpt Jan Marini? Har aldri hørt om det før...

candyqueen_83
Skrevet

Hvor får du kjøpt Jan Marini? Har aldri hørt om det før...

Det er billigst på nett fra Usa. Ellers kan det bli rimelig dyrt. Les på kvinneguiden. Står masse. Søk evt. på ei som heter Jean.

Nei det er ikke meg :o) Men hun er veldig flink med cosmoceuticals.

Andre produkter (uten fruktsyre) kan hjelpe huden der og da, men egentlig bare tetter dem igjen porene.

Skrevet

Det er billigst på nett fra Usa. Ellers kan det bli rimelig dyrt. Les på kvinneguiden. Står masse. Søk evt. på ei som heter Jean.

Nei det er ikke meg :o) Men hun er veldig flink med cosmoceuticals.

Andre produkter (uten fruktsyre) kan hjelpe huden der og da, men egentlig bare tetter dem igjen porene.

*iler inn på kvinneguiden*

Egentlig er jeg veldig fornøyd med clarins sine produkter og de bestiller jeg også fra utlandet (mye billigere), men det skader ikke å prøve noe annet også:)

candyqueen_83
Skrevet

Egentlig er jeg veldig fornøyd med clarins sine produkter og de bestiller jeg også fra utlandet (mye billigere), men det skader ikke å prøve noe annet også:)

Jeg bestilte JM-produkter fra Usa til ca 800 kr, eller var det ltt over 1000 inkl frakt. Husker ikke. Og med slapp toll gikk det greit :o)

Bestilte tre produkter da, hadde MD solkrem faktor 30 fra før.

candyqueen_83
Skrevet

Må bare si jeg er veldig fornøyd med produktene. Mailet bilder til Jean, sammen med litt info, og fikk hudpleieprogram tilbake.

Jeg har bare brukt produktene i to uker, men kan allerede både se og føle litt forskjell. Masse forskjellige produkter til alle hudtyper.

Skrevet

Må bare si jeg er veldig fornøyd med produktene. Mailet bilder til Jean, sammen med litt info, og fikk hudpleieprogram tilbake.

Jeg har bare brukt produktene i to uker, men kan allerede både se og føle litt forskjell. Masse forskjellige produkter til alle hudtyper.

Hvilke produkter brukte du før? Jeg må titte litt på det her, ja :)

candyqueen_83
Skrevet

Hvilke produkter brukte du før? Jeg må titte litt på det her, ja :)

Jeg brukte Clarins, før jeg gikk over til Kanebo. Og nå er det altså Jan Marini :o)

Gjest Nybegynneren
Skrevet

Jeg liker best vaskegeleer. Er ikke glad i rensemelk... Vaskegele bruker du på samme måten som vanlig såpe. Bøy hodet over vasken og vask med vann og vaskegele ;-)

Det er ikke nødvendig å tørke ansiktet. Påfør heller litt ansiktsvann på en bomullspad og før denne over hele ansiktet (ikke over øynene).

Påfør øyegele eller øyekrem (bittelitt på fingeren) under øynene og litt på øvre øyelokk (ikke for nær øynene for da kan det komme irritasjon i tårekanalen og man får posete øyne).

Kjøp evt en dagkrem og en nattkrem eller bare en ansiktskrem som kan brukes både dag og natt. Påfør over hele ansiktet (minus øyeområdet).

En dag i uka kan du med fordel bruke ansiktsskrubb og ansiktsmaske (her er jeg veldig fornøyd med bodyshop sine produkter).

Du bør altså gå til innkjøp av:

Pads

Øyesminkefjerner (om du bruker øyemakeup)

Rensegele

Ansiktsvann

Øyekrem/gele

Hudkrem

Ansiktsskrubb og ansiktsmaske (det finnes også som to-i-ett-produkt)

Takk, akkurat et slikt svar jeg ønsket :-)

Skrevet

Jeg brukte Clarins, før jeg gikk over til Kanebo. Og nå er det altså Jan Marini :o)

Jeg har iallefall vært inne og titta ;-)

Jeg er egentlig veldig fornøyd med huden min nå når jeg bruker clarins... Hva er forskjellen når du bruker Marin sin hudpleieserie?

Skrevet

Takk, akkurat et slikt svar jeg ønsket :-)

Så bra :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har iallefall vært inne og titta ;-)

Jeg er egentlig veldig fornøyd med huden min nå når jeg bruker clarins... Hva er forskjellen når du bruker Marin sin hudpleieserie?

Marini er fruktsyrer så det renser i dybden. Trenger helt igjennom i stedet for å bare pleie det øverste laget.

Min hud har blitt jevnere med tanke på farge. Var litt rødaktig i kinn i forhold til resten. Det lille jeg hadde av urenheter er på vei bort. Huden føles mykere, og er jevnt fuktig.

Det er mange på kvinneguiden som har blitt veldig fornøyd med produktene.

Er jo produkter for motvirkning av aldring, mot pigmentflekker, tørr hud, fet hud, ujevn hud. Alt som er :o)

Burde prøves. Men det er jo så mange forskjellige produkter, så glad jeg fikk hjelp i jungelen ;O)

Skrevet

Marini er fruktsyrer så det renser i dybden. Trenger helt igjennom i stedet for å bare pleie det øverste laget.

Min hud har blitt jevnere med tanke på farge. Var litt rødaktig i kinn i forhold til resten. Det lille jeg hadde av urenheter er på vei bort. Huden føles mykere, og er jevnt fuktig.

Det er mange på kvinneguiden som har blitt veldig fornøyd med produktene.

Er jo produkter for motvirkning av aldring, mot pigmentflekker, tørr hud, fet hud, ujevn hud. Alt som er :o)

Burde prøves. Men det er jo så mange forskjellige produkter, så glad jeg fikk hjelp i jungelen ;O)

Ok, takk for svar :) Jeg plages av litt pigmentflekker om sommeren- og disse kom i forbindelse med mitt første svangerskap. Får sjekke litt mer rundt dette :)

candyqueen_83
Skrevet

Ok, takk for svar :) Jeg plages av litt pigmentflekker om sommeren- og disse kom i forbindelse med mitt første svangerskap. Får sjekke litt mer rundt dette :)

Det skal virke bra på pigmentflekker. Men det som er med fruktsyrer er at man ikke kan ta solarium, ikke sole ansiktet, og bruke solfaktor 30+ hele året. Man kan ta en pause i sommerhalvåret da. Tror det tar ca 4 uker fra du slutter med produktet til du kan sole ansiktet litt.

Jeg har planer om pause fra mai-september.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...