Gå til innhold

boligkjøp

Anbefalte innlegg

Gjest sirikitt
Skrevet

Ting går under prisantydning nå. Hvis du skulle legge inn bud på en bolig til la oss si 2.2 mill. Hva ville du lagt deg på da?

Gjest Filadelfia
Skrevet

Vet at de fleste ikke tar imot skambud - i alle fall ikke etter første visning. Det er jo lov å prøve seg.. kanskje vedkommende er desperat :-) Men vil man virkelig ha boligen er man villig til å gi takst, kanskje litt over...

Det spørs litt på stand og. Er det et eldre hus hvor det er litt å gjøre bør en ikke legge for mye over takst. Taksten er verdien på boligen og da er det også inkludert standarden til boligen, så det er liten vits i å si at du vil by et par hundre under takst fordi det er så mye å gjøre på boligen. Prisen på boligen er satt ut fra den standarden det er på boligen og hvor mye det vil koste å pusse opp til god ny standard.

Hadde alt vært helt nytt hadde nok boligen kostet et par tre hundre tusen mer :)

Så - er det en helt flunkendes ny perfekt bolig i et perfekt strøk i perfekt størrelse - klart jeg er villig til å strekke meg lenger - så lenge jeg har råd. Det er jo grense for hva man kan by og alt etter hvor mye egenkapital og hvor mye lån en får i banken.

Så har jeg råd byr jeg gjerne litt over takst, men ikke for mye over takst.

Skal jeg bo i denne boligen for alltid så er jeg villig til å by mer.

Men er jeg ute etter å kun bo i den i få år for så å selge videre, forhåpentligvis med fortjeneste så vil jeg prøve å få den under takst først. Kanskje maks 50 tusen over takst :)

2.2 er ikke noen stor pris - men det spørs hva det er da. Er det et hus eller en bitteliten leilighet?

Gjest mandolina
Skrevet

Her hvor vi bor, selges boligene til under takst, og selgerne er fornøyde, særlig hvis salget går kjapt.

I prisklassen rundt to millioner selges husene ca 100.000 under takst.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...