Gå til innhold

FU:Leser du serieromaner?

Anbefalte innlegg

Gjest Hjerterdame
Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Hvis ja, hvilke serier leser du?

Jeg liker mange av serie-romanene som er på markedet nå. Spesielt slektshistoriene. Jeg syns det er spennende og avslappende lesing.

Skrevet

Hva er det for noe? Bøker som har noe med hverandre å gjøre?

Gjest Hjerterdame
Skrevet

Hva er det for noe? Bøker som har noe med hverandre å gjøre?

Svaret er nei, skjønner jeg. Siden du ikke vet hva det er engang. Les tråden "Hannah, en slektssaga" så skjønner du hva det dreier seg om.

Skrevet

Svaret er nei, skjønner jeg. Siden du ikke vet hva det er engang. Les tråden "Hannah, en slektssaga" så skjønner du hva det dreier seg om.

Makan til frekkhet!

Gjest villikkenicke
Skrevet

Ja, jeg leser Sønnavind (Liker den veldig godt) og Hannah. (liker den mindre og mindre)

Gjest Farlige Krefter
Skrevet

Jeg har aldri vært bokorm og hatt vanskelig for å sette meg ned med en bok, inntil jeg kom over den nye serien til en ganske fersk forfatter som heter Elin Brend Johansen, serien heter Farlige krefter.

Den handler om odelsjenta Sunniva som kommer fra en storgård og rik familie på 16 hundretallet, men som havner litt på ville veier... Vi får innblikk i livet på 16-hundretallet, om klasseskillet, om heksejakt og om gjenferd :)

En veldig spennende og engasjerende bok, og en føler etterhvert at en kjenner vedkokmmende i boken. En del inngående seksuelle skildringer er der også for de som liker det, og boken tar også opp temaet homofili på den tiden.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Årsak? Leser lite generelt, har ikke egentlig tid til det. Går mest i aviser og magasiner.

Skal jeg først lese bøker vil jeg gjerne lese klassikere, som jeg liksom synes jeg bør få med meg.

Skrevet

Nei, jeg kan vel ikke si at jeg gjør det, men jeg leste Isfolket for 25 år siden. :o)

Jeg kjøper ikke skjønnlitteratur selv og på biblioteket har vi lite av den typen serier, men jeg leser mye annet da. :o)

Skrevet

Jeg har lest Isfolket, en gang for lenge siden, ellers leser jeg ikke serier.

Skrevet

Ikke nå for tida, men jeg leste to serier for noen år siden. Den ene het Emilies tid, og det var visstnok noen av de mer kjente forfatterne som skrev den under pseudonym.

Den andre husker jeg ikke tittelen på, men den handlet om en kvinnelig prest som kom til en bygd i Trøndelagen, et sted som sluttet på foss. Begge var nåtidsserier.

Gjest annlovinda
Skrevet

Den eneste serien jeg har lest er Sagaen om isfolket. Men det er MAAANGE år siden.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg leser teppefall, Flammedans og Sønnavind. Spennende :o)

Gjest Hjerterdame
Skrevet

Leser 4 stk for øyeblikket :o)

Hvilke da? Noen spesiell du vil anbefale?

Skrevet

Jeg leser Sønnavind og den er spennende for den foregår rundt her og jeg kjenner igjen alle stedene og endel av fabrikkene som var langs elva.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg leser Sønnavind og den er spennende for den foregår rundt her og jeg kjenner igjen alle stedene og endel av fabrikkene som var langs elva.

Enig. Det er morsomt når man kjenner igjen stedene det foregår på :o)

Gjest Hjerterdame
Skrevet

Jeg leser også "Sønnavind". Jeg syns serien er fantastisk fin. Jeg er fra Oslo og kjenner til de stedene hvor handlingen foregår. Jeg har gått turveien ved elva, fra Maridalsvannet til sentrum flere ganger, og ser for meg livet langs elva for 100 år siden, da det ikke var så idyllisk som nå. Og jeg har vært med på vandringene med forfatteren av "Sønnavind". Jeg syns det er spennende og nyttig å få en viktig del av byens og befolkningens historie og utvikling gjennom de spennende og tidsmessig riktige bøkene.

Skrevet

Jeg leser også "Sønnavind". Jeg syns serien er fantastisk fin. Jeg er fra Oslo og kjenner til de stedene hvor handlingen foregår. Jeg har gått turveien ved elva, fra Maridalsvannet til sentrum flere ganger, og ser for meg livet langs elva for 100 år siden, da det ikke var så idyllisk som nå. Og jeg har vært med på vandringene med forfatteren av "Sønnavind". Jeg syns det er spennende og nyttig å få en viktig del av byens og befolkningens historie og utvikling gjennom de spennende og tidsmessig riktige bøkene.

Bestemora og bestefaren min bodde også på Løkka da handlingen foregikk og jeg har hørt mange historier fra tanta mi fra den tiden. Oldefaren min var kjørlekar, hva nå det er og oldemora mi drev cafe og de hadde seks unger og bodde på ett rom og kjøkken. Den andre oldemora mi var enke og tok i mot vask og stryking fra rikfolk, så de kunne nesten hoppet rett inn i serien :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...