Gjest cit Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Bravo NHD! Sånt viser hvor lite nyttig OL er i forhold! Man skal prioritere livsviktige og helseviktige før fornøyelser/kultur! 0 Siter
ekte nick Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 Det er idretten som betaler for OL. Det staten gir, kommer fra andre overføringer til idretten (som det da ikke blir noe av). Infrastrukturen vil staten være med å betale, men det er noe de uansett vil måtte betale - på ett eller annet tidspunkt. Norsk Idrett vil aldri bygge sykehus. Hvis du tror at idretten alene - og vanlige overføringer til idretten - ville vært nok til å lage OL, så er du uvitende. Det må et særskilt kjempebidrag til fra Staten i tillegg. Dette bidraget tas av penger som ellers kan brukes på helt andre områder. Jeg er KJEMPEGLAD for at det nå ikke blir noe av OL likevel. Endelig tok man til fornuft. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Hvis du tror at idretten alene - og vanlige overføringer til idretten - ville vært nok til å lage OL, så er du uvitende. Det må et særskilt kjempebidrag til fra Staten i tillegg. Dette bidraget tas av penger som ellers kan brukes på helt andre områder. Jeg er KJEMPEGLAD for at det nå ikke blir noe av OL likevel. Endelig tok man til fornuft. Statlige overføringer ville _gått på bekostning av_ andre overføringer til idretten. Jeg er nok mer enn gjennomsnittelig oppdatert på idrettsadministrasjon, gitt. Og bare så det er sagt, da, så er jeg også glad for at det ikke ble OL i Tromsø når jeg ser den fornuftige siden av saken. Men jeg er helt sikker på at det ville blitt et vanvittig flott OL der, om det hadde blitt noe. Jeg kommer heller ikke til å støtte OL i noen form her i dette landet, ei heller i Oslo eller Trondheim eller noe som helst. Jeg vil gjerne at det blir OL i Sverige, jeg, for dit er det kjekt å reise! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.