Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ekko 80
Skrevet

Noen som har gjordt noen prevantive tiltak mot trådløs stråling i hjemmet? Ble fortalt at det var snakk om dette på FBI i går og der anbefalte man blant annet å sette senderen for trådløse signaler høyt, og helst i et rom der man ikke oppholder seg.

Vi bor i en blokk og uttaket for nettet står i stuen, og jeg ser ingen andre løsninger enn å ha den der den står.

Hvor seriøst bør man ta dette? Har du gjordt noen tiltak mot denne strålingen?

Skrevet

Har aldri gjort noe og kommer ikke til å gjøre noe heller. Dette er et svært lite problem og bør ikke overdimensjoneres. Men det er noen få som er veldig føslom for dette, men de merker det også veldig godt og har ikke annet valg enn å gjøre tiltak.

mil1365380270
Skrevet

Sakset fra Statens Strålevern:

"Anbefaler forsiktighet

Generelt innen strålevern gjelder en anbefaling om å holde all eksponering så lavt som mulig, selv om nivåene i utgangspunktet er lave. Derfor anbefaler Strålevernet at det utvises en viss forsiktighet ved installasjon og bruk av trådløse nettverk. Det bør legges opp til god avstand mellom personer, sendere og antenner."

"Trådløse nettverk - Strålevernet anbefaler:

-montering av basestasjon høyt oppe på veggen eller i mindre brukte rom

-unngå soverommet og nærhet til hodeenden av sengen

-unngå å plassere en bærbar PC direkte på fanget "

Skrevet

Sakset fra Statens Strålevern:

"Anbefaler forsiktighet

Generelt innen strålevern gjelder en anbefaling om å holde all eksponering så lavt som mulig, selv om nivåene i utgangspunktet er lave. Derfor anbefaler Strålevernet at det utvises en viss forsiktighet ved installasjon og bruk av trådløse nettverk. Det bør legges opp til god avstand mellom personer, sendere og antenner."

"Trådløse nettverk - Strålevernet anbefaler:

-montering av basestasjon høyt oppe på veggen eller i mindre brukte rom

-unngå soverommet og nærhet til hodeenden av sengen

-unngå å plassere en bærbar PC direkte på fanget "

Obs, den ikke-gjøre-slik var en nøyaktig beskrivelse av hvordan det faktisk _er_ hjemme hos meg! Det trådløse nettet er montert i hodeenden av senga mi, langt nede. Og jeg sitter på sofaen med laptopen og surfer...

Ble det sagt noe om hva strålingen ville føre til?

mil1365380270
Skrevet

Obs, den ikke-gjøre-slik var en nøyaktig beskrivelse av hvordan det faktisk _er_ hjemme hos meg! Det trådløse nettet er montert i hodeenden av senga mi, langt nede. Og jeg sitter på sofaen med laptopen og surfer...

Ble det sagt noe om hva strålingen ville føre til?

De har ingen holdepunkter for å si det er skadelig. Viktig å huske. Men fordi man ikke vet helt sikkert at det ikke er skadelig, maner man til forsiktighet.

Skrevet

De har ingen holdepunkter for å si det er skadelig. Viktig å huske. Men fordi man ikke vet helt sikkert at det ikke er skadelig, maner man til forsiktighet.

Jeg merker i grunnen ingenting. Har ikke hodepine, er innmari trøtt om morgenen ja, men det var jeg definitivt før dette utstyret ble instalert også, hehe... ;)

Tja, vet ikke jeg, vil nok synes at det har vært idioti å handle mot anbefalingene dersom det om noen år kan dokumenteres sykdom eller plager som følge av dette, men tror likevel jeg lander på å fortsette som før. Takk uansett for svar :)

mil1365380270
Skrevet

Jeg merker i grunnen ingenting. Har ikke hodepine, er innmari trøtt om morgenen ja, men det var jeg definitivt før dette utstyret ble instalert også, hehe... ;)

Tja, vet ikke jeg, vil nok synes at det har vært idioti å handle mot anbefalingene dersom det om noen år kan dokumenteres sykdom eller plager som følge av dette, men tror likevel jeg lander på å fortsette som før. Takk uansett for svar :)

Det er ikke såkalt overfølsomhet for elektromagnetiske felt man tenker på i denne sammenhengen, det er mulig kreftfare. Tror heller ikke det er noen grunn til panikk :-)

Skrevet

Det er ikke såkalt overfølsomhet for elektromagnetiske felt man tenker på i denne sammenhengen, det er mulig kreftfare. Tror heller ikke det er noen grunn til panikk :-)

Så sant. Det blir vel bare å sitte med laptopen på fanget med litt dårligere samvittighet.. ;)

Gjest til deg
Skrevet

Så sant. Det blir vel bare å sitte med laptopen på fanget med litt dårligere samvittighet.. ;)

bruk pute

Skrevet

bruk pute

En pute vil vel ikke stoppe strålingen? Den går jo gjennom murvegger til og med.... (i alle fall gjennom lett-betong/siporex)

Skrevet

bruk pute

Kanskje det går an å kjøpe en pute som stopper stråler, lagd i samme materiale som det man får rundt halsen hos tannlegen? Dette skal jeg sannelig undersøke! :)

Med laptoppen stadig på fanget,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...