Gå til innhold

Middag! Noe "taco-aktig"?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på noe med tacosmak til middag i dag!! Men jeg hadde lyst til å være litt mer fantasifull enn nachos eller taco i skjell/lefse...

Noen som har en knall ide/oppskrift til meg?

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan jo lage tacopitapizza.

Kjøp ferdige pitabrød (fra frysedisken, tiner fort), lag vanlig tacofyll (stek kjøttdeig og bland med tacokrydder/vanng), legg dette på pitabrødene og topp med ost. Beregn to eller tre til hver. For de tøffe er det godt med jalapeno på. Stekes på 200 grader i stekovn, ca. 12 minutter.

Det er veldig godt og lettvint.

Denne retten heter noe, men jeg husker ikke hva. Sombreros?

Skrevet

Mener å huske at det er noen her inne som har en veldig god oppskrift på tacosuppe her inne?

Annonse

Skrevet

Tacopai:

Fyll:

400 - 500 g kjøttdeig

1 pose Tacomix

1 løk

1 dl vann

2 hakkede tomater (has over)

Krem:

2 dl Crème Fraiche

2 ss majones

2 krm pepper (hvit)

1 hvitløksfedd

(helles over kjøttdeigen)

Ost til gratinering.

Stekes ved 200 grader i 20-30 minutter.

Serveres med salat, nachos, salsa, guacamole, rømme, cheddarcheesedings eller hva du foretrekker å ha ved siden av.

candyqueen_83
Skrevet

Tacopai:

Fyll:

400 - 500 g kjøttdeig

1 pose Tacomix

1 løk

1 dl vann

Krem:

2 dl Crème Fraiche

2 ss majones

2 krm pepper (hvit)

1 hvitløksfedd

Ost til gratinering.

Serveres med salat, nachos, salsa, guacamole, rømme, cheddarcheesedings eller hva du foretrekker å ha ved siden av.

Pai? Uten bunn? Da ville jeg heller kalt en tacoform.

Gjest tacotakk
Skrevet

Tacolasagne!

Tacokrydret stekt kjøttdeig og halve skjell lagvis i en ildfast form. Avslutt med skjell og strø på ost. Stekes i ovn til osten er smeltet. Serveres med salat, rømme og guacamole.

:)

Skrevet

Pai? Uten bunn? Da ville jeg heller kalt en tacoform.

Ja, du må jo selvsagt lage paibunnen. Derfor det står "Fyll". Men det var kanskje litt vanskelig å forstå?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Tacopai:

Fyll:

400 - 500 g kjøttdeig

1 pose Tacomix

1 løk

1 dl vann

Krem:

2 dl Crème Fraiche

2 ss majones

2 krm pepper (hvit)

1 hvitløksfedd

Ost til gratinering.

Tacopai er snadder! *sulten*

Skrevet

Mine forslag er:

-Tacopai

-Nachos

-Taco-pizza

-Enchilada

-Tacoform

candyqueen_83
Skrevet

Ja, du må jo selvsagt lage paibunnen. Derfor det står "Fyll". Men det var kanskje litt vanskelig å forstå?

Åja :o) Trodde du bare mente å ha fyllet i bunnen av formen, med saus og ost over :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...