UlrikkeE Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har lyst på noe med tacosmak til middag i dag!! Men jeg hadde lyst til å være litt mer fantasifull enn nachos eller taco i skjell/lefse... Noen som har en knall ide/oppskrift til meg? 0 Siter
Babette Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Du kan jo lage tacopitapizza. Kjøp ferdige pitabrød (fra frysedisken, tiner fort), lag vanlig tacofyll (stek kjøttdeig og bland med tacokrydder/vanng), legg dette på pitabrødene og topp med ost. Beregn to eller tre til hver. For de tøffe er det godt med jalapeno på. Stekes på 200 grader i stekovn, ca. 12 minutter. Det er veldig godt og lettvint. Denne retten heter noe, men jeg husker ikke hva. Sombreros? 0 Siter
Babette Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Og her kommer en oppskrift. http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=kos&artid=13494 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Pizza eller pizzasnurrer med tacofyll? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Mener å huske at det er noen her inne som har en veldig god oppskrift på tacosuppe her inne? 0 Siter
Gjest Rafens Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Tacopai: Fyll: 400 - 500 g kjøttdeig 1 pose Tacomix 1 løk 1 dl vann 2 hakkede tomater (has over) Krem: 2 dl Crème Fraiche 2 ss majones 2 krm pepper (hvit) 1 hvitløksfedd (helles over kjøttdeigen) Ost til gratinering. Stekes ved 200 grader i 20-30 minutter. Serveres med salat, nachos, salsa, guacamole, rømme, cheddarcheesedings eller hva du foretrekker å ha ved siden av. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Tacopai: Fyll: 400 - 500 g kjøttdeig 1 pose Tacomix 1 løk 1 dl vann 2 hakkede tomater (has over) Krem: 2 dl Crème Fraiche 2 ss majones 2 krm pepper (hvit) 1 hvitløksfedd (helles over kjøttdeigen) Ost til gratinering. Stekes ved 200 grader i 20-30 minutter. Serveres med salat, nachos, salsa, guacamole, rømme, cheddarcheesedings eller hva du foretrekker å ha ved siden av. Pai? Uten bunn? Da ville jeg heller kalt en tacoform. 0 Siter
Gjest tacotakk Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Tacolasagne! Tacokrydret stekt kjøttdeig og halve skjell lagvis i en ildfast form. Avslutt med skjell og strø på ost. Stekes i ovn til osten er smeltet. Serveres med salat, rømme og guacamole. 0 Siter
Gjest Rafens Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Pai? Uten bunn? Da ville jeg heller kalt en tacoform. Ja, du må jo selvsagt lage paibunnen. Derfor det står "Fyll". Men det var kanskje litt vanskelig å forstå? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Tacopai: Fyll: 400 - 500 g kjøttdeig 1 pose Tacomix 1 løk 1 dl vann 2 hakkede tomater (has over) Krem: 2 dl Crème Fraiche 2 ss majones 2 krm pepper (hvit) 1 hvitløksfedd (helles over kjøttdeigen) Ost til gratinering. Stekes ved 200 grader i 20-30 minutter. Serveres med salat, nachos, salsa, guacamole, rømme, cheddarcheesedings eller hva du foretrekker å ha ved siden av. Tacopai er snadder! *sulten* 0 Siter
Gurojenta Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Mine forslag er: -Tacopai -Nachos -Taco-pizza -Enchilada -Tacoform 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, du må jo selvsagt lage paibunnen. Derfor det står "Fyll". Men det var kanskje litt vanskelig å forstå? Åja ) Trodde du bare mente å ha fyllet i bunnen av formen, med saus og ost over ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.