Gå til innhold

Er cola mer skadelig for tennene

Anbefalte innlegg

Gjest no hull
Skrevet

enn annen drikke?

Juice er jo skikkelig surt og etsende!

Og vanlig brus inneholder vel vel så mye syre og sukker som cola?

Sukkerfri brus er visst også like ille som vanlig brus, bortsett fra sukkeret, men syren er jo der.

Skrevet

Pass på å ikke pusse tenner rett etter å ha drukket kullsyreholdig drikk. Emaljen blir myk av det og da er det fare for å skade emaljen når du pusser tennene. Tør ikke si hva som er verst ,jeg er usikker.

Skrevet

En kamerat av meg er tannlege og han fortalte at når han gikk på tannleggehøyskolen la de tenner i cola for å se hva som skjedde. Emaljen ble helt myk etter kontakt med kola, og det måtte fluor til for å gjøre den hard igjen. Så når man drikker cola bør man skylle munnen etterpå. Om man ikke har fluer tilgjengelig – så ihvertfall med vann og kanskje en sukkerfri tyggis.

Skrevet

En kamerat av meg er tannlege og han fortalte at når han gikk på tannleggehøyskolen la de tenner i cola for å se hva som skjedde. Emaljen ble helt myk etter kontakt med kola, og det måtte fluor til for å gjøre den hard igjen. Så når man drikker cola bør man skylle munnen etterpå. Om man ikke har fluer tilgjengelig – så ihvertfall med vann og kanskje en sukkerfri tyggis.

Jeg mener selvfølgelig Cola og fluor (ikke fluer he he)

Skrevet

''Om man ikke har fluer tilgjengelig''

Tror heller jeg kutter ut cola, i stedet for å bygge opp emaljen igjen med fluer:-)

Gjest hihihihih
Skrevet

''Om man ikke har fluer tilgjengelig''

Tror heller jeg kutter ut cola, i stedet for å bygge opp emaljen igjen med fluer:-)

Hehe så fluer er bra mot emaljeskader altså... LOL

Skrevet

Min tannlege sier at cola er det aller verste for tennene..

Jeg har hørt om folk som heller cola i doen, så blir det skinnende rent...Det sier jo litt om hvor etsende det egentlig er..

candyqueen_83
Skrevet

Min tannlege sier at cola er det aller verste for tennene..

Jeg har hørt om folk som heller cola i doen, så blir det skinnende rent...Det sier jo litt om hvor etsende det egentlig er..

Eller legg en skitten mynt i colaglasset en stund :o)

Skrevet

Eller legg en skitten mynt i colaglasset en stund :o)

Uff.....Tør ikke tenkte på hva det gjør med kroppen vår..

Jeg drikker for mye cola..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...