Gjest no hull Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 enn annen drikke? Juice er jo skikkelig surt og etsende! Og vanlig brus inneholder vel vel så mye syre og sukker som cola? Sukkerfri brus er visst også like ille som vanlig brus, bortsett fra sukkeret, men syren er jo der. 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Pass på å ikke pusse tenner rett etter å ha drukket kullsyreholdig drikk. Emaljen blir myk av det og da er det fare for å skade emaljen når du pusser tennene. Tør ikke si hva som er verst ,jeg er usikker. 0 Siter
spiky Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 En kamerat av meg er tannlege og han fortalte at når han gikk på tannleggehøyskolen la de tenner i cola for å se hva som skjedde. Emaljen ble helt myk etter kontakt med kola, og det måtte fluor til for å gjøre den hard igjen. Så når man drikker cola bør man skylle munnen etterpå. Om man ikke har fluer tilgjengelig – så ihvertfall med vann og kanskje en sukkerfri tyggis. 0 Siter
spiky Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 En kamerat av meg er tannlege og han fortalte at når han gikk på tannleggehøyskolen la de tenner i cola for å se hva som skjedde. Emaljen ble helt myk etter kontakt med kola, og det måtte fluor til for å gjøre den hard igjen. Så når man drikker cola bør man skylle munnen etterpå. Om man ikke har fluer tilgjengelig – så ihvertfall med vann og kanskje en sukkerfri tyggis. Jeg mener selvfølgelig Cola og fluor (ikke fluer he he) 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 En kamerat av meg er tannlege og han fortalte at når han gikk på tannleggehøyskolen la de tenner i cola for å se hva som skjedde. Emaljen ble helt myk etter kontakt med kola, og det måtte fluor til for å gjøre den hard igjen. Så når man drikker cola bør man skylle munnen etterpå. Om man ikke har fluer tilgjengelig – så ihvertfall med vann og kanskje en sukkerfri tyggis. ''Om man ikke har fluer tilgjengelig'' Tror heller jeg kutter ut cola, i stedet for å bygge opp emaljen igjen med fluer:-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Cola er vel også vanlig brus? ;O) 0 Siter
Gjest hihihihih Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 ''Om man ikke har fluer tilgjengelig'' Tror heller jeg kutter ut cola, i stedet for å bygge opp emaljen igjen med fluer:-) Hehe så fluer er bra mot emaljeskader altså... LOL 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 En kamerat av meg er tannlege og han fortalte at når han gikk på tannleggehøyskolen la de tenner i cola for å se hva som skjedde. Emaljen ble helt myk etter kontakt med kola, og det måtte fluor til for å gjøre den hard igjen. Så når man drikker cola bør man skylle munnen etterpå. Om man ikke har fluer tilgjengelig – så ihvertfall med vann og kanskje en sukkerfri tyggis. Min tannlege sier at cola er det aller verste for tennene.. Jeg har hørt om folk som heller cola i doen, så blir det skinnende rent...Det sier jo litt om hvor etsende det egentlig er.. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Min tannlege sier at cola er det aller verste for tennene.. Jeg har hørt om folk som heller cola i doen, så blir det skinnende rent...Det sier jo litt om hvor etsende det egentlig er.. Eller legg en skitten mynt i colaglasset en stund ) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Eller legg en skitten mynt i colaglasset en stund ) Uff.....Tør ikke tenkte på hva det gjør med kroppen vår.. Jeg drikker for mye cola.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.