Gå til innhold

Oppskrift på stor omelett?

Gjest Takk, for jeg vil ha omelett i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masser med poteter, og har en god del egg.

Har lyst på sånn skikkelig høy og god omelett, men har en tendens til å få dem litt for lave.

Har du en god oppskrift til meg i dag eller?

candyqueen_83
Skrevet

Om man setter omeletten i stekeovnen til slutt skal den visst bli høy og fin. Husker ikke hva det kalles.

Skrevet

Om man setter omeletten i stekeovnen til slutt skal den visst bli høy og fin. Husker ikke hva det kalles.

Hmmm...har jeg ikke hørt om.

Men hva lages omeletten i da? For panna kan vi jo ikke slenge i ovnen :D

candyqueen_83
Skrevet

Hmmm...har jeg ikke hørt om.

Men hva lages omeletten i da? For panna kan vi jo ikke slenge i ovnen :D

Man må vel ha en panne med avtagbart håndtak, eller håndtak som kan stå i ovnen. Du kan også piske masse egg sammen med melk. Krydre det med det du vil. Så legger du alle ingredienser(poteter,pølser,kjøtt,grønnsaker++), i en ildfast form, eller liten langpanne og heller eggeblandingen over. Settes i ovnen til den stivner. Kalles vel eggekake i danmark?

mil1365380270
Skrevet

Pleier bare hive 3-4 egg og melk + krydder i en bolle, visper, tar i det andre (ost/skinke/poteter...), visker litt til, så tømmer jeg det over i passe varm panne. Steker litt, snur ene halvdelen over den andre, så lokk på slutten. Vips - fiks ferdig, luftig omelett!

Gjest lissom?
Skrevet

Pleier bare hive 3-4 egg og melk + krydder i en bolle, visper, tar i det andre (ost/skinke/poteter...), visker litt til, så tømmer jeg det over i passe varm panne. Steker litt, snur ene halvdelen over den andre, så lokk på slutten. Vips - fiks ferdig, luftig omelett!

Mine omeletter blir så svarte, hvordan unngå det?

mil1365380270
Skrevet

Droppe sukkerkulør, lavere varme, steke kortere? Bare noen forslag ;-)

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Lavere varme.

candyqueen_83
Skrevet

Stek på litt lavere varme :o) Trond Moi sier man skal steke eggerøre på full varme, for der rører man ofte, mens omelett skal stekes på middels varme.

candyqueen_83
Skrevet

Droppe sukkerkulør, lavere varme, steke kortere? Bare noen forslag ;-)

Lol. Sukkerkulør ;O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...