Gjest Takk, for jeg vil ha omelett i dag Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Har masser med poteter, og har en god del egg. Har lyst på sånn skikkelig høy og god omelett, men har en tendens til å få dem litt for lave. Har du en god oppskrift til meg i dag eller? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Om man setter omeletten i stekeovnen til slutt skal den visst bli høy og fin. Husker ikke hva det kalles. 0 Siter
Gjest Takk, for jeg vil ha omelett i dag Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Om man setter omeletten i stekeovnen til slutt skal den visst bli høy og fin. Husker ikke hva det kalles. Hmmm...har jeg ikke hørt om. Men hva lages omeletten i da? For panna kan vi jo ikke slenge i ovnen 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Hmmm...har jeg ikke hørt om. Men hva lages omeletten i da? For panna kan vi jo ikke slenge i ovnen Man må vel ha en panne med avtagbart håndtak, eller håndtak som kan stå i ovnen. Du kan også piske masse egg sammen med melk. Krydre det med det du vil. Så legger du alle ingredienser(poteter,pølser,kjøtt,grønnsaker++), i en ildfast form, eller liten langpanne og heller eggeblandingen over. Settes i ovnen til den stivner. Kalles vel eggekake i danmark? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Pleier bare hive 3-4 egg og melk + krydder i en bolle, visper, tar i det andre (ost/skinke/poteter...), visker litt til, så tømmer jeg det over i passe varm panne. Steker litt, snur ene halvdelen over den andre, så lokk på slutten. Vips - fiks ferdig, luftig omelett! 0 Siter
Gjest lissom? Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Pleier bare hive 3-4 egg og melk + krydder i en bolle, visper, tar i det andre (ost/skinke/poteter...), visker litt til, så tømmer jeg det over i passe varm panne. Steker litt, snur ene halvdelen over den andre, så lokk på slutten. Vips - fiks ferdig, luftig omelett! Mine omeletter blir så svarte, hvordan unngå det? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Mine omeletter blir så svarte, hvordan unngå det? Droppe sukkerkulør, lavere varme, steke kortere? Bare noen forslag ;-) 0 Siter
Gjest hønse-Magda Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Mine omeletter blir så svarte, hvordan unngå det? Lavere varme. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Mine omeletter blir så svarte, hvordan unngå det? Stek på litt lavere varme ) Trond Moi sier man skal steke eggerøre på full varme, for der rører man ofte, mens omelett skal stekes på middels varme. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Droppe sukkerkulør, lavere varme, steke kortere? Bare noen forslag ;-) Lol. Sukkerkulør ;O) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.