Gjest gert ert Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Vi har en plastboks som er full av batterier(type de man bruker i fjernkontroller, brannvarslere, leker osv) og disse ligger hulter til bulter - alle sammen er m.a.o. løse. Tipper vi har 50-60 batterier liggende i den skuffen. Det jeg lurer på er om dette kan være farlig, tenker da på brannfare? Kan flere batterier som treffer hverandre (+ mot + osv) antennes? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Det kan sive ut syre fra dem om du er riktig uheldig, men jeg har aldri opplevd det med nye batterier, kun med gamle som har ligget lenge. Har ikke hørt at de har tatt fyr, tviler på at de vanlige batteriene gjør det for da hadde vi helt sikkert hørt om det og vært advart mot det vil jeg tro - det er jo noe alle har i huset. ) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Bare pass på at det ikke havner stålull oppi samme eska. Stålull er lett antennelig og da skal der ikke mye til for å skape en brann. Har brent ned noen hus hvor stålull sannsynligvis har vært grunnen til brannen. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Bare pass på at det ikke havner stålull oppi samme eska. Stålull er lett antennelig og da skal der ikke mye til for å skape en brann. Har brent ned noen hus hvor stålull sannsynligvis har vært grunnen til brannen. Stålull...Uff det visste ikke jeg! Så skummelt... 0 Siter
mrxx Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Det er ingen fare. Men som det blir sagt her, stålul er svært skummelt fordi det er så løst at det tar fyr i kontakt med batteri. Men er de i orden så legg dem i kjøleskapet da går selvutladningen saktere og du har glede av dem lenger:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Det er ingen fare. Men som det blir sagt her, stålul er svært skummelt fordi det er så løst at det tar fyr i kontakt med batteri. Men er de i orden så legg dem i kjøleskapet da går selvutladningen saktere og du har glede av dem lenger:-) Er du sikker på at det stemmer at dagens batterier varer lenger når de ligger i kjøleskapet? Både gubben og jeg "går" jo på batterier pga at vi har høreimplantat ;-) Vi har alltid oppbevart batteriene i kjøleskapet, men fikk beskjed om at dette ikke hadde noen hensikt siden dagens batterier ikke inneholder kvikksølv (men det gjelder kanskje bare småbatterier?) 0 Siter
mrxx Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Er du sikker på at det stemmer at dagens batterier varer lenger når de ligger i kjøleskapet? Både gubben og jeg "går" jo på batterier pga at vi har høreimplantat ;-) Vi har alltid oppbevart batteriene i kjøleskapet, men fikk beskjed om at dette ikke hadde noen hensikt siden dagens batterier ikke inneholder kvikksølv (men det gjelder kanskje bare småbatterier?) Tja ikke godt å si, men alle batterier har selvutladning og alle elektroner går saktere når det er kaldt og fortere når det er varmt, så derfor vil jeg tro at det gjelder fortsatt, men kanskje ikke i samme grad som før (?) 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Tja ikke godt å si, men alle batterier har selvutladning og alle elektroner går saktere når det er kaldt og fortere når det er varmt, så derfor vil jeg tro at det gjelder fortsatt, men kanskje ikke i samme grad som før (?) Batteriene til døråpneren til bilen min, virker ikke så godt når det er kaldt, som når det er varmt. De skal byttes oftere om vinteren. Hilsen 0 Siter
mrxx Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Batteriene til døråpneren til bilen min, virker ikke så godt når det er kaldt, som når det er varmt. De skal byttes oftere om vinteren. Hilsen Det kan nok stemme det ja, batteriet blir tregere og spenningen går ned. . 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Tja ikke godt å si, men alle batterier har selvutladning og alle elektroner går saktere når det er kaldt og fortere når det er varmt, så derfor vil jeg tro at det gjelder fortsatt, men kanskje ikke i samme grad som før (?) Det er godt mulig. Har dem fortsatt i kjøleskapet jeg da.. Da opptar de ikke plass andre steder i huset ;-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Stålull...Uff det visste ikke jeg! Så skummelt... Jepp... Kan være kjempeskummelt med stålull.... Men oppbevarer du den i eska, er det null problem. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.