Gå til innhold

Sensitiv hodebunn- shampo??

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har du sensitiv hodebunn? Hvordan utarter det seg? Og hvilken shampo endte du med å bruke/tåle?

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har sensitiv hodebunn. Det begynner med litt kløe, så klør det mer og mer, svir, huden er rødlig, og tilslutt klorer jeg slik at jeg får sår i hodebunnen.

Jeg begynner og reagere hvis jeg har brukt samme sjampo over lang tid, så jeg må bytte ofte. Jeg reagerer kjapt på typisk dagligvarebutikksjampoer, spesielt de med mye lukt og skum.

Jeg bytter mellom apoteksjampo og balsam, Dermica og Sebamed for det meste, og skikkelig frisørsjampo. Det er noen av frisørsjampoene jeg reagerer på, men mange går bra. Bio + er god bl.a

Så behandler jeg hodebunnen med Fungoral sjampo med jevne mellomrom. Den er veldig god. Kjøpes på apoteket. Dyr, men veldig drøy, og gjør underverk for min hodebunn.

Gjest fjæren
Skrevet

Jeg bruker parfymefri sjampo, som jeg enten kjøper på apoteket eller hos frisøren. Og så vasker jeg håret kun hver 3. dag, de andre dagene skyller jeg det bare grundig. Og så bruker jeg i tillegg en hodebunnsgele som jeg masserer inn i hodebunnen etter behov. Alt dette har hjulpet meg veldig! Før jeg begynte med dette hadde jeg tørr hodebunn og det flasset veldig av, syntes både når jeg hadde oppsatt hår og på gensere - stygt! Men har ikke flasset noe etter dette!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg bruker parfymefri sjampo, som jeg enten kjøper på apoteket eller hos frisøren. Og så vasker jeg håret kun hver 3. dag, de andre dagene skyller jeg det bare grundig. Og så bruker jeg i tillegg en hodebunnsgele som jeg masserer inn i hodebunnen etter behov. Alt dette har hjulpet meg veldig! Før jeg begynte med dette hadde jeg tørr hodebunn og det flasset veldig av, syntes både når jeg hadde oppsatt hår og på gensere - stygt! Men har ikke flasset noe etter dette!

Hva er denne "hodebunnsgeleen" og hvor får man tak i slik?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223012499' post='3975695]

Jeg har sensitiv hodebunn. Det begynner med litt kløe, så klør det mer og mer, svir, huden er rødlig, og tilslutt klorer jeg slik at jeg får sår i hodebunnen.

Jeg begynner og reagere hvis jeg har brukt samme sjampo over lang tid, så jeg må bytte ofte. Jeg reagerer kjapt på typisk dagligvarebutikksjampoer, spesielt de med mye lukt og skum.

Jeg bytter mellom apoteksjampo og balsam, Dermica og Sebamed for det meste, og skikkelig frisørsjampo. Det er noen av frisørsjampoene jeg reagerer på, men mange går bra. Bio + er god bl.a

Så behandler jeg hodebunnen med Fungoral sjampo med jevne mellomrom. Den er veldig god. Kjøpes på apoteket. Dyr, men veldig drøy, og gjør underverk for min hodebunn.

Takk for at du delte dine erfaringer. Jeg tåler heller ikke dagligvareshampoeer.

Hodebunnen blir fort sår- og tåler ikke skikkelig å massere shampoen godt i hodebunnen en gang.

Bruker for tiden neutral shampo u/parfyme etc. Men synes håret blir så fort skitten etter vask.

Annonse

Skrevet

Takk for at du delte dine erfaringer. Jeg tåler heller ikke dagligvareshampoeer.

Hodebunnen blir fort sår- og tåler ikke skikkelig å massere shampoen godt i hodebunnen en gang.

Bruker for tiden neutral shampo u/parfyme etc. Men synes håret blir så fort skitten etter vask.

Da anbefaler jeg Dermica sin sjampo, Apotek1 har den. Jeg synes håret er rent etter bruk av den.

Og det høres ut som en omgang med Fungoral er verdt forsøket også.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1223053986' post='3976264]

Da anbefaler jeg Dermica sin sjampo, Apotek1 har den. Jeg synes håret er rent etter bruk av den.

Og det høres ut som en omgang med Fungoral er verdt forsøket også.

Joda, jeg har forsøkt det.

Men jeg trengte tips til "vanlig" shampo. Og har nå fått noen tips på shampoer som tåles av andre som har samme problem, :-)

Skrevet

Men jeg trengte tips til "vanlig" shampo. Og har nå fått noen tips på shampoer som tåles av andre som har samme problem, :-)

Jeg har hatt kjempegod effekt av Oliven shampo fra Body Shop. Etter noen uker var hodebunnen helt fin. Håret mitt virker rent og jeg trenger bare å vaske det hver tredje dag. Før måtte jeg vaske det hver dag fordi det ble så fort fett.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har hatt kjempegod effekt av Oliven shampo fra Body Shop. Etter noen uker var hodebunnen helt fin. Håret mitt virker rent og jeg trenger bare å vaske det hver tredje dag. Før måtte jeg vaske det hver dag fordi det ble så fort fett.

Takk for tipset. :-)

Skrevet

Ah, sånn og forstå. Akkurat stått opp etter middagslur så hodet er tregt ;o)

Lillesøster har også sensitiv hodebunn, vi har funnet ut at det hun tåler, det er det ikke alltid jeg tåler, og omvendt. Så med den jungelen av sjampoer som er der ute er det ikke bare bare å navigere ;o)

Jeg reager også på noen typer hårstæsj som spray, mousse o.l Der må det skikkelig frisørprodukter til, og minst mulig bruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...