Gå til innhold

Gud ser meg...

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Billa og jeg var ute og spiste i dag, og mens hun leker litt rundt etter maten og jeg leser avisen i ro og fred - kommer en kjekk ung mann bort til meg.

Han var faktisk ganske kjekk, men så ut til å være litt for ung til å skulle sjekke meg opp. Så ser han på meg, nøye - og sier; dette høres kanskje litt rart ut, men...

... jeg hadde rukket å tenke 3.000 tanker...

... jeg er kristen, og ville bare si til deg at Gud ser deg nå, og at han vil hjelpe deg med å løse de problemene du har, om du bare vender deg til ham.

Hva skulle jeg si? Jeg svarte; ok?

Han fortsatt; jeg følte bare jeg måtte si det, han ville det sånn...

Så sa jeg ok igjen, han sa "ha en fin kveld", smilte og gikk...

Snodig sak. Han kom rett inn i restauranten, gikk rett bort til meg, og gikk så ut igjen - uten å snakke med noen andre.

Så, da ser han meg da eller? Selv om jeg ikke tror på ham? Føler meg ikke helt overbevist :)

Skrevet

LOL - der ser du - hjelpen er underveis.;-)

Herlighet for en pussig fyr...:-/

Skrevet

Hvilke problemer er det du går og drar med deg hele dagen? Når han så det på langt hold, mener jeg?

Persille1365381127
Skrevet

Hvilke problemer er det du går og drar med deg hele dagen? Når han så det på langt hold, mener jeg?

Nei, si det... Jeg har jo tydeligvis noen som står skrevet utenpå da? Eller som er formidlet til åndelige makter...

Jeg vet ikke, jeg føler at alt har begynt å ordne seg - så det var snodig at det var nå jeg skulle "bli sett" :)

Persille1365381127
Skrevet

LOL - der ser du - hjelpen er underveis.;-)

Herlighet for en pussig fyr...:-/

Spørsmålet er jo bare for hva :)

Mon tro om jeg får noen svar i natt, i en drøm eller noe...

Persille1365381127
Skrevet

Noen ser mer enn andre :o)

Jeg trodde det var mammaer? De har jo øyne i nakken og alt...

Skrevet

Huff - synes nesten sånt er litt ekkelt, jeg...:-/ Har opplevd noe lignende selv. Kan ikke si jeg likte det.

Skrevet

Du får kontakte meg om du trenger drømmetyding da ;) La det være det siste du tenker på før du sovner så.....

Skrevet

Huff, det hadde jeg ikke likt nei....... Enten var han dypt kristen eller så var han tja.....utenfor egen fatteevne? Ikke godt å si. Bare vi slipper dem på dørene i det minste :)

Skrevet

Jeg trodde det var mammaer? De har jo øyne i nakken og alt...

LOL

Gjest en som vet at Gud bryr seg om deg:)
Skrevet

Ja Gud ser deg og bryr seg om deg! Så det er bare å ta det seriøst til deg:) Gud ønsker å ha relasjon med deg!

Den unge gutten har fått en åpenbaring som han skulle formidle til deg.Han var lydhørt og gikk Guds ærende.

Hilser deg med Salme 139.1-6 :

Herre, du ransaker meg og kjenner meg.

Om jeg sitter eller står, så vet du det,

langt bortefra merker du mine tanker.

Om jeg går eller ligger, ser du det,

du kjenner alle mine veier.

Ja, før jeg har et ord på tungen,

vet du det, Herre, fullt og helt.

Bakfra og forfra omgir du meg,

du har lagt din hånd på meg.

Det er for underfullt til å skjønne,

det er så høyt at jeg ikke kan fatte det.

Mvh

Persille1365381127
Skrevet

Du får kontakte meg om du trenger drømmetyding da ;) La det være det siste du tenker på før du sovner så.....

Husker ikke et kvekk fra natten altså...

Persille1365381127
Skrevet

Huff, det hadde jeg ikke likt nei....... Enten var han dypt kristen eller så var han tja.....utenfor egen fatteevne? Ikke godt å si. Bare vi slipper dem på dørene i det minste :)

Men han så liksom ikke ut til å være koko-kristen heller? Han så helt normal ut, og forkynte eller preket ingenting annet - han sa bare akkurat det, og gikk igjen.

Persille1365381127
Skrevet

Ja Gud ser deg og bryr seg om deg! Så det er bare å ta det seriøst til deg:) Gud ønsker å ha relasjon med deg!

Den unge gutten har fått en åpenbaring som han skulle formidle til deg.Han var lydhørt og gikk Guds ærende.

Hilser deg med Salme 139.1-6 :

Herre, du ransaker meg og kjenner meg.

Om jeg sitter eller står, så vet du det,

langt bortefra merker du mine tanker.

Om jeg går eller ligger, ser du det,

du kjenner alle mine veier.

Ja, før jeg har et ord på tungen,

vet du det, Herre, fullt og helt.

Bakfra og forfra omgir du meg,

du har lagt din hånd på meg.

Det er for underfullt til å skjønne,

det er så høyt at jeg ikke kan fatte det.

Mvh

Men fordrer ikke det at jeg må tro på det? Jeg tror nemlig ikke på Gud, eller andre religiøse skikkelser - og da er det jo vanskelig å akseptere sånne ting...

Skrevet

hmmmm, ikke for å bedrive blasfemi her men sist en mann kom bort til meg for å fortelle at "Gud ser deg" endte det dessverre med at han i samme sveiva raserte kassa-apparatet i foretningen jeg dengang jobbet i. Han forklarte at gud ønsket at kassa-apparatet alltid, og UTEN unntak skulle vise at han skulle betale kr. 0,-, uavhengig av mengde varer han tok med seg ut av butikken:-))

Litt forstyrret med andre ord.

Hvis du tror på Gud er det sikkert trygt å anta at han ser deg. Selv tror jeg det nok ikke.

Persille1365381127
Skrevet

hmmmm, ikke for å bedrive blasfemi her men sist en mann kom bort til meg for å fortelle at "Gud ser deg" endte det dessverre med at han i samme sveiva raserte kassa-apparatet i foretningen jeg dengang jobbet i. Han forklarte at gud ønsket at kassa-apparatet alltid, og UTEN unntak skulle vise at han skulle betale kr. 0,-, uavhengig av mengde varer han tok med seg ut av butikken:-))

Litt forstyrret med andre ord.

Hvis du tror på Gud er det sikkert trygt å anta at han ser deg. Selv tror jeg det nok ikke.

Har aldri, og kommer nok heller aldri til å tro på noen Gud :)

Gjest enslig adoptivmamma
Skrevet

Jeg var på hyttetur og trillet stolt rundt i hytteområdet med min vesle 1 åring, adoptert fra et annet land. Ved en ute-kafe stoppet vi for å spise en is. Da kom en annen mor med et mørkhudet barn ved hånden bort til meg. Hun lurte på om barnet mitt var fra samme land som hennes barn. Hun sa hun hadde sett oss flere dager, men hadde ikke villet spørre om barnet mitt var adoptert, siden hun aldri hadde sett mannen min, i tilfelle han var mørk. Jeg bekreftet at barna våre var adoptert fra samme land, og fortalte at det var ikke så rart hun ikke hadde sett mannen min, siden jeg ikke har noen mann, men har adoptert barnet alene. Hun ropte da ut (så alle i nærheten hørte det): Hallelujah, du er velsignet, søster. Og ja, jeg er jo det, så det var bare å nikke og smile.. Denne lille episoden var jo helt annerledes enn den du opplevde, men jeg kom på det når du fortalte om det.

Jeg tror Gud, eller den gode kraften, eller hva man vil kalle det, ser oss og elsker oss, enten vi tror på det, eller ikke. Jeg tror også den kraften kan kontakte oss på ulike måter. Jeg tror kraften er tilgjengelig for alle som vil ha den. Når vi får en gave må vi ta i mot den for å kunne nyttiggjøre oss den. På samme måte med Guds kraft, vi må ta den i mot. Men det er altså helt frivillig.

Skrevet

Han ser deg nok, enten du velger å tro det eller ikke. Men han sa jo at du måtte vende deg til han (Gud) for å få den hjelpen han tilbyr. Har du gjort det da?

Persille1365381127
Skrevet

Han ser deg nok, enten du velger å tro det eller ikke. Men han sa jo at du måtte vende deg til han (Gud) for å få den hjelpen han tilbyr. Har du gjort det da?

Nei :)

Vanskelig å vende seg til noe man ikke tror på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...