Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest helt uten
Skrevet

Jeg tror jeg er litt flink til å synge. Blir spurt om å ta på meg oppdrag, og har i tillegg blitt bedt om å gi fra meg kontonummeret ved noen anledninger. Det er jo veldig kjekt da. Men noen røff stemme har jeg ikke. Har lyst å synge enda mer, og håper på det.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

5

• morsan

4

• Linnea78

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synger noenlunde rent, men ikke spesielt vakkert. Og har ikke særlig stort register heller.

PS til morsan - hvordan blir det med å'en slik den er brukt her!?

Ut fra og/å-regler er det greit å bruke å i spm. Vil tro det er greit å skrive kan dere å synge, fordi det er den samme setningen som "kan dere synge" bare at å foran infinitiv er sløyfet, slik som i setninger ala denne: De lærte å lese og å skrive engelsk. Som blir: ...lærte å lese og skrive engelsk. Jmf.:

http://www.sprakradet.no/Sprakhjelp/Rettskriving_Ordboeker/Skriveregler_og_grammatikk/Aa_eller_og/

Altså er det Aggathe sitt valg om hun vil skrive med eller uten å. :-)

Skrevet

Som andre skriver alle kan synge. Pent er det ikke, men barna liker å høre på. Ellers synger jeg ikke. :-)

Gjest tacomix
Skrevet

Jeg sang for barna da de var små, men nei, jeg kan ikke synge :)

Min mann og to yngste har sangstemme. Mann vært i band og sønn spiller gitar og synger. Stemmeskiftet trøblet litt for han, men nå går det fint igjen. Han begynte å synge omtrent før han kunne prate :)

Jeg vil nok tro at du har sangstemme, ja. Syng i vei og kos deg :D Håper dere får en fin helg :)

Nei, nå får jeg reise til flyplssen :)

Gjest skjønner ikke hvorfor?
Skrevet

Ja, jeg kan synge! Men det er kun barn som synes det er gøy å høre på meg....

Skrevet

Som andre skriver alle kan synge. Pent er det ikke, men barna liker å høre på. Ellers synger jeg ikke. :-)

''Som andre skriver alle kan synge. Pent er det ikke, men barna liker å høre på. Ellers synger jeg ikke. :-)''

Ikke jeg. Min elskelige lille som nå er 8 år har de siste to årene smilt pent og sagt:"Du trenger ikke synge mamma..." når jeg synger... Trollunge.

Skrevet

''Som andre skriver alle kan synge. Pent er det ikke, men barna liker å høre på. Ellers synger jeg ikke. :-)''

Ikke jeg. Min elskelige lille som nå er 8 år har de siste to årene smilt pent og sagt:"Du trenger ikke synge mamma..." når jeg synger... Trollunge.

Hmm, noen må ha matet vedkommende trollunge med at du ikke synger pent da? ;-) Det er jo noe som heter at en skal synge med den stemmen en har da. Ellers er mine små 8mnd og tre år, så det er litt forskjell på det og 8 år.

Skrevet

Hmm, noen må ha matet vedkommende trollunge med at du ikke synger pent da? ;-) Det er jo noe som heter at en skal synge med den stemmen en har da. Ellers er mine små 8mnd og tre år, så det er litt forskjell på det og 8 år.

Da Trollungen var 3 år var det stas at jeg sang, men det tok slutt gitt. ;o)

Skrevet

Yepp, jeg kan å synge:-) Jeg spiller gitar og synger.

Når får vi gleden av å høre det, da? *lysten på fest*

Skrevet

Jeg synger i kor, jeg kan synge rent og etter noter, men har ingen særpreget stemme. Men ja - jeg kan å synge:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ut fra og/å-regler er det greit å bruke å i spm. Vil tro det er greit å skrive kan dere å synge, fordi det er den samme setningen som "kan dere synge" bare at å foran infinitiv er sløyfet, slik som i setninger ala denne: De lærte å lese og å skrive engelsk. Som blir: ...lærte å lese og skrive engelsk. Jmf.:

http://www.sprakradet.no/Sprakhjelp/Rettskriving_Ordboeker/Skriveregler_og_grammatikk/Aa_eller_og/

Altså er det Aggathe sitt valg om hun vil skrive med eller uten å. :-)

For meg høres det helt feil ut å si eller skrive "kan dere å ...", men har jo stadig sett det skrevet slik, så antar det ikke er feil.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223041592' post='3976051]

Når får vi gleden av å høre det, da? *lysten på fest*

Ta deg en tur sørover så skal jeg synge og spille litt for deg, så drikker vi litt og så spiser vi litt og så .....og så.....

Gjest mandolina
Skrevet

Da Trollungen var 3 år var det stas at jeg sang, men det tok slutt gitt. ;o)

Barnebarnet mitt på 15 måneder setter pris på at jeg synger for henne, men det er ingen andre som setter pris på å høre på sangen min. Og det er jeg lei meg for.

Hilsen

Skrevet

Ta deg en tur sørover så skal jeg synge og spille litt for deg, så drikker vi litt og så spiser vi litt og så .....og så.....

Jepp, det er notert ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223055064' post='3976286]

Jepp, det er notert ;o)

Si ifra når og hvor, så skal jeg ha det meste klart:-)

Skrevet

Si ifra når og hvor, så skal jeg ha det meste klart:-)

*s* Kan du gi en mer inngående beskrivelse av "det meste"? Hehe! *klem*

Skrevet

For meg høres det helt feil ut å si eller skrive "kan dere å ...", men har jo stadig sett det skrevet slik, så antar det ikke er feil.

På min dialekt vil "Kan dere å synge?" bety om dere kan synge. Mens "Kan dere synge?" mer vil oppfattet som om dere kan synge nå.

Skrevet

Det skrives Nord-Norge. Og det heter selvsagt ikke "Kan dere å synge?", verken i Nord-Norge (og brukes heller ikke der) eller andre plasser. Det heter "Kan dere synge?", enkelt og greit.

Hmmm, og det vet du?

Jeg kommer fra sunnmøre og her sier vi "Kan dåkke å synge?"

Mannen min er fra Oslo og sier "Kan dere synge?"

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223064694' post='3976447]

*s* Kan du gi en mer inngående beskrivelse av "det meste"? Hehe! *klem*

Jeg vet ikke om du har godt av det:-) Jeg har mye på lager så dette kan nok bli i det meste laget. Det blir en kveld du aldri glemmer, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...