Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg synger rent men jeg er en alt.

''Ja, jeg synger rent men jeg er en alt.''

Hva er galt med å være alt?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

5

• morsan

4

• Linnea78

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Ja, jeg synger rent men jeg er en alt.''

Hva er galt med å være alt?

Da får man bare de kjedelige stemmene...:) Aaaaa-aaaaah....

Skrevet

Da får man bare de kjedelige stemmene...:) Aaaaa-aaaaah....

Nei nei nei - da har du sunget feil sanger:-) Har masse sanger denne sesongen hvor altene har melodistemmen, og jeg har hatt alt-solo:-)

Skrevet

Nei nei nei - da har du sunget feil sanger:-) Har masse sanger denne sesongen hvor altene har melodistemmen, og jeg har hatt alt-solo:-)

Jeg har sunget i kor, men jeg har aldri hatt en altsolo. Det har vært aaaaa-aaaaah hele veien. De eneste gangene jeg har hatt det har vært i ...Eh...Pianobarer. Hva synger du helst da? Hvis du kan velge helt fritt:)

Skrevet

''Kan dere å synge da?''

Nei, det vil eg ikkje si eg kan.

Men, eg har "kora" i band i mange år og vært vokalist i et annet band.

Vi spillte så høyt, at eg fikk "knuter" på stemmebandene for å overdøve gitarene og for å høre min egen stemme.

Men "flink" det blei eg aldri. :)

Skrevet

Mannfolk som synger og spiller gitar er skikkelig sexy. Selv synger jeg i kor. Ikke no sexy med det, men det er gøy, og noen sangerinne blir jeg nok aldri.

Skrevet

Yepp, jeg kan å synge:-) Jeg spiller gitar og synger.

Er du mann?

Skrevet

Synge er vel en av de tingene jeg faktisk kan ;)

Har også gått for å lære det da...

Skrevet

Jeg har sunget i kor, men jeg har aldri hatt en altsolo. Det har vært aaaaa-aaaaah hele veien. De eneste gangene jeg har hatt det har vært i ...Eh...Pianobarer. Hva synger du helst da? Hvis du kan velge helt fritt:)

Jeg synes det er veldig moro å synge klassiske verker i koret da, men også negro sprituals og lettere stoff er moro... Jeg har nå forresten bare vært borti én eller to sanger hvor det bare har vært aaahhh-aaaahhh:-)

Skrevet

Hmmm, og det vet du?

Jeg kommer fra sunnmøre og her sier vi "Kan dåkke å synge?"

Mannen min er fra Oslo og sier "Kan dere synge?"

Eh, ja? Det er ikke gramatisk riktig, uansett hvordan du måtte si setningen.

Skrevet

Eh, ja? Det er ikke gramatisk riktig, uansett hvordan du måtte si setningen.

Nå antok jeg at du snakket om hvordan man sa setningene, ikke hvordan man kunne skrive dem. Det er selvsagt helt riktig å si setningene slik eller sånn så lenge det er en dialekt, men feil å skrive det slik.

Skrevet

Ja, jeg kan synge rent, og har en fortid i kor, men nå synger jeg mest på badet og i festlig lag:-)

Skrevet

Skjønner hva du mener! Jeg sang sopran den gangen jeg var med i kor, og syntes ofte synd på mange av de vakre alt-stemmene som måtte synge kjedelige varianter av snagen til tider.

Skrevet

Jeg synger noenlunde rent, men ikke spesielt vakkert. Og har ikke særlig stort register heller.

PS til morsan - hvordan blir det med å'en slik den er brukt her!?

*he he* morsomt at du skrev det, for jeg stusset over bruken av å her. Jeg ville skrevet "kan dere synge?"

Gjest Elextra
Skrevet

*he he* morsomt at du skrev det, for jeg stusset over bruken av å her. Jeg ville skrevet "kan dere synge?"

:)

Jeg også, som sagt.

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner hva du mener! Jeg sang sopran den gangen jeg var med i kor, og syntes ofte synd på mange av de vakre alt-stemmene som måtte synge kjedelige varianter av snagen til tider.

Ja, ikke bare var altstemmen litt kjedelig, den var også ofte mye vanskeligere å lære fordi den ikke er så melodiøs som sopranstemmen. Husker imidlertid det fantes enkelte sanger der alten var melodistemmen! *S*

Skrevet

Ja, ikke bare var altstemmen litt kjedelig, den var også ofte mye vanskeligere å lære fordi den ikke er så melodiøs som sopranstemmen. Husker imidlertid det fantes enkelte sanger der alten var melodistemmen! *S*

Ja, men det var neimen ikke mange.

Sopraner i kor får jo veldig mye "gratis" når det gjelder å lære seg sangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...