Gjest Jippie Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Hei. Hva gjør jeg.. Er langtidssykemeldt til 2010, altså midlertidig ufør. Har vært i kontakt med forsikringsselskap mtp livs- og ufør forsikring. Men får jeg det tror dere ? Er jo frista til å si at jeg er i jobb, men de kan vel sjekke det? Det er ingenting som tilsier at jeg blir varig ufør, det vil jeg heller ikke, men det vet jo ikke de.. Hvordan går jeg fram nå? Noen med erfaring? Er 31 år, singel og kvinne uten barn. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 ''Men får jeg det tror dere ? Er jo frista til å si at jeg er i jobb, men de kan vel sjekke det?'' Ingen vits å prøve å lyve, de sjekker alt. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Du snakker om tre forskjellige forsikringsordninger: 1) livsforsikring. 2) ulykkesforsikring og 3) uføreforsikring. For å ta den 3. og siste først, uføreforsikring, får du vel ikke tegnet iom at du allerede er blitt ufør. Når du blir frisk kan du jo prøve å høre med forsikringsselskapet igjen. Nr.2) ulykkesforsikring, det kan du vel tegne, selv om du er ufør pga sykdom. Den 1) Livsforsikring, det får du vel også tegnet, hvis det ikke er en sykdom med risiko for dødelig utgang, du lider av. Premien kan kanskje være noe høyere, enn den ville vært om du hadde tegnet forsikringen, før du ble syk. Vennlig hilsen 0 Siter
petter smart Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Du må nok fortelle sannheten. Ellers risikerer du at du får forsikring og betaler på denne i mange år, men hvis du får bruk for den så sjekker de litt nøyere, finner ut at du har løyet til dem og da får du ikke utbetalt noe som helst. Du skriver faktisk under på at alle opplysningene du har gitt er korrekte og at dersom de ikke er det forbeholder de seg retten til å forkorte/stryke evt. utbetalinger. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 De lar deg gjerne få forsikring, men den dagen du eventuelt blir uførtrygdet så får du ingen utbetaling, Oslo Kommune driver med tvangsforsikring som alle må betale men noen utbetaling får man ikke dersom man ikke var 100 % fra før. 0 Siter
Gjest Jippie Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 De lar deg gjerne få forsikring, men den dagen du eventuelt blir uførtrygdet så får du ingen utbetaling, Oslo Kommune driver med tvangsforsikring som alle må betale men noen utbetaling får man ikke dersom man ikke var 100 % fra før. Såpass ja... 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Såpass ja... Jeg ville nemlig ikke betale når jeg jobbet og prøvde å nekte men det gikk ikke. Så jeg har betalt inn 2% av lønna mi i mange år uten å få fem øre igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.