Gå til innhold

Utlevere seg selv på nettet.

Anbefalte innlegg

Gjest anonym-som-vanlig
Skrevet

Hvor mange av dere er litt restriktive med hva dere skriver her på DOL, og på evnt andre forum?

Jeg la nemlig merke til at et ukeblad som heter "hjemme og ute" eller noe i den dur, trykker diskusjoner herfra, med de samme nickene som dere bruker.

Jeg fatter egentlig ikke at dere tør å utlevere så mye om dere selv, når dere bør vite at ALT dere skriver blir stående til evig tid. Om dere mener det og det i dag, er dere sikker på at dere kan stå for det samme om ti-femten år?

Hva om din arbeidsgiver eller andre som ikke har noe med det, klarer å spore opp nicket ditt, og ser alt du har skrevet om ha slags sex du liker, utroskap, og hva du syns om jobben din? Hvilke psykiske plager du har, og du må ta Imovane for å sove om kvelden.

Tenker dere virkelig aldri på dette? Jeg syns enkelte av dere rett og slett er GÆRNE. Det reklameres for dette forumet i omtrent alt av ukeblader, og i avisen, og tror du ikke en eller annen du kjenner sitter her og leser?

Du tenker kanskje: Jeg står for det jeg sier. Jeg har ikke noe å skjule. Naivt, svarer jeg.

Det skal faktisk mindre til enn du tror for å finne ut hvem du er. Du er ikke anonym på nett. Det er lett å kjenne igjen for folk som kanskje kjenner deg.

Jeg har vært her på dette foumet i alle år, og føler at jeg kjenner mange av dere. Men jeg skriver svært svært lite.

Rett og slett for jeg tenker tanken at alt jeg sprer her, står forever.

Jeg ser noen av dere deler ut detaljer om bosted, antall barn, rettsaker, krangler om samvær, hvor mange kilo dere har gått ned, og at naboen borti gata er et nyskjerrig hespetre. Tror du ikke du blir gjenkjent? Kanskje hespetreet av en nabo faktisk leser her i dag.

Jeg tror at mange av dere, vil få dere en skikkelig smell en dag, hvis du blir konfrontert med dine innlegg på nett.

På et forum jeg leste på, kjente svigermoren til en bruker henne igjen, og søkte opp alle innlegg fra brukeren. Og hun hadde delt ut med rund hånd, om orgasmer, og at svigermor var en pest og en plage, og at mannen hadde vært utro.

Lurer på hvor hjertelig forholdet deres er i ettertid.

Mange ganger har jeg hatt lyst til å skrive jeg også. Om at jeg ergrer meg over ditt og datt, at min kollega aldri gjør det vedkommende skal, at jeg vil slanke meg x antall kilo... osv.

Men det er noe som holder meg tilbake. Og det er ikke paranoia, men sunn skepsis.

Og enkelte av dere, som forfølges av psykotiske ekser, dere har etter min mening ALL grunn til å være ekstra forsiktige. En antisosial eks som finner ut at dere utleverer detaljer her...uff... jeg skjønner ikke at dere våger.

Endel av nickene her inne, burde virkelig ta en runde med seg selv, og stille seg spørsmålet om det er lurt å vrenge ut av seg alle tanker en har i nuet

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

18

• Colette

10

• Persille1365381127

8

• Shova

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er tildels enig med deg, mange utleverer " i mine øyne litt vel mye", og jeg ville ikke gjort det selv. På den annen side, er det jo det som gjør forumet så spennende å lese til tider, inni mellom mat-tema etc.

Synes det er koselig å følge med andre i Norges land, uten at jeg vet noe særlig mer enn det de velger å skrive. Ingen av oss vet heller hvor anonymisert de har gjort seg selv heller;)

Skrevet

Det er derfor jeg aldri skriver om sexlivet mitt eller gærne naboer (kjenner igrunnen ingen gærne folk heller ;-)). Alt jeg har skrevet her kan jeg si offentlig, så jeg bekymrer meg ikke på egne vegne iallefall :)

Jeg vil tro folk selv kan vurdere hva de synes er greit å skrive eller ikke. Noen er jo helt åpne om sexlivet sitt og sex er da ganske naturlig, så noen synes ikke det gjør noe at andre vet de har sex ;-)

Gjest anonym-som-vanlig
Skrevet

Jeg er tildels enig med deg, mange utleverer " i mine øyne litt vel mye", og jeg ville ikke gjort det selv. På den annen side, er det jo det som gjør forumet så spennende å lese til tider, inni mellom mat-tema etc.

Synes det er koselig å følge med andre i Norges land, uten at jeg vet noe særlig mer enn det de velger å skrive. Ingen av oss vet heller hvor anonymisert de har gjort seg selv heller;)

Ja, for å være helt ærlig, så liker jeg godt å lese her inne.

Ikke uten grunn at jeg har vært her så mange år:-)

Men jeg tenker at noen kanskje bør beskyttes litt mot seg selv.

Skrevet

Jeg er litt enig med deg selv om jeg synes du overdriver en smule. Det er sikkert fullt mulig å kjenne igjen mennesker utfra det de skriver her, men å beviseat de er den man tror er ikke lett med mindre de har lagt ut link til hjemmeside eller annen personlig informasjon.

Men som sagt, jeg er enig i noe av det du sier. Jeg begriper ikke at noen tør å skrive om psykopatiske ekser når de fortsatt befinner seg midt i infernoet. Dol er kjent overalt. Det brukes for research av tv-folk, reklamefolk og andre, og innlegg herfra kan finnes igjen i diverse ukeblader, både dame - og herreblader. Det er merkelig hvor mye folk får seg til å skrive om her! Det verste jeg har sett her er hun som la ut _alle_ detaljer om rettsaken hun hadde gående mot en tdligere ansatt. Rubbel og bit.

Kan forstå at folk var naive i "gamle" dol-dager. Da var det ikke så mange her, og folk delte villig vekk bilder og annen informasjon. Vi som har vært her en stund vet mye om hverandre(men vi holder tett;) ). Nå for tida bør man være litt mer forsiktig med hva man skriver.

Skrevet

''Ja, for å være helt ærlig, så liker jeg godt å lese her inne''

Hehe, ja ikke sant? La oss inderlig håpe at ikke alle får like god impulskontroll og blir like fornuftige som deg;)

Gjest anonym-som-vanlig
Skrevet

Jeg er litt enig med deg selv om jeg synes du overdriver en smule. Det er sikkert fullt mulig å kjenne igjen mennesker utfra det de skriver her, men å beviseat de er den man tror er ikke lett med mindre de har lagt ut link til hjemmeside eller annen personlig informasjon.

Men som sagt, jeg er enig i noe av det du sier. Jeg begriper ikke at noen tør å skrive om psykopatiske ekser når de fortsatt befinner seg midt i infernoet. Dol er kjent overalt. Det brukes for research av tv-folk, reklamefolk og andre, og innlegg herfra kan finnes igjen i diverse ukeblader, både dame - og herreblader. Det er merkelig hvor mye folk får seg til å skrive om her! Det verste jeg har sett her er hun som la ut _alle_ detaljer om rettsaken hun hadde gående mot en tdligere ansatt. Rubbel og bit.

Kan forstå at folk var naive i "gamle" dol-dager. Da var det ikke så mange her, og folk delte villig vekk bilder og annen informasjon. Vi som har vært her en stund vet mye om hverandre(men vi holder tett;) ). Nå for tida bør man være litt mer forsiktig med hva man skriver.

Ja, stakkars den ex-ansatte.

Jeg husker godt den saken. Ble skikkellig nyskjerrig, og må tilstå snokete som jeg er at jeg tittet på Lovdata og fant dommen.

Hadde det vært meg som ble utlevert på den måten her, hadde jeg anmeldt vedkommende.

Jeg er faktisk overrasket over at ingen på den arbeidplassen oppdaget/oppdager at interne saker brettes ut her. Den dagen det evnt kommer ut er jeg jævlig glad jeg ikke er forfatteren... Dette ligger på en server til evig tid.

Gjest anonym-som-vanlig
Skrevet

''Ja, for å være helt ærlig, så liker jeg godt å lese her inne''

Hehe, ja ikke sant? La oss inderlig håpe at ikke alle får like god impulskontroll og blir like fornuftige som deg;)

Har hverken god impulskontroll eller særlig fornuftig av meg, men tenker hva arbeidkollegaer og andre ville tenkt om meg om de fikk vite mine syndige tanker, og hva jeg EGENTLIG syns om dem:-O

Skrevet

Har inntrykk av at de som skriver mest har vært her lengst, så da bør de vel være klar over faren;)

Skrevet

Jeg er heldigvis såpass voksen og reflektert at jeg er i stand til å skille mellom det jeg _kan_ diskutere på nett, og det jeg bør holde for meg selv:-)

Skrevet

Ja, stakkars den ex-ansatte.

Jeg husker godt den saken. Ble skikkellig nyskjerrig, og må tilstå snokete som jeg er at jeg tittet på Lovdata og fant dommen.

Hadde det vært meg som ble utlevert på den måten her, hadde jeg anmeldt vedkommende.

Jeg er faktisk overrasket over at ingen på den arbeidplassen oppdaget/oppdager at interne saker brettes ut her. Den dagen det evnt kommer ut er jeg jævlig glad jeg ikke er forfatteren... Dette ligger på en server til evig tid.

Så er det noe som heter å skåne andre, det gjør dere ikke akkurat nå:(

Skrevet

Det er derfor jeg aldri skriver om sexlivet mitt eller gærne naboer (kjenner igrunnen ingen gærne folk heller ;-)). Alt jeg har skrevet her kan jeg si offentlig, så jeg bekymrer meg ikke på egne vegne iallefall :)

Jeg vil tro folk selv kan vurdere hva de synes er greit å skrive eller ikke. Noen er jo helt åpne om sexlivet sitt og sex er da ganske naturlig, så noen synes ikke det gjør noe at andre vet de har sex ;-)

''Jeg vil tro folk selv kan vurdere hva de synes er greit å skrive eller ikke. Noen er jo helt åpne om sexlivet sitt og sex er da ganske naturlig, så noen synes ikke det gjør noe at andre vet de har sex ;-)''

Hvis det var så enkelt, var det ingen sak. Men hvis noen skjønner hvem du er, skjønner de også hvem eksen, svigermoren, sjefen eller eksens nye kone er. Eller andre som eventuelt omtales. Og disse har neppe fått anledning til å godkjenne det som fortelles om dem.

Jeg er med andre ord helt enig med trådstarter.

Samtidig skjønner jeg at det er lett å få en dagbokfølelse når man sitter alene ved PCen sin. Men vi er ikke alene.

Skrevet

''Da var det ikke så mange her, og folk delte villig vekk bilder og annen informasjon.''

Den er nok en smule naiv den setningen der. Tenk om èn av 100 som bruker DOL skriver her. De andre 99 er kun lesere. Da "vet" jo vi som er aktive brukere, ikke engang om at de er her og leser...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223055326' post='3976294]

''Da var det ikke så mange her, og folk delte villig vekk bilder og annen informasjon.''

Den er nok en smule naiv den setningen der. Tenk om èn av 100 som bruker DOL skriver her. De andre 99 er kun lesere. Da "vet" jo vi som er aktive brukere, ikke engang om at de er her og leser...

Vel, jeg snakker om den gang da. -96 og deromkring. Forumet var omtrent like aktivt som svenske dol er nå, så jeg tviler sterkt på at det var særlig mange innom her i oppstarten. Det kunne gå timer mellom hvert innlegg. Folk hadde jo knapt internett på den tida, Lotte:)

Et par år senere ble det mer fart her. Da kom det sikkert mange kikkere til også.

Skrevet

Jeg syns du "maler fanden på veggen".

Hva så om man har skiftet mening om det man skriver her, om 10 eller 15 år? Det er da lovlig, og helt vanlig å skifte mening.

Hvorfor skulle det gjøre noe om noen leser hvor mange kilo jeg har gått ned i vekt, og skjønner at det er snakk om meg? Forhåpentligvis er det synlig hvis man har gått ned mye i vekt. Hvorfor skulle det være hemmelig?

Hvis svigermora mi vil søke opp alt jeg har skrevet for å bruke det mot meg, sier det mer om henne enn om meg. Og hvordan kan hun egentlig være sikker på at det er jeg som har skrevet det?

''Og enkelte av dere, som forfølges av psykotiske ekser, dere har etter min mening ALL grunn til å være ekstra forsiktige. En antisosial eks som finner ut at dere utleverer detaljer her...uff... jeg skjønner ikke at dere våger.''

X-ene er vel i såfall psykopatiske, og de vil aldri gjenkjenne seg i beskrivelser av seg selv her inne. I sine egne øyne er de feilfrie. Det er alle andre det er noe galt med. Hvis derimot beskrivelsene av dem er feil, vil de heller ikke kjenne seg igjen.

Du er ikke en liten tanke paranoid?

Skrevet

Det bekymrer meg mere at vi har anonyme dolinger som bruker tid på å finne identiteten til oss andre. Det er der den virkelige galskapen ligger.

Skrevet

Jeg syns du "maler fanden på veggen".

Hva så om man har skiftet mening om det man skriver her, om 10 eller 15 år? Det er da lovlig, og helt vanlig å skifte mening.

Hvorfor skulle det gjøre noe om noen leser hvor mange kilo jeg har gått ned i vekt, og skjønner at det er snakk om meg? Forhåpentligvis er det synlig hvis man har gått ned mye i vekt. Hvorfor skulle det være hemmelig?

Hvis svigermora mi vil søke opp alt jeg har skrevet for å bruke det mot meg, sier det mer om henne enn om meg. Og hvordan kan hun egentlig være sikker på at det er jeg som har skrevet det?

''Og enkelte av dere, som forfølges av psykotiske ekser, dere har etter min mening ALL grunn til å være ekstra forsiktige. En antisosial eks som finner ut at dere utleverer detaljer her...uff... jeg skjønner ikke at dere våger.''

X-ene er vel i såfall psykopatiske, og de vil aldri gjenkjenne seg i beskrivelser av seg selv her inne. I sine egne øyne er de feilfrie. Det er alle andre det er noe galt med. Hvis derimot beskrivelsene av dem er feil, vil de heller ikke kjenne seg igjen.

Du er ikke en liten tanke paranoid?

Det tror jeg ikke trådstarter er, bare vennlig bekymret og en påminnelse til oss alle, om at forumet blir aktivt brukt i andre fora;)

Skrevet

Det bekymrer meg mere at vi har anonyme dolinger som bruker tid på å finne identiteten til oss andre. Det er der den virkelige galskapen ligger.

Tror det mer er nye DOLERE, som er oppsatt på det... Gud vet hvorfor, så jeg er enig i din bekymring!

Skrevet

Tja, det vil alltid finnes mennesker som _liker_ å synes, både i rl og på nettet.

Skrevet

Det tror jeg ikke trådstarter er, bare vennlig bekymret og en påminnelse til oss alle, om at forumet blir aktivt brukt i andre fora;)

Det har du sikkert rett i.

Jeg selv leverer ikke ut personlige opplysninger som jeg ikke ønsker at andre skal ha kjennskap til. I såfall omskriver jeg det så mye at det er ugjenkjennelig, selv for naboen eller samboeren. Vil tro de fleste gjør det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...