Gå til innhold

Utlevere seg selv på nettet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg??? Milde himmel. Jaja, det sier jo litt om hvor vanskelig det er å bli kjent med folk på nettet. Jeg vet ærlig talt ikke hva du snakker om, men jeg håper at webbis bryter tausheten når han eller hun ser at uskyldige mennesker blir mistenkt.

For ordens skyld, hva/hvem er det vi snakker om?

Du trenger ikke ty til Webbis. Jeg snakker om Valnøtts innlegg på "småbarn", "samliv" osv de siste dagene. Den eneste som jeg trodde hadde vett nok i hodet til å snakke for seg seg selv, var deg. Ta det som et kompliment. Det er ikke noe mer enn det. Hadde det vært deg, så hadde du bare sagt det jeg selv tenker.

Sorry alle Valnøtt-fans:-((

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

18

• Colette

10

• Persille1365381127

8

• Shova

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Innlegget mitt ble tydeligvis borte? Hvem, hva hvor? Innleggene ble slettet etter hvert, så det er ikke så mye å vise til. Men jeg trodde en stund at du var "trollet".....Beklager:-(

Nå har jeg lett litt på psyk for å finne ut hva du snakker om, men jeg orker ikke å pløye gjennom all elendighet, og jeg er like langt. Det eneste jeg kommer på som kan passe når jeg tenker på doler + eks er om eksen til Valnøtt har dukka opp. Det har jeg lenge vært redd for skal skje, derfor har jeg også antydet at hun bør være litt forsiktig med hva hun legger ut her. Det er i grunnen det hele. Jeg har ikke vært ufin, men jeg har ikke tatt bølgen for henne heller. Det kommer jeg aldri til å gjøre for noen som utleverer sine barns andre forelder. Fikk inntrykk av at hun ikke var fornøyd med kommentarene mine, da.

Hvis det er det det er snakk om (?) og dere synes jeg har gjort noe forferdelig ved å være ærlig kan dere egentlig bare føkke off.

Skrevet

Du trenger ikke ty til Webbis. Jeg snakker om Valnøtts innlegg på "småbarn", "samliv" osv de siste dagene. Den eneste som jeg trodde hadde vett nok i hodet til å snakke for seg seg selv, var deg. Ta det som et kompliment. Det er ikke noe mer enn det. Hadde det vært deg, så hadde du bare sagt det jeg selv tenker.

Sorry alle Valnøtt-fans:-((

Ok. Unnskyld Colette. Vi skrev visst innlegg samtidig i kveld...

Skrevet

Ok. Unnskyld Colette. Vi skrev visst innlegg samtidig i kveld...

Ok :-) Jeg skjønner det.-) Jeg setter stor pris på deg og dine innlegg på dol. Du er ærlig, uansett, og det synes jeg er det som er mest vedt å ta vare på i et forum som dette. Ære, være deg, Tonie!

Skrevet

Ok :-) Jeg skjønner det.-) Jeg setter stor pris på deg og dine innlegg på dol. Du er ærlig, uansett, og det synes jeg er det som er mest vedt å ta vare på i et forum som dette. Ære, være deg, Tonie!

Vi går vel alle utfra oss selv, og jeg setter pris på ærlige og rake tilbakemeldinger. Derfor gir jeg det til andre, men det _er_ ikke alle som vil ha det, samme hvor godt ment det er. Sånn er det bare. Men er det sånn at folk har mistenkt meg for å være en anonymous som slenger dritt? Det vil jeg ikke ha på meg, altså. Jeg slenger dritt med fast nick hvis jeg må, og hvis jeg ikke må lar jeg det heller være. Det er litt kjipt å bli mistenkt for sånt.

Skrevet

Vi går vel alle utfra oss selv, og jeg setter pris på ærlige og rake tilbakemeldinger. Derfor gir jeg det til andre, men det _er_ ikke alle som vil ha det, samme hvor godt ment det er. Sånn er det bare. Men er det sånn at folk har mistenkt meg for å være en anonymous som slenger dritt? Det vil jeg ikke ha på meg, altså. Jeg slenger dritt med fast nick hvis jeg må, og hvis jeg ikke må lar jeg det heller være. Det er litt kjipt å bli mistenkt for sånt.

Det blir alltid slik når noen anriper anonymt. Og siden Valnøtt selv sa at hun kjente igjen stilen....så mistenkeliggjør hun alle. Jeg ble kun fascinert av den ærlige/klare stilen som jeg forbinder med deg. Sorry.....jeg tok feil. Ikke skyt meg. Jeg skal holde meg unna dol heretter.....

Skrevet

''Som jeg husker det var du ganske drøy når du omtalte henne på den tiden.''

Hmm..Det virker "rart" og det kan eg ikkje huske eg har gjort, der pleier eg å være rimelig prinsippfast, men eg _kan_ ha skrevet noe selvfølgelig.

Finner du noe gammelt grums, så gi beskjed!

Alt gammelt grums er slettet, man finner ingen innlegg fra den tida.

Skrevet

Jeg tenker ikke så mye på det, nei.

Som du sier, så er jeg så naiv at jeg står for det jeg mener. Selvsagt kan jeg ha endret mening om 10-15 år, men det kalles utvikling og det ser jeg bare på som en positiv ting.

Om noen skulle få greie på at jeg har et sexliv - ja, ja kos dere med den informasjonen da. Det gjør også jeg ;)

Jeg utleverer ikke naboer og venner. Skriver jeg noe om dem, så kan jeg finne på å endre både kjønn, tilknytning og annen vital informasjon.

Jeg kan en sjelden gang også finne på å bruke et nick for nicket mitt.

Skulle noen finne ut at jeg er meg, så er det greit. Faktisk så er det noen i min nærmeste omgangskrets som vet hvem jeg er, uten at det gjør at jeg begrenser meg noe mer av den grunn.

Kanskje jeg er navi, kanskje jeg kommer til å angre om noen år. I så fall så får det stå på kontoen for læring :)

Skrevet

Det blir alltid slik når noen anriper anonymt. Og siden Valnøtt selv sa at hun kjente igjen stilen....så mistenkeliggjør hun alle. Jeg ble kun fascinert av den ærlige/klare stilen som jeg forbinder med deg. Sorry.....jeg tok feil. Ikke skyt meg. Jeg skal holde meg unna dol heretter.....

Du skulle bare våge! Vi kan da ikke ha bare nikkere her? :)

Enig med deg. Det er dårlig gjort å si a men ikke b hvis det er det hun har gjort. Jeg har ikke lest hele tråden, men noe av den. Hvis det er sånn at hun bare hinter gjennom hele tråden og ikke sier noe rett ut er jeg fristet til å tro at den anonyme er inne på noe når han mener at hun har et stort behov for drama.

Skrevet

Hvis du sikter til meg personlig har jeg vel ikke sagt stort, egentlig. Tidvis har jeg fått mye hjelp av andre, da. Men nå tenkte du kanskje mer generelt? Jo, du har vel rett i det. Dol var et akvarium allerede da. Det er rart er at enkelte fortsatt ikke har skjønt det. Mulig de faktisk har skjønt det men bare gir faen. For enkelte er det kanskje ikke så nøye om de bretter ut sjela si. Folk gjør jo det helt åpent i Se og Hør også. Vi er forskjellige, men jeg innbiller meg nå likevel at det mest fornuftige er å holde litt igjen, særlig hvis man har familie og barn, men det kommer vel litt an på hva man driver med og hvilke framtidsplaner man har. Jaja:)

Jeg tenkte generelt, ja. Om dette er et akvarium, så er det sikkert greit å vite at jeg er en gullfisk ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1223109231' post='3976808]

Jeg tenkte generelt, ja. Om dette er et akvarium, så er det sikkert greit å vite at jeg er en gullfisk ;o)

:)

Gjest husker dette
Skrevet

Jeg forsøkte å stoppe henne i å utlevere seg selv og jobben sin på den måten hun gjorde, men det ble tatt ille opp.

Hilsen

Hvis jeg husker riktig, skrev hun nettopp om noe lignende, oppsigelsestid og sykemelding.

Skrevet

Jeg kom til å tenke på Lillemus. Hun gir informasjon om absolutt alt. Nå prøver hun å være striks med å utgi navn og div, men det hjelper lite. Hun var meget aktiv på Outlook sine forum, med fullt navn.....

Smart.

Gjest mandolina
Skrevet

"samler info"? Ja, kanskje gjør noen det bevisst? Ikke vet jeg.

Men uten å planlegge å samle info, så vil jo en DOL'er huske endel om noen andre. Ikke fordi man planlegger det, men rett og slett bare fordi man har hukommelse og har lest noen innlegg.

Nettopp, når de forskjellige nick kommer opp, så husker en umiddelbart, noe av det vedkommende har skrevet om tidligere av meninger og om personlige ting, og "kjenner" igjen vedkommende.

Ikke for å bruke informasjon til noe, men bare fordi mye av det en putter inn i hjernen ligger lagret i erindringen.

Hilsen

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Nettopp, når de forskjellige nick kommer opp, så husker en umiddelbart, noe av det vedkommende har skrevet om tidligere av meninger og om personlige ting, og "kjenner" igjen vedkommende.

Ikke for å bruke informasjon til noe, men bare fordi mye av det en putter inn i hjernen ligger lagret i erindringen.

Hilsen

Ja, det bare blir slik :-)

Skrevet

Ja, stakkars den ex-ansatte.

Jeg husker godt den saken. Ble skikkellig nyskjerrig, og må tilstå snokete som jeg er at jeg tittet på Lovdata og fant dommen.

Hadde det vært meg som ble utlevert på den måten her, hadde jeg anmeldt vedkommende.

Jeg er faktisk overrasket over at ingen på den arbeidplassen oppdaget/oppdager at interne saker brettes ut her. Den dagen det evnt kommer ut er jeg jævlig glad jeg ikke er forfatteren... Dette ligger på en server til evig tid.

Alle norske rettsavgjørelser er offentlige, med navn og det hele. Akkurat som f.eks. likningsprotokollene.

Det legges ut mye på forhånd også, når sakene er berammet. Men det tar tid å finne fram hvis man ikke vet navn eller dato, men må lese gjennom beskrivelsene.

Så jeg tror ikke man kommer særlig langt med å anmelde denslags.

(Det betyr ikke at jeg mener man alltid skal blafre med alt, det er kun en saksopplysning.)

Skrevet

De gangene jeg skriver om mer sensitive ting, bruker jeg andre nick. Dessuten gjør jeg om informasjon på en måte så den ikke kan gjenkjennes.

Persille1365381127
Skrevet

''Jeg har vært her på dette foumet i alle år, og føler at jeg kjenner mange av dere. Men jeg skriver svært svært lite. ''

I så fall er jo du en av gærningene da...

Hva slags sære folk er det som sitter og leser, og gjør seg kjent med folk her inne uten å skrive selv? For en sær interesse du har...

Gjest mandolina
Skrevet

''Jeg har vært her på dette foumet i alle år, og føler at jeg kjenner mange av dere. Men jeg skriver svært svært lite. ''

I så fall er jo du en av gærningene da...

Hva slags sære folk er det som sitter og leser, og gjør seg kjent med folk her inne uten å skrive selv? For en sær interesse du har...

Kanskje vedkommende er sjenert og ikke føler at h*n har noe vettugt å si, som ikke er sagt før.

Du kan da ikke kalle noen gærninger for det.

Hilsen

Persille1365381127
Skrevet

Kanskje vedkommende er sjenert og ikke føler at h*n har noe vettugt å si, som ikke er sagt før.

Du kan da ikke kalle noen gærninger for det.

Hilsen

Nuvel, kan h*n kalle meg gærning, så kan vel jeg gjøre det samme :)

Jeg mener faktisk at det er en svært snodig interesse å sitte og lese her inne til man føler man kjenner folk, uten å bidra med noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...